Llagostera

L'estadi, pas a pas

Canvis. El club té l'obligació de col·locar seients a tota la graderia i d'instal·lar els torns d'accés abans del primer partit. La LFP ha visitat el camp i l'inici de les obres està pendent del seu vistiplau

El Llagostera ha complert un any com a inquilí de l'estadi Palamós-Costa Brava, i en aquest període, les relacions entre el club llagosterenc, el Palamós CF –principals usuaris de les instal·lacions– i l'Ajuntament –propietari de les instal·lacions– han estat prou bones.

En els darrers mesos, el Llagostera ha vist com el resultat de les eleccions del 24 de maig passat feia canviar l'equip de govern de la població de la Costa Brava. De l'Ajuntament dirigit per Teresa Ferrés (PSC) i en el qual Joan Curto era el regidor d'Esports, s'ha passat a l'arribada de Lluís Puig (ERC) a l'alcaldia i Joan Barba a la regidoria d'Esports.

Malgrat el canvi de color polític, el que es manté és la bona sintonia entre el Llagostera i l'Ajuntament i el fet que el pont entre el consistori i el club blaugrana és una persona de futbol, ja que Joan Barba va ser directiu del Palamós. “Les primeres trobades han anat molt bé. Han sigut reunions per presentar-nos i conèixer-nos. Hem començat a parlar del que calia fer aquest estiu i del que cal fer a l'estadi per jugar a la LFP”, explica Barba.

Activats

Sense gaire temps per perdre ja que les reformes hauran d'estar fetes abans de l'inici de la competició, les dues parts ja s'han assegut per concretar què cal millorar, retocar o instal·lar de nou. Des de l'any passat el club sabia que en la segona temporada ja hi hauria d'haver seients a tota la graderia i torns d'accés, però s'aprofitarà l'aturada d'activitat per fer altres actuacions.

La primera que ja s'ha completat és l'anul·lació del fossar que separava el terreny de joc de la graderia de preferent. Representants de la LFP van ser a l'estadi Palamós-Costa Brava la setmana passada per analitzar els canvis que s'han planificat: col·locació de seients i torns d'accés, reubicació del vestidor dels àrbitres i millora i canvi de lloc de la sala antidopatge. “Només falta que la LFP ens confirmi que els canvis que els hem plantejat són correctes. Quan rebem la confirmació, començarem les obres”, explica Barba.

La ciutat esportiva

El Llagostera busca sense pressa uns terrenys per poder situar-hi una petita ciutat esportiva a curt termini. A Palamós, ciutat on hi ha l'estadi on juguen els partits de lliga i on resideixen la majoria dels futbolistes llagosterencs, no han rebut cap petició. “Hem vist que busquen algun lloc i haig de dir que com a ajuntament no hem rebut cap petició del Llagostera per fer-ho a Palamós”, explica el nou regidor d'Esports de la localitat de la Costa Brava.

ELS PROTAGONISTES

Estem mirant de reubicar el vestidor dels àrbitres i se'ns ha demanat millorar la sala antidopatge
Joan Barba
regidor d'esports de palamós
Les actuacions estan planejades i molt probablement començaran la setmana entrant
Isabel Tarragó
presidenta del llagostera
Per al color dels seients hi havia diverses opcions, però el que va millor per al manteniment i té més consens és el blau

La gespa de moment no es toca

Des del partit contra el Betis a casa que tancava el mes de novembre i que es va jugar sota una intensa pluja, la gespa del Palamós-Costa Brava va quedar d'allò més tocada. Durant força mesos, la idea de replantar-la es va valorar intensament, però amb l'arribada de la primavera i la bona feina de l'empresa responsable del manteniment, a finals del curs passat l'estat de la gespa ja era acceptable i actualment és bo. Aquesta millora ha fet que tot i ser l'època de l'any més adequada per canviar-la –no hi ha activitat– no s'hagi fet. “En un principi no ens plantegem canviar-la. S'ha recuperat i més enllà de les actuacions de manteniment que ja s'hi fan no es farà res més. Veurem com evoluciona amb la temporada engegada i després en tornaríem a parlar”, va comentar el nou regidor d'Esports de Palamós, Joan Barba.

El color blau agrada per als seients

Un dels canvis més significatius que hi haurà a l'estadi Palamós-Costa Brava a partir de la temporada que ve serà que tota la graderia quedarà coberta de seients. Fins ara només n'hi ha hagut a la tribuna. En les primeres reunions entre l'Ajuntament i el Llagostera s'ha plantejat de quin color havien de ser. “El Llagostera ens va proposar de color blaugrana, però no ho podíem acceptar”, explica el regidor Joan Barba. La solució de consens serà col·locar els seients del color que comparteixen els dos clubs que juguen a l'estadi, el blau. “Més enllà de ser una opció de consens, pel que fa a manteniment i imatge, el fet que siguin tots d'un mateix color fa les coses més fàcils i és més econòmic”, remarca Joan Barba. El cost de la instal·lació dels seients anirà a càrrec del club llagosterenc ja que es fa per jugar a segona A.

Petites reformes i reubicar espais

El manteniment d'una instal·lació com un estadi de futbol de les dimensions del de Palamós requereix una actuació constant, però amb l'estiu i l'aturada de l'activitat s'aprofita per fer reformes més grans, com per exemple tapar el fossar entre la graderia i la gespa. Entre aquestes reformes també s'està plantejant la possibilitat de reubicar els col·legiats en un espai més gran que el vestidor actual. “A segona A vénen cinc àrbitres, en comptes dels tres de tercera. Això fa que l'actual vestidor els quedi petit”, explica Barba, que també comenta que la LFP ha demanat millorar la visibilitat de la zona on es fan els controls antidopatge. Per col·locar els torns –que els subministra la lliga– l'Ajuntament sí que haurà d'assumir el cost de fer arribar l'electricitat a les portes d'accés i de condicionar una sala on hi haurà el programari dels torns.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.