Barça B

Objectiu: ser regulars

Barça B. El filial blaugrana rep el Tenerife després de fer una exhibició en el darrer partit, contra el Saragossa. L'assignatura pendent és mantenir el nivell ofert per l'equip

Ha costat, però el Barça B comença a fer patxoca. El filial blaugrana viu el moment més dolç de la temporada i ha deixat, en les darreres jornades, diverses espurnes del gran talent que té la plantilla. Sense anar més lluny, en la darrera jornada, el Barça va passar per sobre de tot un Saragossa, que està immers en la lluita per tornar a primera divisió. Els d'Eusebio van dominar des del principi fins al final el duel contra els aragonesos i van acabar guanyant 2-0, però la golejada hauria pogut ser d'escàndol.

Que el Barça d'Eusebio tenia qualitat i que tard o d'hora havia de sortir, era una cosa que havia de caure pel seu propi pes. De fet, des de principi de temporada l'equip ha ofert bones estones de futbol, però el filial té l'assignatura pendent de mantenir el ritme i el nivell durant els 90 minuts del matx. Amb l'exemple de la setmana passada a La Romareda al cap, el filial té l'objectiu de mantenir la línia i ser regular des del servei inicial fins al xiulet final.

Baixa sensible

Eusebio no acostuma a introduir gaires canvis a les seves formacions titulars. De fet, l'onze tipus del Barça varia ben poc quan el tècnic té tots els seus jugadors disponibles. Avui, però, un dels homes amb més minuts de la plantilla no hi serà per sanció. Patric va veure la cinquena targeta groga del cicle i no es podrà vestir de curt per saltar a la gespa del Mini. El lateral dret de Mula s'ha fet un lloc a la formació titular d'Eusebio sense fer soroll ni estridències però amb moltíssima regularitat i compromís. La baixa de Patric deixa un buit a la defensa que el tècnic blaugrana podria suplir situant Lucas Gafarot al lateral dret. Aquesta és la solució que va trobar en el partit que el Barça B va jugar a Numància després que Patric veiés dues grogues en la jornada anterior. Sergi Gómez i Bagnack formaran l'eix de la de defensa després d'haver fet un excel·lent partit a Saragossa, i Planas seguirà sent fix a la banda esquerra. El mig del camp blaugrana està més que consolidat: Samper, Edu Bedia i Espinosa són, sense cap mena de dubte, els comandants en cap del vaixell blaugrana. A dalt, Eusebio tampoc farà canvis. Adama està en un moment de forma excel·lent i Denis i Dongou el segueixen de ben a prop.

El Tenerife, en ratxa

El rival d'avui dels blaugrana passa un bon moment de forma. Els homes d'Álvaro Cervera encadenen dos triomfs de mèrit, contra l'Hèrcules i el Mirandés. Un dels artífexs d'aquesta victòria és Ayoze, la referència atacant del conjunt illenc. El davanter ha fet tres gols en les dues darreres jornades i, amb deu dianes, és l'home més perillós del Tenerife. Per contra, dos jugadors importants, Aridane i Ricardo León, no seran al Miniestadi.

Samper està a un nivell molt alt de joc, però encara té marge de millora
Eusebio Sacristán
EnTRENADOR
El Tenerife està en un gran moment de forma. Té molt de poder ofensiu i serà un rival molt complicat
L'objectiu és continuar amb aquesta línia de joc i regularitat. En un mateix partit i durant la temporada

Samper, la pedra filosofal del Barça B

Si hi ha un home que ha guanyat galons al filial blaugrana des de l'inici de temporada, aquest és Sergi Samper. El migcampista s'ha fet un lloc en els onzes d'Eusebio i ja encadena onze titularitats amb la samarreta blaugrana. A més, el barceloní ha jugat en les 24 jornades de la Liga Adelante que el Barça ha disputat. Samper, de 19 anys, és una de les perles amb més projecció i més futur del planter blaugrana. El migcampista és al club des dels sis anys i ja s'ha fet un forat al segon conjunt blaugrana a còpia de passades de mèrit, d'un control de pilota excels, del domini de la posició i d'un bon treball defensiu. La pedra filosofal que comanda el bon futbol del Barça B.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció