Territorial

Desafiament a cal veí

2a catalana. El Llagostera B visita el camp del seu rival històric, el Cassà, en el primer partit en què podria perdre el lideratge després de malgastar 12 punts de marge respecte del segon

Una esto­cada al rival històric. Això pot acon­se­guir el pri­mer equip del Cassà en el par­tit que dis­sabte (16 h) jugarà a casa con­tra el Lla­gos­tera B, l'encara líder de la segona cata­lana, tot i els 12 punts de marge que ha per­dut des de la jor­nada 13. En aque­lla jor­nada, dis­pu­tada a final de novem­bre, l'equip de Pep Triadú s'impo­sava 3-2 con­tra el Vila­ma­lla, es posava amb 36 punts i asso­lia l'avan­tatge màxim aquesta tem­po­rada res­pecte del segon clas­si­fi­cat, que lla­vors era el Cor­nellà (24 punts). D'ales­ho­res ençà, però, el Lla­gos­tera ha tin­gut una sin­gla­dura pobra, amb només 4 victòries en 11 par­tits. La resta, 4 empats i 3 der­ro­tes. Són només 16 punts dels últims 33 en joc, una desin­flada que va per­me­tre al Pala­folls empa­tar a 52 punts amb el Lla­gos­tera en la jor­nada pas­sada. Tot l'avan­tatge es va esvair, mal­grat que el pro­jecte del Lla­gos­tera, amb juga­dors fit­xats de cate­go­ries supe­ri­ors que cobren per jugar, està pen­sat per fer pujar l'equip a pri­mera cata­lana.

La casu­a­li­tat ha fet que el pri­mer par­tit en què el Lla­gos­tera pot per­dre el lide­ratge el jugui al camp del seu rival històric. Sobre la gespa hi haurà Quim Boa­das, un dels juga­dors que més i millor pot par­lar dels enfron­ta­ments entre el Cassà i el Lla­gos­tera perquè n'ha dis­pu­tat amb la samar­reta dels dos equips. Amb 39 anys –en fa 40 l'octu­bre que ve–, el cas­sa­nenc juga amb l'equip del seu poble després d'una llarga tra­jectòria que l'ha dut fins a la ter­cera divisió amb el Cassà (2008/09) i el Lla­gos­tera (2009/10 i 2010/11), equip amb el qual també va debu­tar en la segona divisió B (2011/12). “L'essència d'un derbi és que els juga­dors siguin del poble. En el nos­tre cas com­plim el requi­sit, perquè gai­rebé tota la plan­ti­lla és de Cassà, però en el cas del Lla­gos­tera, no”, diu Boa­das sobre la riva­li­tat una mica des­cafeïnada entres les pobla­ci­ons veïnes. “Suposo que hi haurà més afició a les gra­de­ries, tant de Cassà com de Lla­gos­tera. Es notarà una certa riva­li­tat, mal­grat que en el ter­reny de joc ja no hi tens aquell rival que és com­pany de quinta del poble veí. No és com en l'època dels nos­tres pares, en què el resul­tat cue­java unes set­ma­nes.”

Mal­grat que ja no sigui com abans, el par­tit serà de vital importància per motius estric­ta­ment espor­tius, ja que el Lla­gos­tera s'hi juga el lide­ratge: “Està frec a frec amb el Pala­folls, i per ells el par­tit és clau per man­te­nir el lide­ratge de la cate­go­ria.” Pel Cassà la victòria seria un gran pas enda­vant per sege­llar la sal­vació –és setè, amb 36 punts: “Hem de fer la nos­tra feina i mirar de sal­var la cate­go­ria el més aviat pos­si­ble. A més, per a nosal­tres és un repte, perquè el Lla­gos­tera és un rival molt potent i la victòria ens dona­ria pres­tigi.”

Boa­das és el juga­dor més veterà de l'equip que entrena Jordi Jua­nola –que és del seu mateix any– i assu­meix la seva con­dició de juga­dor amb experiència: “Tenim una plan­ti­lla molt jove, si em treus a mi. Els nois ente­nen molt bé la figura del veterà. Sóc cons­ci­ent del que he d'apor­tar i si veiés que no puc seguir el ritme ho dei­xa­ria, perquè a mi m'agrada com­pe­tir. Bàsica­ment aporto experiència i intento tras­lla­dar conei­xe­ments i fer d'extensió de l'entre­na­dor al camp.” Amb l'experiència que acu­mula, i pel fet de conèixer el rival com ningú, la seva par­ti­ci­pació pot ser clau dis­sabte.

EL PROTAGONISTA

Es nota la rivalitat històrica, tot i que el Llagostera és superior per pressupost”
Quim Boadas
JUGADOR DEL CASSÀ
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.