Girona

Orientació triplicada

Els entrenaments per grups han multiplicat la feina del cos tècnic del Girona, present en les tres sessions diàries per guiar els futbolistes

Actiu i enèrgic, Pep Lluís Martí segueix amb tot detall l’evolució dels jugadors

Una de les carac­terísti­ques que ha mos­trat Pep Lluís Martí des de la seva arri­bada a Mon­ti­livi és l’ener­gia i el caràcter que hi posa en el tre­ball diari. Viu els entre­na­ments de manera molt activa, ori­en­tant, incen­ti­vant i cor­re­gint de manera cons­tant els fut­bo­lis­tes. Ara que l’equip blanc-i-ver­mell tre­ba­lla en grups de deu juga­dors, el des­gast s’ha mul­ti­pli­cat per al cos tècnic que encapçala el mallorquí, que viu de manera ínte­gra les tres ses­si­ons con­se­cu­ti­ves que pro­grama cada matí a La Vinya. El d’avui serà el sisè matí con­se­cu­tiu que els tècnics es pas­sen de manera inin­ter­rom­puda, des de quarts de nou fins a quarts de dues, al damunt de la gespa dels camps de La Vinya.

Amb una plan­ti­lla llarga i el suport afe­git de tres juga­dors del juve­nil i dos del filial, el Girona apro­fita el nom­bre màxim de deu fut­bo­lis­tes per pro­gra­mar tres ses­si­ons. Per als juga­dors, el canvi essen­cial res­pecte a l’acti­vi­tat prèvia a la pandèmia –i que estan pen­dents de recu­pe­rar en la següent fase– és que no tre­ba­llen amb tots els com­panys sinó només amb uns quants. L’acti­vi­tat, però, és simi­lar. Res a veure amb la feina que assu­mei­xen els tècnics, que no es per­den cap detall. Amb la gran diferència que ara ori­en­ten tres entre­na­ments cada dia. I, per fer-ho encara més rei­te­ra­tiu, són ses­si­ons l’una dar­rere de l’altra, i amb tre­balls molt simi­lars, si no cal­cats, perquè cada grup segueix les matei­xes pau­tes de tre­ball. Tot ple­gat, a més, ha coin­ci­dit amb una set­mana de tem­pe­ra­tu­res molt altes, fet que ha con­ver­tit en encara més dures les cinc hores llar­gues que el cos tècnic acu­mula cada matí als camps. Martí, que va tan­car l’etapa de juga­dor el 2015 (amb 40 anys), a més de cor­re­gir i donar ordres als fut­bo­lis­tes, també par­ti­cipa de manera activa en tre­balls com els de car­rera contínua.

Espe­rant l’altra fase

La plan­ti­lla del Girona té avui el sisè dia seguit de tre­ball a La Vinya i demà des­can­sarà, com ja va fer diu­menge pas­sat. “L’objec­tiu és inten­tar aga­far la forma al més aviat pos­si­ble, per estar ben pre­pa­rats quan comenci la lliga”, va comen­tar Brian Oliván, que tenia ganes de tre­ba­llar al cos­tat dels com­panys, un cop superat el con­fi­na­ment –“es feia difícil entre­nar al balcó de casa o córrer al pàrquing”– i la fase de ses­si­ons indi­vi­du­als, “més avor­rits”. “Els entre­na­ments en grup són més reals. Ara ja tot­hom està amb mol­tes ganes i espe­rant poder pas­sar a la següent fase.” El fut­bo­lista cedit pel Cadis assu­meix els han­di­caps del retorn a la com­pe­tició: “A més d’haver de jugar sense els afi­ci­o­nats, que sem­pre et donen una moti­vació extra, hi influi­ran les tem­pe­ra­tu­res, que ara ja fa molta calor i ens hi hem d’adap­tar. I després de dos mesos sense com­pe­tir, hem d’aga­far el ritme com més aviat millor.”

REITERATIU

Són tres sessions seguides amb treballs molt similars i amb molta calor

LA XIFRA

5
hores
diàries des de dilluns dedica el cos tècnic a dirigir tres sessions de grup (de 8.30 a 13.30 h)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)