2a divisió A

El capità de l’Almeria, detingut

Frau en les apostes. Morcillo va ser interrogat en el marc d’una operació contra una trama que manipulava resultats de partits

Jorge García Mor­ci­llo, capità de l’Alme­ria, és un dels 24 detin­guts en l’ope­ració con­tra el frau en les apos­tes i el fal­se­ja­ments de resul­tats de par­tits que porta a terme aquesta set­mana la Policía Naci­o­nal. Segons una infor­mació d’El Mundo, Mor­ci­llo va ser arres­tat i inter­ro­gat ahir, abans d’anar-se’n de vacan­ces a Itàlia. Així, el defensa de l’Alme­ria es con­ver­teix en el pri­mer fut­bo­lista pro­fes­si­o­nal detin­gut en el marc d’una ope­ració per pre­sump­tes arran­ja­ments de resul­tats. Hi ha uns quants par­tits de l’Alme­ria que estan sent inves­ti­gats, i Mor­ci­llo seria un dels juga­dors amb qui hau­ria con­tac­tat la trama per mani­pu­lar els resul­tats i acon­se­guir bene­fi­cis econòmics a través del mer­cat d’apos­tes a inter­net.

Un dels par­tits inves­ti­gats és l’Alme­ria-Nàstic del 13 de gener, que ja és en el punt de mira la LFP perquè hi va haver movi­ments de diners sos­pi­to­sos en les apos­tes. Mor­ci­llo no va jugar aquell par­tit, però els inves­ti­ga­dors li assig­nen un paper de prou auto­ri­tat al ves­ti­dor per fer d’inter­me­di­ari amb la trama.

Aquesta segona part de l’ope­ració s’ha basat en la col·labo­ració de dos dels detin­guts en la pri­mera, els exfut­bo­lis­tes Jonan García i Iván Moreno, que ha permès de des­ta­par una xarxa que invo­lu­cra també un equip de pri­mera divisió feme­nina, el Santa Teresa, i que té rami­fi­ca­ci­ons a països com ara Xipre i Lituània.

Quan donava suport a la policia

Morcillo va dedicar, el 22 de setembre passat, un gol als cossos de seguretat de l’Estat arran de la presència d’agents de la Polícia Nacional i de guàrdies civils a Catalunya pel referèndum de l’1 d’octubre. En concret, va ser el primer que el seu equip va fer al Sevilla Atlético, en un partit que va acabar amb un clar 3-0. El capità de l’Almeria, que va marcar de penal, va celebrar el gol amb una salutació militar que l’endemà va explicar en una piulada a Twitter. “Va por ustedes”, mencionant la policia i la Guàrdia Civil, i acompanyant-ho amb la imatge de la celebració.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)