Més futbol

esports

Commoció a la Xina per la mort de l’internacional juvenil Guo Jiaxuan

El 6 de febrer va quedar en estat de mort cerebral en un partit a Alcobendas

Dol en el fut­bol xinès. El juga­dor inter­na­ci­o­nal en les cate­go­ries de pro­moció Guo Jia­xuan (Pequín, 2006), de només 18 anys, va morir dime­cres en un cen­tre hos­pi­ta­lari la capi­tal xinesa just un mes després d’haver sofert una hemorràgia al crani en un par­tit amistós jugat a Espa­nya con­tra el RC Alco­ben­das.

El pas­sat 6 de febrer el jove defensa, mem­bre del plan­ter del Bei­jing Guoan, havia que­dat en estat de mort cere­bral després de rebre un cop de genoll invo­lun­tari en aquell par­tit d’entre­na­ment. Una set­mana després va ser tras­lla­dat al seu país en un vol sani­tari però ahir es va saber el desen­llaç tràgic, una notícia que ha pro­vo­cat una gran com­moció a la Xina.

Segons ha publi­cat l’agència EFE, l’equip juve­nil xinès es tro­bava a Espa­nya pre­pa­rant un cam­pi­o­nat que s’havia de jugar a la Xina. Després de la topada, els met­ges dels dos equips van assis­tir el juga­dor ràpida­ment sobre la gespa i van orga­nit­zar una eva­cu­ació en helicòpter a un hos­pi­tal. Els met­ges van decla­rar poc després la mort cere­bral a causa de l’hemorràgia.

Guo va ser con­vo­cat el 2023 per la selecció sub-17 del seu país i el Bayern de Munic el va incloure en un pro­grama de detecció de joves talents ano­me­nat World Squad.

Segons han publi­cat mit­jans de la Xina, la família va tenir greus difi­cul­tats per repa­triar el juga­dor, tot i que el pare va viat­jar a Madrid per fer per­so­nal­ment les ges­ti­ons. Final­ment, la pressió de l’Asso­ci­ació de Fut­bol de Pequín i de molts afi­ci­o­nats, que havien seguit el cas a les xar­xes soci­als, va per­me­tre por­tar Guo al seu país, però la seva situ­ació no va millo­rar i final­ment va morir abans d’ahir.

El desen­llaç ha pro­vo­cat indig­nació perquè es con­si­dera tots els impli­cats en el succés van actuar tard i mala­ment.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)