Servià, amb la mel a la boca a Indianapolis
Motor. El pilot gironí ha de fer una aturada extra a boxs quan només faltaven tres voltes i era segon en les 500 Milles rere Will Power
Oriol Servià va fer curt de tres voltes per pujar al podi de les 500 Milles d’Indianapolis. El pilot gironí va fer una arriscada jugada tàctica quan faltaven 43 de les 200 voltes, fent la cinquena aturada a boxs aprofitant la sisena neutralització de la cursa per mirar d’arribar fins al final sense aturar-se més. En la volta 176, el pilot de la Scuderia Corsa es va enlairar fins al primer lloc quan els vuit cotxes que el precedien es van haver aturat. Necessitava una altra neutralització per garantir que tingués prou combustible per completar els 804 quilòmetres; dit i fet, en la volta 189 el seu amic Tony Kanaan va ser l’últim dels pilots que es van encastar contra el mur.
El català era el líder, seguit per Wilson i Harvey, amb la mateixa tàctica, i Will Power, el primer dels que s’havien aturat amb la cursa llançada. Wilson i Harvey el van superar en la represa i es van haver d’aturar tot seguit, mentre que Power, gas a fons, també va desbancar Servià, que de tota manera semblava que podia tenir a ratlla Ed Carpenter i entrar segon. Al final de la volta 197, però, el gironí també va haver de passar pel box per carregar uns litres addicionals i va creuar la meta dissetè.
Havent arrencat 26è, la seva cursa havia estat excepcional, i fins i tot va salvar un bon ensurt en la volta 153, quan Sage Karam es va estimbar davant seu mentre Servià superava Dixon per col·locar-se setè, rere Power, Carpenter, Rossi, Pagenaud, Hunter-Reay i Andretti. En la neutralització següent l’equip va decidir jugar-se-la i canviar la tàctica respecte del grup capdavanter, una decisió que no va donar el fruit esperat de bon poc.
La cursa va ser pròdiga en incidents, com ara els de Sato –vencedor l’any passat– i Danica Patrick, que va perdre el control del bòlid en la volta 68, quan era setzena.