Més esport

El ‘Comanche’ es treu l’espina en la Sydney-Hobart

Vela. Després de la decepció de l’última edició, el vaixell de Jim Cooney segella la tercera victòria al davant de l’‘Infotrack’ i el ‘Wild Oats XI’

El Súper Maxi aus­tralià Comanche, patro­ne­jat per Jim Coo­ney i Samantha Clark, va obte­nir la seva ter­cera victòria en la mítica Syd­ney-Hobart, cone­guda també com la tra­vessa de l’infern. El Comanche, que els afi­ci­o­nats ano­me­nen el Por­ta­a­vi­ons, va cobrir les 628 milles nàuti­ques (1.163 km) que sepa­ren el port aus­tralià de la capi­tal de Tasmània en 1 dia, 18 hores, 30 minuts i 24 segons, i va fer bona l’estratègia de nave­gar gai­rebé tot el recor­re­gut, unes 15-20 milles (28-38 km), més a l’est que la resta de la flota.

L’embar­cació aus­tra­li­ana va recu­pe­rar el lide­ratge diven­dres a mitja tarda i ja va pas­sar des­ta­cada l’estret de Bass. A par­tir d’aquí, va començar a virar al sud-oest sota vents de com­po­nent nord-nord-est de 20 nusos (38 km/h), a una velo­ci­tat punta d’uns 24 nusos (46 km/h). Això li donava un avan­tatge molt clar res­pecte dels seus rivals. Quan enfi­lava el riu Derwent, però, el vent va per­dre inten­si­tat, cir­cumstància que va apro­fi­tar l’Info­track de Cris­tian Beck per reta­llar distàncies, tot i que s’ha hagut de con­for­mar amb el segon lloc, a 45 minuts del ven­ce­dor.

Entre la tri­pu­lació de l’Info­track hi ha el català Gui­llem Alta­dill. El Wild Oats XI, ven­ce­dor l’any pas­sat, va com­ple­tar les pla­ces d’honor. L’embar­cació patro­ne­jada per Marc Ric­hards va estar en sus­pens fins a última hora després que tren­ques­sin el pal el mes de novem­bre. El bar­ce­loní Joan Vila, ven­ce­dor el 2014 i el 2018, va tor­nar a figu­rar entre la tri­pu­lació. El Wild Oats XI no va tenir mai pos­si­bi­li­tats de victòria, però van aca­bar satis­fets després de remun­tar de l’onzè al ter­cer lloc en el tram final.

Després de la victòria, Jim Coo­ney, el patró de Comanche, va asse­gu­rar que no obli­da­ria mai els 30 últims minuts de la tra­vessa: “Ha estat molt estres­sant i gua­nyar ha estat més un alleu­ja­ment que una ale­gria.” El mag­nat aus­tralià d’ori­gen irlandès es va treure l’espina de l’any pas­sat: “Va ser molt frus­trant. Vam domi­nar tot el recor­re­gut fins a l’illa de Tasmània i ens van superar d’una manera increïble.”

L’arma­dor i patró de l’Info­track va adme­tre que el segon lloc superava les seves expec­ta­ti­ves: “El vai­xell no és gaire bo, però la tri­pu­lació ha estat excep­ci­o­nal. Ser segon en aquesta flota és increïble.”

LA DADA

Els catalans Altadill (‘Infotrack’) i Vila (‘Wild Oats XI’) tornen a estar entre els millors
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)