Un espectacle estèril
Xou de Deulofeu. El Barça B cau en un partit boig en què el de Riudarenes va fer tres grans gols. Els d'Eusebio van haver de jugar tota la segona part amb deu, per l'expulsió de Planas
almeria5
barça b4
El Barça B va encetar la temporada amb una derrota que va recordar a alguna de les patides el curs passat al Mini, en un partit boig en què l'Almeria va aprofitar la seva major experiència per superar un filial farcit de qualitat i d'empenta que tot i oferir un gran espectacle va marxar cap a casa amb les mans buides. La nota més positiva del duel en clau blaugrana va ser l'actuació de Deulofeu, sublim, que amb dues accions de geni va mantenir viu el partit fins al xiulet final.
El Barça B va sortir amb molta força i ràpidament va aconseguir el control de la pilota. I en el minut 5 va arribar el primer gol de la tarda, en una fantàstica triangulació al primer toc. Passada a l'espai d'Espinosa, centrada de Balliu i gol de Dongou. L'1-0 encara va envalentir més el Barça B, amo i senyor de la situació, que va fer el segon després d'una excel·lent passada des de més de 40 metres d'Ilie que va deixar tot sol Deulofeu. El de Riudarenes, amb elegància, va driblar Esteban i va marcar a porteria buida (11'). L'Almeria, però, va respondre en la següent acció, una ràpida jugada entre Aaron, Aleix i Soriano que va acabar amb gol del capità dels andalusos. I el moment de bogeria encara podria haver estat més espectacular si, justament en el minut següent, un xut de rosca d'Espinosa no s'hagués estavellat al pal. Tot i l'ensurt, el 2-1 va donar forces a l'Almeria, que va fer un pas endavant tot buscant l'empat, que només trigaria cinc minuts a arribar, i novament en una jugada per la banda dreta d'Aleix Vidal, que va cedir a Charles perquè l'exdavanter del Còrdova establís el 2-2.
Amb la igualada novament en el marcador, el partit es va tranquil·litzar. L'Almeria va tornar a ajuntar les línies, mentre que el Barça B, amb el domini de la pilota, era incapaç de generar perill. I així va anar passant el temps fins al descans. Justament abans, però, es va produir una acció que va marcar tota la segona part, la segona targeta groga a Planas per haver evitat amb la mà un contraatac. La rigorosa decisió de l'àrbitre, força protestada pels jugadors del Barça B, va obligar Eusebio a enfortir la defensa fent entrar Grimaldo pel davanter Dongou.
Torna la bogeria
La segona part va començar com la primera, però a la inversa, ja que només de començar Soriano va donar avantatge a l'Almeria en aprofitar una mala sortida d'Oier (48'). El gol va fer força mal al Barça B, que amb un jugador menys va haver de fer un gran esforç físic, tant pel fet d'estar al començament de la temporada com per la xafogor que regnava al Mini. I va ser llavors quan va aparèixer la màgia de Deulofeu, que va fer el 3-3 en un llançament de falta inversemblant (57'). Amb les cames cansades, les defenses van començar a deixar espais, i tant l'Almeria, mitjançant Aaron, com el Barça B, en un xut de Grimaldo, va poder avançar-se. Finalment, van ser els visitants els que van fer el quart, en una rematada amb el cap d'Ulloa (82'). El gol va desfer l'equip d'Eusebio, que poc després va rebre el cinquè en un córner mal defensat (88'). Ja en el temps de descompte, Deulofeu va tornar a aixecar el Mini amb un altra diana fantàstica, un gol olímpic que va posar la por al cos a l'Almeria durant un parell de minuts. Molt poc premi per a tant d'esforç per a un filial que, tot i així, va deixar bones sensacions de cara al clàssic de dissabte.
Rodri, al Sheffield Wednesday
Finalment, el davanter blaugrana Rodrigo Ríos, Rodri, jugarà cedit una temporada en l'històric Sheffield Wednesday, actualment equip de la segona divisió anglesa. L'exjugador del Sevilla, que ja no va viatjar en la gira d'Anglaterra amb els seus companys perquè no entrava en els plans d'Eusebio Sacristán, va aterrar a primera hora de la tarda a Manchester, va passar el reconeixement mèdic i es va reunir amb els dirigents dels mussols per acabar de tancar una operació que s'oficialitzarà avui.