Patinatge

L’espectacle ha de continuar

Patinatge. Els grans grups de xou catalans, liderats per l’Olot i el Girona, i els millors patinadors del país ompliran Fontajau dissabte en la segona edició del Catalunya Stars

El pati­natge s’ha con­ver­tit en un dels pocs esports amb capa­ci­tat per omplir a ves­sar Fon­ta­jau. La segona edició del Cata­lu­nya Stars ja ha venut més de tres mil entra­des anti­ci­pa­des –600 més que el 2017– i, per tant, es pre­veu un ple històric dis­sabte (18 h) coin­ci­dint, a més, amb un dels últims dies de Fires a Girona. L’esde­ve­ni­ment, que arriba a final de tem­po­rada, no és només una exhi­bició dels grans pati­na­dors i grups de xou de Cata­lu­nya i les comar­ques giro­ni­nes, sinó una com­pe­tició ferotge amb pre­mis en metàl·lic per als par­ti­ci­pants i amb un for­mat únic en què, a banda de la decisió que pren­gui el jurat inter­na­ci­o­nal que s’ha con­vi­dat per a l’ocasió, també compta la pun­tu­ació del públic i els espec­ta­dors que ho mirin per la tele­visió, com a Euro­visió, a través de La Xarxa.

Els duels entre els uns i els altres no seran com de cos­tum. Els 33 par­ti­ci­pants –la flor i nata del pati­natge català– s’han divi­dit en tres equips i la suma de les actu­a­ci­ons i pun­tu­a­ci­ons de tots ells deci­dirà la clas­si­fi­cació final. Així, el CPA Olot, campió del món de xous grans, com­par­tirà objec­tiu amb equips petits, quar­tets, juve­nils i cam­pi­ons d’Espa­nya i Cata­lu­nya indi­vi­du­als. En el mateix equip també hi haurà, per exem­ple, el car­doní Pere Mar­si­nyach, actual sub­campió del món.

El CPA Girona serà a l’equip blau, amb una de les millors pati­na­do­res cata­la­nes de tots els temps, Mònica Gimeno, i amb el grup petit del PA Maçanet, entre d’altres. Carla Escrich, bronze en l’últim euro­peu, serà la líder del grup groc, on també hi haurà el grup gran del Reus Depor­tiu, quart en el mun­dial de França, i l’actual campió del món júnior, Pau Gar­cia.

Riva­li­tat a les xar­xes

Fa set­ma­nes que la fede­ració cata­lana escalfa el Cata­lu­nya Stars a través de les xar­xes soci­als amb l’apa­rició de dife­rents padrins per a cada equip, com ara els millors cui­ners del món, els ger­mans Roca, la neda­dora Ona Car­bo­nell, la can­tant Nina o fins i tot el grup Di-ver­si­o­nes.

Per afe­gir més bri­llan­tor a l’esde­ve­ni­ment, Fon­ta­jau can­viarà el par­quet per una pista abso­lu­ta­ment blanca, que per­metrà admi­rar encara més les dife­rents exhi­bi­ci­ons dels pati­na­dors. En la pre­sen­tació d’ahir, el pre­si­dent de la fede­ració cata­lana, Ramon Basi­ana, va adme­tre que és difícil pen­sar que el Cata­lu­nya Stars es pugui fer en algun altre lloc que no sigui Fon­ta­jau, i tam­poc va obli­dar que en l’horitzó del 2019 ja apa­rei­xen els World Roller Games. “Lla­vors hau­rem d’omplir un palau com el Sant Jordi, però la matèria pri­mera ja la tenim.”

VOTACIÓ POPULAR

El públic de Fontajau podrà votar, i també els que ho mirin per la televisió
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.