Girona

Desinflada i nou horitzó

El Girona topa amb el Getafe en un partit en què les errades amb pilota tornen a ser decisives des del primer minut

El ritme del partit va ser lent i amb interrupcions constants dels visitants, xiulats per Montilivi

Yangel va ser expulsat després d’una revisió al VAR

Girona 1 Getafe 2

GETAFE:David Soria; Diego Rico, Alderete, Duarte, Iglesias; Juan Bernat (Borja Mayoral, 61’), Arambarri (Nyom, 77’), Djené, Ramón Terrats (Yildirim, 90’); Uche (Yellu, 90’) i Juanmi (Carles Pérez, 61’). GIRONA:Gazzaniga; Arnau, David López (Yáser Asprilla, 69’), Krejci, Daley Blind; Yangel Herrera, Oriol Romeu(Arthur, 69’), Miguel; Tsygankov (Miovski, 94’), Stuani (Iván Martín, 78’) i Bryan Gil (Portu, 78’). GOLS:0-1 (3’), Uche. 1-1 (54’), Yangel. 1-2 (62’), Mayoral.ÀRBITRE:Alejandro Quintero.VAR:Hernández Hernández.T.G.:Carles Pérez (76’). Portu (79’). Uche (88’). Alderete (90’). Asprilla (97’).T.V.:Yangel (73’).PÚBLIC:10.354 espectadors.

Es va viure una nit intensa, ahir a Mon­ti­livi. El Girona i el Getafe van com­pe­tir, cadascú a la seva manera, en un enfron­ta­ment en què es va tor­nar a veure un equip gironí amb impre­ci­si­ons al dar­rere. Els gols rivals, d’Uche i de Mayo­ral, van venir pre­ce­dits per erra­des locals. Els cata­lans han per­dut qua­tre dels últims cinc par­tits de lliga.

Els pri­mers 45 minuts a Mon­ti­livi van ser calents, no pel fut­bol que s’hi va veure sinó per la dis­con­for­mi­tat dels afi­ci­o­nats amb el gol mati­ner del con­junt madri­leny, la poca reacció del con­junt de Míchel i les deci­si­ons arbi­trals con­tra un con­junt de Bor­dalás que va per­dre molt de temps. El pri­mer avís, però, va ser una rema­tada de Yan­gel que va blo­car en dos temps Soria. El gol visi­tant va ser un minut més tard, en una badada defen­siva de Krejci després d’una molt mala pas­sada de David a dins l’àrea. Juan Igle­sias va recu­pe­rar i Uche va defi­nir al pal llarg amb l’inte­rior. Míchel feia cara de pocs amics a l’àrea local. Mon­ti­livi va fer-se notar, entre aplau­di­ments i el rum-rum.

I és que Gaz­za­niga ahir va ser un dels que van tocar més pilo­tes en una part en què el Girona neces­si­tava estar més precís després de la galleda d’aigua freda ini­cial. Tant David com Krejci van notar la pressió d’Uche i Juanmi, que van córrer més que ningú. Igle­sias xutava al late­ral de la xarxa en un atac ràpid dels madri­lenys, que se sabien el guió del par­tit de dalt a baix. Les inter­rup­ci­ons i el doble late­ral que va plan­te­jar Bor­dalás van des­es­pe­rar els afi­ci­o­nats giro­nins i van exi­gir al Girona haver de tenir una cir­cu­lació més ràpida. Fins i tot Míchel dema­nava més rapi­desa per bus­car el canvi d’ori­en­tació. Blind ho va prac­ti­car en nom­bro­ses oca­si­ons per bus­car l’extrem ucraïnès i Arnau.

La del minut 22, amb un xut de Miguel, i la del 28, de Tsy­gankov, eren dues acci­ons cal­ca­des que aca­ben amb una ocasió des de fora l’àrea. La pilota mar­xava per sobre del tra­ves­ser. El con­junt gironí cada cop tre­pit­java més àrea a còpia de la cen­trada late­ral. Miguel tor­nava a tenir una ocasió bona a la mitja lluna, però la pre­cisió ahir va cos­tar d’arri­bar. A tocar del des­cans, una falta a la fron­tal de l’àrea feia pre­sa­giar una bona ocasió per empa­tar, però la bar­rera local ho va impe­dir. Després de les nom­bro­ses inter­rup­ci­ons i pèrdues de temps del Getafe, el col·legiat Ale­jan­dro Quin­tero va deci­dir afe­gir tan sols un minut. Els xiu­lets es van sen­tir per tot el barri de Mon­ti­livi.

Després de la represa, el Girona va aga­far ràpida­ment les reg­nes del par­tit i David apro­fi­tava un refús bom­be­jat a la fron­tal per defi­nir. El xut, mos­se­gat, sor­tia fora pel pal llarg. En un ser­vei de córner, i amb Ter­rats aban­do­nant momentània­ment el ter­reny per un cop, Yan­gel va ano­tar el gol de l’empat en un molt bon cop de cap en el minut 54. Mon­ti­livi es treia un pes de sobre, però la tensió anava en aug­ment a la gra­de­ria, que ahir va estar més encesa que mai. Fal­tava molt de par­tit i els de Míchel en volien més.

En una cen­trada late­ral, Tsy­gankov va rema­tar al cor de l’àrea i Soria va atra­par. Eren bons moments per apro­fi­tar.

I, nova­ment, en una pèrdua, va aparèixer el Getafe més letal. Feia un minut que Borja Mayo­ral era al ter­reny de joc, però ja en va tenir prou per batre Gaz­za­niga en un refús a dins l’àrea en el minut 62. L’acció va venir pre­ce­dida d’un mal con­trol de David, que ahir no va tenir el dia. Un cop dur per als de Míchel i per a l’estadi, que va que­dar mut en el millor moment de l’equip. Després va ser el torn del tècnic madri­leny del Girona per moure fitxa. En el minut 69, Aspri­lla i Art­hur, que debu­tava amb la samar­reta blanc-i-ver­me­lla.

En el minut 73, el par­tit encara es va cap­gi­rar una mica més i és que el VAR va avi­sar el col·legiat per una entrada de Yan­gel a Ter­rats que va aca­bar amb ver­me­lla. Vint minuts en l’horitzó amb un home menys i amb des­a­van­tatge en el mar­ca­dor con­tra un dels rivals que més con­tro­len el temps i les sego­nes juga­des. Iván Martín i Portu van entrar per Stu­ani i Bryan Gil; tots dos, fosos física­ment. El domini del Getafe era momen­tani, amb un Girona que jugava sense referència a dalt i va aca­bar tan­cant el con­junt rival. Aspri­lla, en una gran jugada indi­vi­dual, va fer tre­ba­llar Soria sota els pals, que refu­sava el xut potent com podia. Amb un inter­canvi de tar­ge­tes, es va arri­bar al temps afe­git, vuit minuts, i Miovski va entrar al camp. El par­tit va con­cloure sense bones notícies per als de Míchel. Una der­rota dura i que, en espera de dis­pu­tar-se la jor­nada, podria dibui­xar un nou pano­rama per a l’equip en la clas­si­fi­cació.

EL GETAFE S’APROPA

Els de Bordalás es col·loquen a un punt (30) i l’equip de Míchel podria caure 4 posicions

PROTAGONISTA

Yangel va tornar a marcar un gol al Getafe (54’) i va veure la targeta vermella (73’)

RETORN A LA GESPA

Bojan Miovski va reaparèixer dos mesos després de la seva lesió al turmell
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)