Ral·lis

Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada

L'aigua no ho espatlla tot

Un aiguat rep els pilots en el primer tram a Barcelona i també marcarà l'etapa de terra d'avui

Ott Tänak aprofita la pluja moderada i la seva determinació per situar-se líder

La set­mana de pluja con­di­ci­ona com­ple­ta­ment els ini­cis del ral·li RACC Cata­lu­nya-Costa Dau­rada. Ja ho va fer ahir –milers d'afi­ci­o­nats, però menys que els dos anys ante­ri­ors, i l'exhi­bició de vehi­cles històrics pràcti­ca­ment deserta– i també can­viarà les expec­ta­ti­ves d'avui. Pri­mer, i pro­ba­ble­ment a favor de qui s'espera que sigui l'home del ral·li, Sébas­tien Ogier. El francès, que ho té tot a favor per obte­nir el seu quart títol mun­dial, veu com l'aigua can­via les con­di­ci­ons. En con­di­ci­ons de sec, sor­tir pri­mer –pel fet de ser el líder del cam­pi­o­nat– el per­ju­dica, perquè els pri­mers nete­gen les pis­tes i els que sur­ten més enrere se n'apro­fi­ten, però avui encara el podria bene­fi­ciar, si hagués plo­gut tant que hi hagués fang. I és segur que no hi haurà pols.

A Montjuïc es va córrer sota un aiguat dels que es recor­den, sobre­tot quan els WRC van aca­bar les seves evo­lu­ci­ons. Fer llis­car el cotxe i donar espec­ta­cle amb rodes de terra sobre asfalt mullat és fàcil, però les pre­cau­ci­ons dels pilots a Montjuïc no van ser poques i qui no en va tenir tan­tes –com Hay­den Pad­don– ho va pagar amb alguna reforma a la car­ros­se­ria. Sub­vi­rat­ges, aqua­pla­nings i ensurts en tre­pit­jar les mar­ques blan­ques d'un asfalt brut del trànsit habi­tual van estar a l'ordre del dia.

Ott Tänak va ser el més ràpid. De fet, ja se'l veia amb més deter­mi­nació que la majo­ria per anar per feina, però, a més, la seva posició de sor­tida el va aju­dar perquè fins a aquell moment la pluja havia estat mode­rada. L'aigua també va per­me­tre sor­pre­ses com els Skoda Fabia de la cate­go­ria R5, ben pilo­tats per Jan Kopecky i Pon­tus Tide­mant, tra­ient el cap entre els pri­mers.

Al matí, en el tram de pro­ves de Salou, Ogier ja va fer el millor temps regis­trat, però real­ment l'hau­ria fet Dani Sordo, ja que Ogier es va pas­sar una xicana i ho va adme­tre. També hi va ploure.

1.1
segons
d'avantatge va assolir Nil Solans respecte al segon de la categoria R2, el francès Ciamin.
65
equips
dels 70 inscrits van prendre la sortida. L'absència més destacada, Henning Solberg (Ford).
‘Shakedown' (2,97 km)
1r Ogier-Ingrassia (VW)
2:13.9
2n Sordo-Martí (Hyundai)
a 0.1
3r Mikkelsen-Jaeger (VW)
a 1.2
4t Tanak-Molder (Ford)
a 1.7
5è Meeke-Nagle (Citroën)
m.t.
6è Latvala-Anttila (VW)
a 2.0
7è Paddon-Kennard (Hyundai)
a 2.3
8è Neuville-Gilsoul (Hyundai)
a 3.0
9è Ostberg-Floene (Ford)
m.t.
10è Bertelli-Scattolin (Ford)
a 3.1
11è Camili-Veillas (Ford)
a 3.3
12è Breen-Martin (Citroën)
a 3.9
13è Abbring-Marshall (Hyundai)
a 4.7
33è Solans-Ibàñez (Ford)
a 34.3
Tram 1: Montjuïc (3,20 km)
1r Tanak-Molder (Ford WRC)
3:47.6
2n Bertelli-Scattolin (Ford WRC)
a 2.7
3r Ogier-Ingrassia (VW WRC)
a 3.5
4t Kopecky-Dresler (Skoda R5)
a 5.0
5è Meeke-Nagle (Citroën WRC)
a 5.2
6è Breen-Martin (Citroën WRC)
m.t.
7è Neuville-Gilsoul (Hyundai WRC)
a 5.7
8è Mikkelsen-Jaeger (VW WRC)
a 5.8
9è Ostberg-Floene (Ford WRC)
a 6.1
10è Paddon-Kennard (Hyundai WRC)
a 6.4
11è Sordo-Martí (Hyundai WRC)
a 7.1
12è Tidemand-Andersson (Skoda R5)
a 9.0
13è Prokop-Tomanek (Ford WRC)
a 10.8
30è Solans-Ibàñez (Ford)
a 34.3
115,9
quilòmetres
sense assistència (només canvi de pneumàtics) hauran de fer els equips avui.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)