Fórmula 1

Fórmula 1

GP d'Espanya-entrenamentas

De cap i de nou

Mercedes restableix la seva superioritat en relació amb Ferrari, amb uns entrenaments immaculats al Circuit de Barcelona-Catalunya

Alonso tanca la llista de temps després d'una nova trencadissa al motor Honda

Per primer cop d'ençà de la primera cita del curs, Mercedes va dominar ahir la jornada inicial d'entrenaments lliures d'un gran premi de F-1. Al Circuit de Barcelona-Catalunya, davant un públic força nombrós, Lewis Hamilton va encapçalar les dues sessions, igual que a Melbourne. I, per si no n'hi hagués prou, sempre amb el seu company, Valtteri Bottas, cobrint-li les espatlles. Els Ferrari de Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel van quedar relegats a la segona línia virtual, i els Red Bull de Max Verstappen i Daniel Ricciardo, a la tercera.

El resultat té més transcendència del que correspondria a uns entrenaments lliures, perquè a Montmeló diversos cotxes muntaven la primera gran evolució. En concret, el W08 sorprenia –per no dir que espantava–, amb unes derives arrodonides sota el morro, uns nous deflectors laterals múltiples i un munt de petits detalls més; un conjunt que el cap de l'estrella, Toto Wolff, va definir com a “sofisticat”. En comparació, en el Ferrari la nova ala transversal de dos pisos al capó motor (de l'estil del McLaren) passava desapercebuda. Tanmateix, l'equip italià ha preferit anar portant peces noves a cada cursa per assegurar, sobretot, que enriquissin una base que ja és prou bona.

Red Bull també en va dir bé, de la gran feina que mostrava la zona dels deflectors laterals de l'RB13, i a Montmeló és més a prop dels dos tenors.

Pneumàtics massa durs

Val a dir, però, que el veredicte de la pista catalana es va veure condicionat pel rendiment dels pneumàtics. Al Circuit de Barcelona-Catalunya, Pirelli hi ha dut el dur, el mitjà i el tou –la combinació més dura possible–, i els pilots se'n veien de tots colors per posar a to el dur i el mitjà, malgrat la calor que feia. Així doncs, d'ara endavant el tou serà el compost favorit, tant per a l'entrenament cronometrat com per a la cursa. El vent tampoc hi ajudava, i va provocar diverses sortides de pista en la segona sessió, com ara la de Vettel en el quart revolt. Per acabar-ho d'adobar, l'alemany va perdre mitja hora al matí, quan va quedar a l'estacada per un problema que l'equip va situar en la roda posterior esquerra.

L'entrebanc de Ferrari va ser només una anècdota, si ho comparem amb la trencadissa de Fernando Alonso. L'asturià amb prou feines havia fet dos revolts després de sortir del box, al matí, quan el motor Honda va dir prou, es va clavar i va escopir el McLaren número 14 fora de la pista, en l'entrada del curvone. La imatge de l'oli vessant a raig pel forat obert en el bloc japonès il·lustrava la impotència de l'equip i el pilot.

Hem fet un pas endavant, però Ferrari també. Els dos equips hem guanyat el mateix, si fa no fa
Lewis Hamilton
mercedes
Encara som el tercer equip, però anem pel bon camí i ara tenim més adherència
Max Verstappen
red bull-tag heuer
Sessió lliure 1
1r L. Hamilton (Mercedes)
1:21.521
2n V. Bottas (Mercedes)
1:21.550
3r K. Räikkönen (Ferrari)
1:22.456
4t S. Vettel (Ferrari)
1:22.600
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG)
1:22.706
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:23.084
7è K. Magnussen (Haas-Ferr.)
1:23.670
8è R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:23.758
9è N. Hülkenberg (Renault)
1:23.993
10è C. Sainz (STR-Ren.)
1:24.004
11è S. Pérez (Force India-Merc.)
1:24.188
12è E. Ocon (Force India-Merc.)
1:24.324
13è S. Vandoorne (McLaren-H.)
1:24.400
14è F. Massa (Williams-Merc.)
1:24.618
15è D. Kviat (STR-Ren.)
1:24.642
16è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:24.966
17è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.)
1:25.182
18è L. Stroll (Williams-Merc.)
1:25.919
19è S. Sirotkin (Renault)
1:26.293
20è F. Alonso (McLaren-Honda)
s/temps
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes)
1:20.802
2n V. Bottas (Mercedes)
1:20.892
3r K. Räikkönen (Ferrari)
1:21.112
4t S. Vettel (Ferrari)
1:21.220
5è M. Verstappen (Red Bull-TAG)
1:21.438
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:21.585
7è N. Hülkenberg (Renault)
1:21.687
8è J. Palmer (Renault)
1:21.992
9è F. Massa (Williams-Merc.)
1:22.015
10è C. Sainz (STR-Ren.)
1:22.265
11è R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:22.371
12è E. Ocon (Force India-Merc.)
1:22.520
13è S. Vandoorne (McLaren-H.)
1:22.693
14è S. Pérez (Force India-Merc.)
1:22.722
15è K. Magnussen (Haas-Ferr.)
1:23.007
16è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:23.082
17è L. Stroll (Williams-Merc.)
1:23.221
18è D. Kviat (STR-Ren.)
1:23.236
19è P. Wehrlein (Sauber-Ferr.)
1:23.599
20è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:24.077
4
anys
va fer ahir de l'última victòria d'Alonso en la fórmula 1, al Circuit de Catalunya, amb Ferrari.
M'ha costat trobar el ritme en aquestes condicions; és més cosa meva que del cotxe, que es notava que era ràpid
Sebastian Vettel
ferrari
El cotxe és millor que el que teníem a Rússia, però segur que tot tornarà a estar molt igualat
Valtteri Bottas
mercedes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)