Més esport

‘La igualtat en Joc’, el congrés per avançar en l’impuls de l’esport femení a Catalunya

Està organitzat pel Govern, es farà a l’INEFC del 26 al 28 d’abril i comptarà amb especialistes en gènere i esport de reconegut prestigi

‘La igual­tat en Joc’ és el nom del congrés que es farà del 26 al 28 d’abril orga­nit­zat per l’INEFC i el Govern de la Gene­ra­li­tat, i que vol ser una pla­ta­forma de trans­ferència de conei­xe­ment, interacció i apre­nen­tatge per impul­sar l’esport femení a Cata­lu­nya. A les ins­tal·laci­ons de l’INEFC Bar­ce­lona diver­sos espe­ci­a­lis­tes en gènere i esport de reco­ne­gut pres­tigi català, esta­tal i inter­na­ci­o­nal refle­xi­o­na­ran sobre els rep­tes i les eines per afa­vo­rir la igual­tat d’opor­tu­ni­tats en l’accés i la pràctica de l’esport.

El congrés està orga­nit­zat per l’INEFC per encàrrec de la Secre­ta­ria Gene­ral de l’Esport i de l’Acti­vi­tat Física, amb la coor­di­nació dels Depar­ta­ments de la Pre­sidència i d’Igual­tat i Femi­nis­mes. Vol ser un punt d’inflexió en el camí per incre­men­tar la visi­bi­li­tat i el reco­nei­xe­ment de l’esport femení, i té lloc en el con­text de trans­for­mació femi­nista que es viu als car­rers, al Govern, a les esco­les i, també al món de l’esport.

L’impuls de l’esport femení és una peça fona­men­tal d’aquesta trans­for­mació, i la Gene­ra­li­tat impulsa un congrés que s’engloba en les actu­a­ci­ons de suport, tant econòmic com de visi­bi­li­tat, que l’exe­cu­tiu català està por­tant a terme per afa­vo­rir el crei­xe­ment i la pro­moció de l’esport femení, en totes les face­tes i àmbits.

Durant tres dies, del 26 al 28 d’abril, hi hau­ran ponències, tallers i diàlegs. Les con­clu­si­ons del congrés ser­vi­ran per ela­bo­rar un Lli­bre Blanc que recu­lli la feina por­tada a terme en l’àmbit del suport a l’esport femení i defi­nir noves actu­a­ci­ons per millo­rar-lo i poten­ciar-lo.

El congrés reu­nirà espe­ci­a­lis­tes en gènere i esport de reco­ne­gut pres­tigi català, esta­tal i inter­na­ci­o­nal amb pro­fes­si­o­nals d’enti­tats espor­ti­ves, admi­nis­tra­ci­ons públi­ques i empre­ses del sec­tor espor­tiu, líders i res­pon­sa­bles de la presa de deci­si­ons en l’àmbit de l’acti­vi­tat física i de l’esport; per­so­nes impli­ca­des en la igual­tat entre homes i dones, espor­tis­tes, peri­o­dis­tes i pro­fes­si­o­nals de la comu­ni­cació espor­tiva, i refe­rents de l’àmbit acadèmic.

L’acte inau­gu­ral del congrés serà el dia 26 d’abril a les tres de la tarda i estarà pre­si­dit per la con­se­llera de la Pre­sidència, Laura Vilagrà; la pre­si­denta de l’Ins­ti­tut Català de les Dones, Merit­xell Benedí; la secretària gene­ral de l’Esport i de l’Acti­vi­tat Física, Anna Caula, i el direc­tor de l’INEFC, Edu­ard Inglés.

Tota la infor­mació sobre el pro­grama, les ponències, els diàlegs, la taula rodona i els tallers es poden tro­bar al web del congrés.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)