Girona

El club activa una estratègia per combatre la pirateria

El Girona ha acti­vat una estratègia específica per com­ba­tre la pira­te­ria d’arti­cles ofi­ci­als, espe­ci­al­ment en l’àmbit digi­tal. Tot i que la nova samar­reta de la tem­po­rada 2025/26 encara no s’ha pre­sen­tat de manera ofi­cial, ja s’havien detec­tat fal­si­fi­ca­ci­ons en pla­ta­for­mes com ara Vin­ted, Walla­pop, Ali­ex­press i Ali­baba, i en altres por­tals d’inter­net. El club, amb el suport d’una empresa espe­ci­a­lit­zada en pro­tecció de mar­ques, ha acon­se­guit tan­car aquests canals de venda il·legal, i actu­al­ment ja no es poden tro­bar rèpli­ques fins a la sor­tida ofi­cial del pro­ducte a través del club i de Puma.

La com­pa­nyia col·labo­ra­dora tre­ba­lla acti­va­ment per iden­ti­fi­car, denun­ciar i eli­mi­nar con­tin­guts frau­du­lents vin­cu­lats al Girona FC en xar­xes soci­als, llocs web i mer­cats digi­tals. Només durant els dar­rers mesos, s’han tom­bat dese­nes d’anun­cis il·legals, amb un impacte econòmic indi­recte esti­mat en 95.000 dòlars segons un estudi intern. Aquesta tasca per­met pro­te­gir tant els ingres­sos com la repu­tació de la marca, que cada cop té més visi­bi­li­tat inter­na­ci­o­nal.

Fonts del club reco­nei­xen que la lluita con­tra la pira­te­ria és cons­tant i com­plexa, fins i tot a vega­des impos­si­ble de con­tro­lar, però és molt necessària. L’objec­tiu és pro­te­gir els afi­ci­o­nats, garan­tir la qua­li­tat dels pro­duc­tes i asse­gu­rar que els bene­fi­cis comer­ci­als arri­bin direc­ta­ment al club. Aquesta és una pràctica habi­tual entre els grans clubs euro­peus: grans enti­tats com ara el Barça, el Madrid i l’Atlètic de Madrid, i molts altres clubs amb mar­ques més humils, han reforçat els seus sis­te­mes de con­trol i, fins i tot, desen­vo­lu­pen dis­senys pro­pis per a les seves col·lec­ci­ons ofi­ci­als per poder-ho ges­ti­o­nar tot de pri­mera mà.

En el cas del club ver­mell-i-blanc, la col·labo­ració amb Puma segueix sent clau per al desen­vo­lu­pa­ment i la dis­tri­bució dels pro­duc­tes ofi­ci­als, però el club vol fer un pas més en la defensa activa de la seva iden­ti­tat, també en l’àmbit digi­tal, on cada vegada més hi ha més trànsit de pira­te­ria amb rèpli­ques del pro­ducte ofi­cial. Amb aquest esforç, Mon­ti­livi se situa com una enti­tat cada vegada més pro­fes­si­o­nal i cons­ci­ent del valor que té la seva marca en el mer­cat glo­bal. El Girona cada cop està més pre­sent.

SEGONS L’ESTUDI...

...uns 95.000 dòlars han sigut l’impacte indirecte per al club gironí

PRODUCTE PIRATA

El club contracta una empresa per protegir la seva marca contra la pirateria digital
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)