Del territori cap al cel
El Girona anuncia l’acord amb Etihad Airways, que es converteix en el patrocinador principal a canvi de dos milions d’euros per cadascuna de les tres pròximes temporades, en què estarà present a la part frontal de la samarreta
Feia dies que se sabia que l’acord estava tancat i Aleix Garcia, ensenyant la samarreta de la temporada que ve diumenge a la plaça del Vi, va esvair qualsevol incertesa. Només faltava que fos oficial, i ahir el Girona va fer l’anunci. Etihad Airways és el nou patrocinador principal del club, després d’un acord perquè la companyia aèria d’Abu Dhabi llueixi el seu logotip a la part frontal de la samarreta del conjunt blanc-i-vermell, així com en diversos punts de l’estadi, durant les pròximes tres temporades, fins al juny del 2027.
Les xifres econòmiques del nou acord amb Etihad Airways suposen un salt considerable respecte a les anteriors amb Gosbi, tot i que d’entrada es podia esperar que les xifres fossin més elevades. I és que l’aerolínia de l’Aràbia Saudita pagarà uns dos milions d’euros per temporada per ser el patrocinador principal, amb alguns variables per objectius que podrien fer créixer lleugerament aquesta xifra. D’aquesta manera es doblaran els ingressos que es tenien amb Gosbi, amb què no es va arribar a un acord per ampliar el contracte que acabava aquesta temporada. L’acord actual equipara els gironins a equips com el Betis, que també ingressa uns dos milions d’euros de Finetwork, el seu patrocinador principal. A més, en ser un acord que només implica la indumentària dels partits, el Girona manté l’opció de trobar altres patrocinadors per lluir, per exemple, en la roba d’entrenament. Cal recordar, també, que el Girona manté acords amb Marlex i Parlem, que posen el seu logotip en altres parts de la indumentària, com fins ara també ha fet Hylo en una de les mànigues de la samarreta i amb qui s’ha acabat el contracte que hi havia signat.
Un escenari més global
L’aterratge del nou patrocinador a Montilivi suposa la primera mostra del canvi de dimensió que agafa el club amb la classificació per a la Champions League de la temporada que ve. Un canvi radical, ja que el Girona passa del patrocini de Gosbi, una empresa de la demarcació dedicada a l’alimentació animal, a una de les aerolínies més potents del món, que en els últims anys està incrementant els vols disponibles entre l’Estat espanyol i el sud-oest asiàtic. L’aposta per Etihad Airways suposa també un gran gir respecte als patrocinis que ha tingut el Girona en la seva història, ja que des que va arribar a la LFP el club només havia tingut patrocinadors que no fossin catalans –gairebé sempre de la demarcació gironina– quan havia estat lligat amb empreses vinculades al sector del joc i les apostes esportives, amb alguna experiència com la de Pinnacle que no va acabar bé.
Que sigui Etihad Airways qui es converteixi en el principal patrocinador del Girona tampoc ha de ser una gran sorpresa. Per molt que els pròxims dies el club hagi de resoldre aspectes accionarials importants perquè el City Football Group perdi pes dins del club gironí per evitar que la UEFA ho consideri un cas de multipropietat i impedeixi al Girona jugar la Champions, un cert grau de relació és inevitable i la companyia aèria saudita ja era el principal patrocinador del Manchester City, el New York City i el Melbourne City.