Motociclisme

XAVI VIERGE

PILOT DE DYNAVOLT INTACT GP A MOTO 2

“Si seguim així, tot arribarà”

Xavi Vierge ja té el que volia, una moto guanyadora; “ara tot depèn de nosaltres”

“El més important és donar el màxim però acabar les curses”

De valentia en tinc, però això és fàcil. El que fa la diferència és pensar sobre la moto; per exemple, per saber quan s’ha de recórrer a la valentia o no

L’objec­tiu de Xavi Vierge (Cas­tell­bis­bal, 21 anys) en l’arren­cada del curs de Moto 2 era llui­tar per entrar entre els cinc pri­mers en cada cursa. Va pale­sar un bon ritme a Aus­tin –tot i que va caure bus­cant un podi que tal vegada reco­neix que “no tocava encara”–, Jerez i Le Mans, on va pro­ta­go­nit­zar una gran remun­tada des de la cua de la gra­e­lla. Ara el següent pas del jove pilot català és con­so­li­dar-se en la cate­go­ria de plata per mirar de llui­tar pel títol.

Està superant les seves expec­ta­ti­ves?
Hi ha hagut caps de set­mana que hem acon­se­guit llui­tar pel top cinc, però n’hi hagut d’altres que ens ha cos­tat més. El més impor­tant és saber donar el màxim però sem­pre aca­bant les cur­ses.
Si més no, té la millor moto, la Kalex.
Tenim el mate­rial campió del món dels tres últims anys. La sus­pensió, el xassís, les rodes, tot. Ara arri­bem als caps de set­mana i sabem que tenim el mateix que els altres i tot depèn de nosal­tres, del tre­ball que siguem capaços de fer.
I es pot gua­nyar amb un equip tan “pri­vat” en com­pa­ració amb d’altres, que pot­ser tenen més esta­tus?
Crec que sí. No és com a Moto GP, que si no estàs en un equip de fàbrica ja no pots gua­nyar. En Moto 2 hi ha una sèrie d’equips –entre ells, el nos­tre– que tenen el mate­rial, els patro­ci­na­dors i tot el que fa falta per gua­nyar. Ho tenim tot; si seguim tre­ba­llant així, tot arri­barà.
I és fac­ti­ble?, perquè a Jerez va dir que per llui­tar pel podi els fal­tava una mica, al pilot i a la moto.
Sí, és clar. El que passa és que no tinc experiència amb aquesta moto, i l’equip tam­poc, perquè l’any pas­sat ana­ven amb Suter. No és el mateix que el Mari­ne­lli o l’Sky, que arri­ben a un cir­cuit i tenen tota la infor­mació de l’any pas­sat. Nosal­tres comen­cem de zero, amb la moto que pen­sem que pot anar bé.
Quin resul­tat li va dei­xar millor gust, el podi a l’Argen­tina o la remun­tada a Le Mans?
Un podi sem­pre és bo, però com a cap de set­mana Le Mans va sumar més, perquè vam demos­trar que teníem el ritme per gua­nyar la cursa. Això et dona molta moti­vació i molta força a tot l’equip.
Què el va fer fit­xar per aquest equip? Perquè ini­ci­al­ment havia de dur una moto Suter; per la moto no va ser.
No, jo volia anar amb Kalex de totes totes. Però aquest equip, a par­tir de la ter­cera o la quarta cursa de l’any pas­sat, va començar a par­lar amb nosal­tres. Ells tenien clar que volien gua­nyar, i pen­sa­ven que amb la Suter es podia gua­nyar. Em van pro­me­tre que no em pre­o­cupés, que si tenien el més mínim dubte que amb la Suter no es podia, can­vi­a­rien de moto. Vam començar la pre­tem­po­rada i no vam aca­bar prou con­tents amb la Suter, així que vam can­viar a Kalex.
El seu com­pany és Mar­cel Schrötter, més veterà i pot­ser més inte­grat en l’equip, pel fet de ser ale­many. Com s’hi troba?
Estic molt a gust amb ell, fem bici junts, ens entre­nem en super­mo­tard... Tenim una molt bona relació, tre­ba­llem en equip. Sem­pre té molt bon ritme. Si estic al seu nivell vol dir que ja estic llui­tant pel top cinc.
Ha seguit una tra­jectòria una mica dife­rent que la d’altres pilots cata­lans pot­ser més mediàtics, debu­tant en el mun­dial direc­ta­ment en Moto 2. Va ser una decisió rao­nada o per les cir­cumstàncies?
La cosa ha anat així. A mi m’hau­ria encan­tat fer el FIM CEV de Moto 3 amb una moto de fàbrica i després fer el salt al mun­dial de Moto 3. Però cos­tava més diners fer el CEV de Moto 3 ben fet que el de Moto 2, i vam pren­dre la decisió de pujar a Moto 2 molt jove, perquè era l’única espe­rança per con­ti­nuar i arri­bar algun dia al mun­dial.
I a mitjà ter­mini quin objec­tiu té, con­so­li­dar-se en la cate­go­ria de plata i arri­bar a llui­tar pel títol o fer el salt a Moto GP?
L’opor­tu­ni­tat de sal­tar a Moto GP ja la vaig tenir l’any pas­sat, al Japó, per fer les últi­mes tres cur­ses amb Tech3 –el meu equip d’ales­ho­res en Moto 2–, en el lloc de Fol­ger. Vaig haver de dir que no amb llàgri­mes als ulls, però crec que per arri­bar a Moto GP abans s’ha d’haver fet la feina a Moto 2, com va fer Johann Zarco. Va arri­bar a Moto GP ben pre­pa­rat per llui­tar amb els millors. El meu objec­tiu és gua­nyar en Moto 2, i un cop ho hagi fet, ja veu­rem quin pot ser el següent pas.
D’aques­tes tres qua­li­tats, amb quina s’iden­ti­fica més: valen­tia; pen­sar sobre la moto, tècnica i posada al punt.
Pen­sar sobre la moto. De valen­tia en tinc, però això és fàcil. El més difícil i el que fa la diferència és pen­sar sobre la moto. Per exem­ple, per saber quan toca recórrer a la valen­tia o no.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)