Ral·lis

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada

L'aigua no ho espatlla tot

Un aiguat rep els pilots en el primer tram a Barcelona i també marcarà l'etapa de terra d'avui

Ott Tänak aprofita la pluja moderada i la seva determinació per situar-se líder

La setmana de pluja condiciona completament els inicis del ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada. Ja ho va fer ahir –milers d'aficionats, però menys que els dos anys anteriors, i l'exhibició de vehicles històrics pràcticament deserta– i també canviarà les expectatives d'avui. Primer, i probablement a favor de qui s'espera que sigui l'home del ral·li, Sébastien Ogier. El francès, que ho té tot a favor per obtenir el seu quart títol mundial, veu com l'aigua canvia les condicions. En condicions de sec, sortir primer –pel fet de ser el líder del campionat– el perjudica, perquè els primers netegen les pistes i els que surten més enrere se n'aprofiten, però avui encara el podria beneficiar, si hagués plogut tant que hi hagués fang. I és segur que no hi haurà pols.

A Montjuïc es va córrer sota un aiguat dels que es recorden, sobretot quan els WRC van acabar les seves evolucions. Fer lliscar el cotxe i donar espectacle amb rodes de terra sobre asfalt mullat és fàcil, però les precaucions dels pilots a Montjuïc no van ser poques i qui no en va tenir tantes –com Hayden Paddon– ho va pagar amb alguna reforma a la carrosseria. Subviratges, aquaplanings i ensurts en trepitjar les marques blanques d'un asfalt brut del trànsit habitual van estar a l'ordre del dia.

Ott Tänak va ser el més ràpid. De fet, ja se'l veia amb més determinació que la majoria per anar per feina, però, a més, la seva posició de sortida el va ajudar perquè fins a aquell moment la pluja havia estat moderada. L'aigua també va permetre sorpreses com els Skoda Fabia de la categoria R5, ben pilotats per Jan Kopecky i Pontus Tidemant, traient el cap entre els primers.

Al matí, en el tram de proves de Salou, Ogier ja va fer el millor temps registrat, però realment l'hauria fet Dani Sordo, ja que Ogier es va passar una xicana i ho va admetre. També hi va ploure.

1.1
segons
d'avantatge va assolir Nil Solans respecte al segon de la categoria R2, el francès Ciamin.
65
equips
dels 70 inscrits van prendre la sortida. L'absència més destacada, Henning Solberg (Ford).
‘Shakedown' (2,97 km)
1r Ogier-Ingrassia (VW)
2:13.9
2n Sordo-Martí (Hyundai)
a 0.1
3r Mikkelsen-Jaeger (VW)
a 1.2
4t Tanak-Molder (Ford)
a 1.7
5è Meeke-Nagle (Citroën)
m.t.
6è Latvala-Anttila (VW)
a 2.0
7è Paddon-Kennard (Hyundai)
a 2.3
8è Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 3.0
9è Ostberg-Floene (Ford)
m.t.
10è Bertelli-Scattolin (Ford)
a 3.1
11è Camili-Veillas (Ford)
a 3.3
12è Breen-Martin (Citroën)
a 3.9
13è Abbring-Marshall (Hyundai)
a 4.7
33è Solans-Ibàñez (Ford)
a 34.3
Tram 1: Montjuïc (3,20 km)
1r Tanak-Molder (Ford WRC)
3:47.6
2n Bertelli-Scattolin (Ford WRC)
a 2.7
3r Ogier-Ingrassia (VW WRC)
a 3.5
4t Kopecky-Dresler (Skoda R5)
a 5.0
5è Meeke-Nagle (Citroën WRC)
a 5.2
6è Breen-Martin (Citroën WRC)
m.t.
7è Neuville-Gilsoul (Hyundai WRC)
a 5.7
8è Mikkelsen-Jaeger (VW WRC)
a 5.8
9è Ostberg-Floene (Ford WRC)
a 6.1
10è Paddon-Kennard (Hyundai WRC)
a 6.4
11è Sordo-Martí (Hyundai WRC)
a 7.1
12è Tidemand-Andersson (Skoda R5)
a 9.0
13è Prokop-Tomanek (Ford WRC)
a 10.8
30è Solans-Ibàñez (Ford)
a 34.3
115,9
quilòmetres
sense assistència (només canvi de pneumàtics) hauran de fer els equips avui.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.