2a DIVISIÓ A. PONFERRADINA-GIRONA
Buscant l'inevitable
El Ponferradina empitjora els números del seu únic precedent a 2a A, el curs 2006/2007, en què va baixar
«L'anterior vegada a segona A [2006/2007] vam començar una mica més bé i cap a mitjan campanya vam caure a la part baixa. Vam tenir possibilitats de salvar-nos fins que faltaven quatre o cinc jornades»
«Aquesta temporada hem començat malament des del principi i tot s'ha complicat. Ho tenim molt difícil, però no s'ha de perdre l'esperança. Si guanyéssim dos o tres partits seguits... mai se sap el que pot passar»
«Em sap greu per l'afició. Tenim un bon estadi [El Toralín, de 8.000 espectadors d'aforament] i sempre hi ha 7.000 persones al camp. És una llàstima que hàgim pujat per segon cop i ho tinguem difícil per salvar-nos»
Des de fa moltes jornades la Sociedad Deportiva Ponferradina busca l'inevitable: evitar el descens. Cuer amb 4 victòries en 31 partits, l'equip de Claudio Barragán té totes les paperetes per tornar a segona B, d'on va pujar el maig de l'any passat després de superar el Sant Andreu en la primera eliminatòria d'ascens. Els jugadors i els tècnics són conscients que, si cauen, ha de ser amb el cap ben alt. Com a mínim, per respecte a la seva fidel afició.
A Ponferrada, a cent quilòmetres de Lleó, coneixen el Ponferradina com a Deportiva. L'equip blanc-i-blau empitjora els números de l'únic precedent a segona A. El curs 2006/2007, el Ponferradina va baixar perquè va ser tercer per la cua. Tot i això, després de trenta-una jornades tenia la salvació a tres punts, i duia vuit victòries, deu empats i tretze derrotes (amb 29 gols a favor i 39 en contra). Ara, en canvi, ha marcat 23 dianes, n'ha rebut més del doble (48) i ha perdut 15 partits de 31 –n'ha empatat dotze i només n'ha guanyat quatre–. El Ponferradina té 21 punts menys que el Girona, vuitè (45).
El supervivent.
En el conjunt de la comarca d'El Bierzo, el saltenc Dani Toribio i el terrassenc Cristian García són titulars. Al gener, el mig sabadellenc Miguel Ángel va deixar l'equip per fitxar pel Badalona, i el barceloní Abraham (Nàstic) hi va arribar.
Rubén Vega: «La temporada, frustrant»
Rubén Vega està de baixa fins a l'estiu perquè va ser operat del maluc al gener. El davanter format a la Real admet que la temporada del retorn és frustrant. «[Es pot degustar la categoria després que les coses hagin anat tan malament?] Home, hi ha camps més bons, més gent, més seguiment i més ampli de l'equip, però la temporada és frustrant. És molt difícil pujar i veure que no s'aconsegueix l'objectiu... és molt dur».