Natació

L’últim ball de Belmonte?

Natació. La badalonina reitera que està centrada a participar en uns cinquens Jocs Olímpics en la presentació com a nedadora del CN Barcelona

La bada­lo­nina Mireia Bel­monte (1990), amb qua­tre meda­lles olímpi­ques i setze mun­di­a­lis­tes en el seu pal­marès, ha esco­llit el CN Bar­ce­lona per enfi­lar segu­ra­ment l’últim gran repte de la seva dila­tada car­rera espor­tiva. “Ser en els meus cin­quens Jocs Olímpics és la moti­vació que em fa lle­var cada dia”, va dir il·lusi­o­nada en l’acte de pre­sen­tació de la nova aliança de la millor neda­dora cata­lana de la història i el club degà de la natació cata­lana i espa­nyola.

Com en un flir­teig, la neda­dora i el pre­si­dent del CN Bar­ce­lona, Ber­nat Antràs, es van llançar flo­re­tes durant l’esce­ni­fi­cació de l’acord. “La incor­po­ració de la Mireia supo­sarà un estímul extra­or­di­nari per a tots els espor­tis­tes fede­rats i encara més després de l’esforç que estem fent per incre­men­tar la làmina d’aigua del club”, va asse­gu­rar el màxim diri­gent del CNB. “Sem­pre m’havia fet il·lusió pertànyer al CN Bar­ce­lona, un club molt gran i històric, el pri­mer d’Espa­nya, i fun­dat per Ber­nat Picor­nell”, hi va afe­gir Bel­monte, que tanca una etapa de més d’una dècada, des del 2013, en les files de l’UCAM Fuen­santa.

En el ter­reny espor­tiu, Bel­monte evo­lu­ci­ona favo­ra­ble­ment de la lesió a l’espat­lla que l’ha tin­gut un any allu­nyada de la com­pe­tició i la millor evidència és que la set­mana vinent ja té pre­vist par­ti­ci­par en els 100 m estils de la copa cata­lana, a les matei­xes ins­tal·laci­ons del club cene­bista. “Després de tant temps, no tinc cap expec­ta­tiva de marca ni de posició, però les ganes de com­pe­tir ja són un bon indi­ca­dor”, va remar­car.

Tot i els mal­de­caps dels últims mesos, la neda­dora bada­lo­nina va asse­gu­rar que amb la cita pari­senca a l’horitzó en cap moment va pen­sar a llançar la tova­llola: “La veri­tat és que hi ha hagut moments que no han estat pre­ci­sa­ment bonics, però ningú té més fe en mi que jo mateixa. Sem­pre penso en posi­tiu i que el que ve serà molt millor, i sem­pre he tin­gut al cap aques­tes ganes de par­ti­ci­par en els meus cin­quens Jocs i fer alguna cosa impor­tant. Tor­nar a acon­se­guir la millor versió de la Mireia.”

L’Open d’estiu, cita clau

Bel­monte ja està des­car­tada per com­pe­tir en el mun­dial de Doha al febrer, i té mar­cat en ver­mell el cam­pi­o­nat d’Espa­nya Open d’estiu, entre el 18 i el 22 de juny, quan s’hau­ran d’acon­se­guir les mínimes olímpi­ques. “Per mi, el juny és una data per­fecta, perquè aquest Open serà com els tri­als nord-ame­ri­cans i aus­tra­li­ans, que se cele­bren just abans de la gran com­pe­tició de l’any. Crec que hi puc arri­bar bé i tinc prou marge. Sense pressa, però sense pausa”, sen­ten­cia.

Un acord obert

L’acord entre Bel­monte i el club bar­ce­loní és per un any, tot i que hi ha la porta oberta a per­llon­gar-lo fins i tot més enllà de la seva car­rera espor­tiva. “No ens posem límits. No pen­sem que la Mireia esti­gui a la recta final de la seva car­rera, pen­sem que té una empenta extra­or­dinària i que encara no ha dit la seva última paraula”, va subrat­llar el pre­si­dent Antràs durant el seu par­la­ment. Al seu torn, Bel­monte va etzi­bar: “Si París serà el punt final? A mi també m’agra­da­ria saber-ho. Si hi arribo no sé si voldré seguir o no. Ara estic cen­trada en els entre­na­ments i encara queda molt per a París. Ja veu­rem.”

LA PROTAGONISTA

Ser en els meus cinquens Jocs Olímpics és la motivació que em fa llevar cada dia i continuar entrenant
Mireia Belmonte

Adeu a la llarga distància

Amb vista als Jocs de París i a conseqüència dels problemes que arrossega a les espatlles, Mireia Belmonte se centrarà en els 200 m papallona, i els 200 i els 400 m estils. “Deixaré de banda les proves de llarga distància, com els 800 i els 1.500 m, que requereixen un entrenament molt més llarg, molt aeròbic. Les meves espatlles ja no poden resistir aquestes càrregues, així que em centraré en les proves més curtes, on penso que ho puc fer molt bé i l’entrenament és més accessible en les meves condicions actuals”, va explicar la nedadora badalonina. Belmonte tampoc descarta els 200 i els 400 m lliure, tot i que és en la papallona i els estils on veu més possibilitats d’èxit. La ja nedadora del CN Barcelona prosseguirà la seva preparació al CAR de Sant Cugat a les ordres de Ben Titley, tot i que de tant en tant també es desplaçarà al seu nou club per compartir sessions d’entrenament amb els seus nous companys de club.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)