2a divisió A

Ni un sotrac més

Tant el Girona com el Sabadell necessiten sumar ja una victòria que faci esvair els dubtes dels locals o alimenti l'esperança dels visitants

Tots dos necessiten produir; els trens de l'ascens i de la permanència marxaran aviat

El Girona i el Saba­dell arri­ben al que ja es pot con­si­de­rar el clàssic català de la segona divisió en un moment prou deci­siu per a l'ave­nir de la com­pe­tició. Els de Machín neces­si­ten fora­gi­tar el fan­tasma del dubte que plana a Mon­ti­livi després dels dos últims par­tits (un empat i una victòria). Els de Mandiá, en canvi, han millo­rat en les últi­mes jor­na­des però ja fa temps que neces­si­ten la victòria. Tots dos neces­si­ten els tres punts per poder res­sor­gir del forat en què, des de fa més temps o menys, es tro­ben ficats.

El Girona ha fet el doble de punts que el Saba­dell. La clas­si­fi­cació, però, és una referència poc fia­ble a hores d'ara. No només perquè els giro­nins han abai­xat el ritme, sinó també perquè els valle­sans arri­ben a Mon­ti­livi car­re­gats de neces­si­tat i amb la con­vicció que, mal­grat ocu­par l'últim lloc de la clas­si­fi­cació, estan fent petits pro­gres­sos. “L'altre dia, con­tra el Lla­gos­tera, tra­ient els pri­mers minuts, van ser els clars domi­na­dors de la pilota i van gene­rar oca­si­ons sufi­ci­ents per fer l'empat i pot­ser algun gol més”, reco­neix Machín. “Ens enfron­tem a un gran equip però estem pre­pa­rats per un repte com aquest”, diu Mandiá. Amb nivells i objec­tius ben dife­rents, la neces­si­tat de punts és com­par­tida per els uns i els altres. I encara que no sigui per vis­to­si­tat i vir­tu­o­sisme, el duel pro­met com a mínim molta inten­si­tat.

El Saba­dell ha virat cap a la defensa de la seva pròpia por­te­ria en els últims par­tits, des que hi ha Mandiá a la ban­queta arle­qui­nada. El tècnic, però, neces­sita que els seus juga­dors comen­cin a apor­tar a l'altra àrea, sobre­tot per la neces­si­tat de victòries de l'equip, ja que dar­re­ra­ment ha abu­sat de l'empat. Pel que fa al Girona, la recu­pe­ració de Felipe Sanchón dels pro­ble­mes als isquio­ti­bi­als pot ser un motiu per anar al camp o enge­gar la tele sem­pre i quan Machín es deci­deixi a tor­nar-lo a situar en l'onze.

Els pre­ce­dents, però, indi­quen que el resul­tat més pro­ba­ble és l'empat: Els tres par­tits dis­pu­tats a Mon­ti­livi a segona A han aca­bat en tau­les. El curs pas­sat, tot just en la vui­tena jor­nada, Collan­tes (81') va equi­li­brar l'1-0 de Pere Pons (75').

Els de Machín necessiten sortir de l'espiral de mal futbol i resultats en què es troba
Ha estat en les últimes jornades un equip més sòlid al darrere; ara necessita gols

Dubtes en els dos onzes titulars

Recuperat de les molèsties als isquiotibials, Felipe Sanchón va entrar en la segona part contra l'Albacete, i avui té possibilitats de recuperar un lloc en l'onze inicial, en la posició que ha ocupat Christian Alfonso els dos últims partits. L'altre lloc que no té un ocupant segur és un dels d'interior, que ha anat variant des de la lesió d'Eloi Amagat. El gironí la podria recuperar, tot i que Machín també hi podria situar Aday –si no torna al carril– o, fins i tot, Jandro.

Mandiá, en canvi, ha recuperat Martí Crespí a l'eix de la defensa, tot i que porta tota la setmana provant amb Carlos Hernández, el jugador que l'ha substituït des de la seva expulsió, que, a més, li va costar tres partits de sanció. És una incògnita total la posició d'extrem esquerre, ara mateix disputada entre Gato, Marquitos o Sotan. El japonès, preferit sempre per Mandiá, ja està recuperat de la contusió al quàdriceps.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)