Girona

El protagonista

Mamadou Sylla

Sylla ho guanya sol

Tenir un juga­dor com Stu­ani és un luxe, però tenir, al cos­tat de l’uru­guaià, un fut­bo­lista que manté el nivell de l’equip i que l’ajuda a sumar de tres en tres quan el charrúa no hi és, és el que real­ment pro­voca que tot el bloc faci un salt de qua­li­tat. Mama­dou Sylla és l’home. Ho va ser en l’enfron­ta­ment que va gua­nyar el Girona a Mon­ti­livi con­tra el Car­ta­gena per 2-1. I és que, les dues dia­nes de l’equip blanc-i-ver­mell van ser del davan­ter català d’ori­gen sene­galès, un canó, la referència jun­ta­ment amb Nahuel Bus­tos, eclip­sat pel ren­di­ment extra­or­di­nari de Sylla, en un ves­pre per recor­dar. En la pri­mera pilota que va tocar, el davan­ter va endreçar a la por­te­ria rival una assistència marca de la casa de Samu Saiz. El madri­leny va veure la des­mar­cada a l’espai de l’ata­cant, que va gua­nyar l’esquena als cen­trals del Car­ta­gena, per fer un con­trol i ràpida­ment posar la punta de la bota per superar la sor­tida del por­ter Marc Martínez. Era tot just el minut 7 i Mama­dou va mos­trar la pri­mera gus­pira de qua­li­tat pel que fa a la des­mar­cada i l’exe­cució. El davan­ter, però, es va enco­ma­nar de l’espes­sor dels seus com­panys, que no van poder evi­tar l’1-1 i, fins i tot, en l’inici de la segona part, el domini visi­tant tot i jugar amb un fut­bo­lista menys per l’expulsió de Forniés.

Sylla, però, va deci­dir res­ca­tar el seu equip i, després d’una cen­trada de Cala­vera des de la dreta, va impac­tar la pilota amb el cap fent un gir de coll excel·lent i superant de nou el por­ter rival. En la segona rema­tada entre els tres pals del vallesà d’ori­gen sene­galès, el segon gol del Girona va pujar al mar­ca­dor, un cop massa dur per a un rival amb deu, que gai­rebé va clau­di­car des d’aquell mateix ins­tant de l’enfron­ta­ment.

Reper­tori bri­llant sense pilota

Amb la victòria al sac i gai­rebé lli­gada, Mama­dou va ofe­rir tot un seguit de movi­ments sense pilota a l’altura dels millors davan­ters de la cate­go­ria. Des­mar­ca­des cons­tants, pas enrere per rebre pilota, arros­se­gar els cen­trals per ofe­rir espai lla­vors a Pablo Moreno –abans a Nahuel Bus­tos– i, a més, des­ple­ga­ment físic immi­llo­ra­ble, tot i que no deu estar encara al 100% després d’un llarg període de temps sense com­pe­tir amb regu­la­ri­tat. Sylla va tenir temps de forçar una segona expulsió del con­junt blanc-i-negre quan sem­blava superar en el cos a cos Álex Martín, ja en el 93.

El Girona pot con­ti­nuar som­ri­ent i sumant de tres en tres gràcies a la gran actu­ació d’un dels seus davan­ters. I no va ser Stu­ani. Va ser qui a pri­ori havia de ser una peça secundària arri­bada ja amb el mer­cat de fit­xat­ges tan­cat i amb una tra­jectòria des­cen­dent, que, amb pocs par­tits ves­tint la blanc-i-ver­me­lla, ha acon­se­guit redreçar. Mama­dou ja fa dies que ha aixe­cat el dit quan Fran­cisco ha d’esco­llir un davan­ter per suplir Stu­ani o, per què no, per acom­pa­nyar-lo en l’atac.

90
minuts
2
gols
2
xuts a porteria
3
dianes en la lliga
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)