Girona

Rotació per mantenir l’èxit

Míchel busca la fórmula per evitar sobrecàrregues i lesions amb la copa a l’horitzó

En la Champions, hi ha jugadors suplents en la lliga que disposen de més minuts de qualitat

L’inici de tem­po­rada del Girona FC ha estat mar­cat per emo­ci­ons i des­a­fi­a­ments, reflec­tint un equip amb recur­sos i poten­cial. Després de nou par­tits en la lliga, el con­junt de Míchel s’acosta a un calen­dari encara més exi­gent amb l’entrada immi­nent de la copa. En aquest con­text, és fona­men­tal ana­lit­zar els minuts que han rebut els juga­dors, ja que les dades no només reve­len qui ha estat més uti­lit­zat, sinó també aquells que neces­si­ten més opor­tu­ni­tats per demos­trar el seu valor.

Paulo Gaz­za­niga ha emer­git com un pilar essen­cial, acu­mu­lant 810 minuts i 9 titu­la­ri­tats, una con­tri­bució vital per asse­gu­rar la soli­desa defen­siva de l’equip. Al seu dar­rere, Miguel Gutiérrez i Blind han apor­tat 720 i 684 minuts res­pec­ti­va­ment, amb 8 titu­la­ri­tats cadas­cun, mos­trant la seva capa­ci­tat per lide­rar la línia defen­siva. No obs­tant això, la dependència d’aquests juga­dors clau en moments crítics posa de mani­fest la neces­si­tat d’una rotació més activa per evi­tar sobrecàrre­gues i lesi­ons.

Abel Ruiz s’ha des­ta­cat com l’únic juga­dor, a excepció de Gaz­za­niga, a ser titu­lar en els 9 par­tits dis­pu­tats fins ara, la qual cosa demos­tra la seva con­sistència i fia­bi­li­tat en un equip que busca esta­bi­li­tat. D’altra banda, cal fer un esment espe­cial de la situ­ació de juga­dors com Miovski, que, mal­grat ser una aposta del club per a la davan­tera, ha acu­mu­lat només 173 minuts i 2 titu­la­ri­tats. La seva irre­gu­la­ri­tat i la falta del ren­di­ment espe­rat han posat de mani­fest la neces­si­tat de més temps de joc per adap­tar-se al sis­tema.

Opor­tu­ni­tats a Europa

Les lesi­ons i la pro­gres­siva adap­tació d’alguns fit­xat­ges han limi­tat els can­vis que Míchel pot imple­men­tar. En la Cham­pi­ons, Miguel, Krejci, Arnau Martínez i David López han acu­mu­lat 180 minuts jugats, amb Arnau exer­cint com a capità. Van de Beek, amb 140 minuts i dues titu­la­ri­tats, també ha obtin­gut con­fiança a Europa, un fet impor­tant. Míchel ha uti­lit­zat un total de 17 juga­dors en els dos par­tits, con­tra el PSG i el Feye­no­ord, reflec­tint una estratègia de rotació que, però, ha de ser més efec­tiva per garan­tir el ren­di­ment a llarg ter­mini de la plan­ti­lla. El rànquing de minuts jugats en com­pe­tició euro­pea es com­pleta amb noms com Iván Martín (156), Bryan Gil (141) i el mateix Donny van de Beek (140), que han estat fona­men­tals per man­te­nir l’ímpetu del Girona en aquest nou esce­nari. La importància de ges­ti­o­nar bé els minuts és cada vegada més evi­dent, espe­ci­al­ment amb l’horitzó de la copa del Rei al davant.

Entre els únics juga­dors que encara no han tin­gut minuts es tro­ben Pau López i Juan Car­los, els por­ters suplents, així com Raúl Martínez, del filial, que va ser con­vo­cat abans del par­tit con­tra el Barça però no va tenir l’opor­tu­ni­tat de jugar. Això subrat­lla la pro­fun­di­tat de la plan­ti­lla i la neces­si­tat de donar opor­tu­ni­tats als joves talents, que poden apor­tar fres­cor.

La gestió de minuts i la rotació són fona­men­tals per al Girona aquesta tem­po­rada. Míchel ha de tro­bar un equi­li­bri entre el ren­di­ment indi­vi­dual i la pre­ser­vació de les seves estre­lles, garan­tint que tots els juga­dors, inclo­ent-hi els menys uti­lit­zats, puguin con­tri­buir. Amb un calen­dari intens, la manera com ges­ti­oni les seves peces pot mar­car la diferència en les com­pe­ti­ci­ons futu­res i asse­gu­rar el màxim ren­di­ment de l’equip. Ara, després de l’atu­rada, torna a la rutina.

GAZZANIGA I ABEL

Els dos jugadors són els únics que han jugat els nou partits de lliga com a titulars

NOVETATS A EUROPA

Van de Beek, Krejci i Arnau han tingut més rellevància en la Champions que en la lliga

RÀNQUING DE MINUTS JUGATS EN LA LLIGA

1. Gazzaniga 810 minuts
9 titularitats
2. Miguel 720 minuts
8 titularitats
3. Blind 684 minuts
8 titularitats
4. David López 666 minuts
7 titularitats
5. Abel Ruiz 663 minuts
9 titularitats
6. Iván Martín 655 minuts
8 titularitats
7. Yangel 549 minuts
7 titularitats
8. Bryan Gil 522 minuts
6 titularitats
9. Francés 445 minuts
5 titularitats
10. Tsygankov 443 minuts
6 titularitats
11. Arnau 365 minuts
4 titularitats
12. Asprilla 338 minuts
3 titularitats
13. Danjuma 333 minuts
4 titularitats
14. Oriol Romeu 317 minuts
5 titularitats
15. Solís 287 minuts
2 titularitats
16. Krejci 279 minuts
3 titularitats
17. Van de Beek 207 minuts
1 titularitat
18. Miovski 173 minuts
2 titularitats
19. Portu 161 minuts
1 titularitat
20. Stuani 92 minuts
0 titularitats
21. Juanpe 91 minuts
1 titularitat
22. Misehouy 64 minuts
0 titularitats
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)