1a divisió

El Barça i l’Espanyol emeten el seu comunicat després de la compareixença de Rubiales

S’han fet esperar, però Barça i Espanyol han emès els seus comunicats respecte a l’afer Rubiales. Un cop finalitzada l’assemblea general extraordinària de la federació espanyola, els dos clubs han publicat el seu posicionament després que el president de la federació anunciés que no dimitiria del seu càrrec. El Barça, molt menys dur que l’Espanyol, ha fet referència a les disculpes de Rubiales i no ha fet cap referència a Jenni Hermoso ni a les jugadores de la selecció.

Els blaugrana consideren “impròpia i desafortunada l’actuació del president de la FEF durant la celebració del Mundial” i el club es compromet a “continuar en la línia de donar suport a l’esport femení, a la plena igualtat entre homes i dones en el món de l’esport i a la societat en general, a garantir la seguretat de la dona a l’esport i a denunciar qualsevol actuació que vulneri els nostres principis i Estatuts”. Era la primera vegada que el Barça es pronunciava sobre el tema després de quatre dies de silenci absolut. Només Jonatán Giráldez havia expressat la seva opinió personal en una roda de premsa prèvia al Trofeu Joan Gamper o també companyes de vestidor com Aitana, Cata Coll o Alèxia que han domnat suport a Jenni Hermoso.

D’altra banda, l’Espanyol s’ha mostrat molt més contundent amb la situació i després de condemnar d’inacceptables i impròpies les actituds de Rubiales, ha exigit “la immediata destitució o cessament del president per part dels organismes habilitats per fer-ho”. A més a més, el club ha volgut mostrar el seu suport públic a Jenni Hermoso i ha lamentat que el comportament de Rubiales pogués restar protagonisme al triomf històric de la selecció espanyola.

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)