Girona

Capital de Champions

El Girona anuncia un pressupost de 113 milions d’euros per a la temporada 2024/25, un nou sostre en la història del club

L’increment dels drets audiovisuals gràcies al tercer lloc en la lliga i la participació en la Champions, la clau

La gran tra­jectòria i resul­tats que va acon­se­guir el Girona la tem­po­rada pas­sada van tenir com a premi espor­tiu el fet de tren­car regis­tres i ocu­par final­ment la ter­cera posició de la taula, a més de par­ti­ci­par enguany en la Cham­pi­ons Lea­gue, el tor­neig de clubs més pres­tigiós del pla­neta. Pel que fa a l’eco­no­mia, els èxits damunt de la gespa també han impul­sat l’enti­tat blanc-i-ver­me­lla a un altre nivell. A la Cham­pi­ons dels pres­su­pos­tos i a esta­blir un nou rècord en la història del club, ja que ahir la junta gene­ral d’acci­o­nis­tes va apro­var un pres­su­post de 113 mili­ons d’euros de cara a la pre­sent cam­pa­nya 2024/25, dei­xant en un no res els 69 que final­ment va tenir durant la bri­llant tem­po­rada pas­sada, en què es va clas­si­fi­car per pri­mera vegada per jugar a Europa.

La major part de l’incre­ment en el pres­su­post d’un curs a l’altre s’obté dels aug­ments bru­tals que el club ha obtin­gut res­pecte als drets audi­o­vi­su­als. Gràcies a la ter­cera posició final en la lliga, els giro­nins han pas­sat d’ingres­sar 48 mili­ons a recap­tar-ne per a la pre­sent cam­pa­nya 86,4 M€ –un crei­xe­ment del 80%. L’incre­ment, a més de l’excel·lent posició en la lliga, també s’asso­leix gràcies a la par­ti­ci­pació en la Cham­pi­ons Lea­gue i el ressò que pro­voca.

El Girona pre­veu un aug­ment del 25% per les ven­des en mar­xan­datge, la venda d’entra­des –per a la lliga i la lliga de cam­pi­ons– i la millora i firma de nous acords de patro­cini gràcies a l’incre­ment en la reper­cussió mediàtica a escala mun­dial que té en l’actu­a­li­tat.

Paral·lela­ment a tot això, l’enti­tat giro­nina ha esti­pu­lat que les seves des­pe­ses s’incre­men­ten en un 50% fins a enfi­lar-se als 101 mili­ons d’euros. Aquest càlcul s’obté de l’aug­ment dels cos­tos de per­so­nal asso­ciat a la plan­ti­lla –han aug­men­tat els sous dels juga­dors i els nou­vin­guts també han fet que això s’elevi–, des­pe­ses ope­ra­ti­ves i els reque­ri­ments estruc­tu­rals de la UEFA que van obli­gar el club a fer una mínima inversió a Mon­ti­livi i, espe­ci­al­ment, durant els dies de par­tit. En la pre­visió també hi ha esti­pu­lat els bene­fi­cis gene­rats en la venda de juga­dors, fet que repor­tarà un bene­fici net de 19,6 mili­ons que el Girona es guarda per la pos­si­ble reducció d’ingres­sos en cas de no clas­si­fi­car-se per cap com­pe­tició euro­pea de cara a la tem­po­rada 2025/26. Aquest coixí farà que l’equip no perdi poten­cial en cas de no acon­se­guir els ingres­sos que venen esti­pu­lats de la bona posició en la clas­si­fi­cació i la poste­rior par­ti­ci­pació a Europa.

Un bon curs pas­sat

Tot i que l’equip ja havia con­fir­mat la seva bona tra­jectòria, coin­ci­dint amb l’últim par­tit de l’any 2023 al Benito Villa­marín con­tra el Betis, la junta gene­ral d’acci­o­nis­tes de l’any pas­sat va apro­var un pres­su­post de 59,8 mili­ons d’euros per al curs 2023/24. Els giro­nins, però, van obte­nir un bene­fici net de 3 M€ gràcies a un incre­ment d’ingres­sos d’un 22%, la millora dels drets tele­vi­sius i l’incre­ment en la venda de mar­xan­datge. Aquests efec­tes, tots gràcies a la bona tra­jectòria espor­tiva damunt del ter­reny de joc, van per­me­tre pas­sar a tenir un pres­su­post final de 69 mili­ons, fins ara el sos­tre d’un Girona que ha vist com estar a pri­mera l’ha aju­dat a créixer i ha dei­xat enrere les penúries econòmiques dels pri­mers pas­sos pel fut­bol pro­fes­si­o­nal, quan el pres­su­post del club no arri­bava als 10 mili­ons –en cap dels nou pri­mers anys. Ja els dos pri­mers anys en l’elit, els blanc-i-ver­mells van pas­sar a tenir pres­su­pos­tos de 44,5 M€ i 53,6 M€, reduïts a la mei­tat, o encara més, els tres anys d’intents per tor­nar a pujar que va fer l’equip a segona.

Tres cam­pa­nyes més a pri­mera i la dar­rera cam­pa­nada amb accés a la Cham­pi­ons, han fet sal­tar en tram­polí el Girona.

L’EVOLUCIÓ DEL PRESSUPOST DEL GIRONA DES QUE COMPETEIX EN LA LFP

Temporada 2008/09 (2a A)
5,1 M€
Temporada 2009/10 (2a A)
5,4 M€
Temporada 2010/11 (2a A)
6,4 M€
Temporada 2011/12 (2a A)
5,3 M€*
Temporada 2012/13 (2a A)
4,4 M€
Temporada 2013/14 (2a A)
4,1 M€
Temporada 2014/15 (2a A)
4,2 M€
Temporada 2015/16 (2a A)
8,7 M€*
Temporada 2016/17 (2a A)
9,45 M€
Temporada 2017/18 (1a)
44,5 M€
Temporada 2018/19 (1a)
53,6 M€
Temporada 2019/20 (2a A)
24,8 M€
Temporada 2020/21 (2a A)
23,9 M€
Temporada 2021/22 (2a A)
19,4 M€*
Temporada 2022/23 (1a)
55 M€
Temporada 2023/24 (1a)
69 M€
Temporada 2024/25 (1a)
113 M€
* Anys en què els propietaris han dut a terme una o més ampliacions de capital.

LaLiga anuncia els drets de TV del curs 23/24

J.S.

L’ens esportiu, obligat per llei, va donar a conèixer els drets audiovisuals corresponents a la temporada 2023/24, tot i que en la junta general d’accionistes del Girona ja es desprenen les aproximacions per aquesta campanya –d’uns 86,4 milions comptant la lliga i la Champions. Del curs passat, el club gironí va percebre 50,74 milions, un increment molt lleuger respecte a la temporada 2022/23, amb un ingrés de 49,8 milions. El Barça encapçala el rànquing d’ingressos entre els clubs de primera amb 153,82 milions, seguit de molt a prop pel Madrid, amb 150, i l’Atlético, amb 120, els únics que superen els 100 milions d’ingressos per drets audiovisuals. La tercera posició a la taula del curs 2023/24 repercutirà en més recaptació del Girona per aquest any.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)