Dovi ensenya les dents
L’italià de Ducati domina el GP de San Marino i Lorenzo cau quan lluitava amb Márquez pel segon lloc
El cerverí suma el sisè podi consecutiu i és encara més líder del mundial de Moto GP, ara al davant de Dovizioso
Andrea Dovizioso va ensenyar les dents a Misano. Dissabte el pilot italià va caure de la primera línia de la graella, però ahir ningú va poder replicar el seu ritme en el GP de San Marino. Dovi va superar Marc Márquez durant la primera volta i la va tancar segon rere l’altra Ducati, de Jorge Lorenzo. En la sisena va avançar el mallorquí i es va escapar. En la novena va fer el rècord de la volta ràpida en cursa, 1:32.678, quan rere seu Lorenzo i Márquez amb prou feines feien 1:33.1. Fins a la volta 23 (de 27), els perseguidors no van baixar d’1:33, però llavors Dovi ja tenia un marge d’un segon i mig.
El duel era pel segon lloc. Jorge i Marc el volien com l’aire que respiraven, i només podia guanyar un. Els futurs companys a HRC es van embrancar en una lluita aferrissada superat l’equador de la cursa, que va afavorir l’escapada de Dovi i que Lorenzo va resoldre amb un avançament d’infart en el curvone, a prop de 290 km/h. Però en la penúltima volta el balear va perdre la roda davantera i va caure, i Márquez va poder creuar la meta en solitari, a 2.8 d’Andrea. “Jo anava justet, però Jorge també”, va assenyalar el cerverí.
És la tercera victòria del curs del subcampió del món, la primera que aconsegueix a Misano de les vint que atresora, onze en Moto GP. Ducati ja suma sis victòries el 2018, tantes com Honda. Encara més, la marca de Borgo Panigale ha guanyat cinc de les últimes set curses. Encara bo que a Silverstone no s’hi va córrer, perquè allà les Desmosedici del 99 i el 4 també encapçalaven la graella.
On era Yamaha?
Dit d’una altra manera, la moto del moment és vermella i la fan a Itàlia. És cert que Ducati va treure suc d’un test privat a Misano fa cosa d’un mes. Però també el van fer Yamaha i Suzuki, i la marca dels tres diapasons mai va estar en la cursa, amb Maverick Viñales cinquè, a setze segons, i l’ídol local Valentino Rossi –absent l’any passat per lesió– setè, a dinou. Si més no, Àlex Rins va enlairar la moto de Hamamatsu fins al quart lloc, rere Cal Crutchlow, per primer cop al podi amb l’Honda satèl·lit d’ençà de la victòria a l’Argentina. Tanmateix, la cursa no va ser bufar i fer ampolles per a Dovi, perquè, segons va explicar, l’adherència de la pista havia canviat força respecte dels entrenaments. Tots els pilots capdavanters van córrer amb els pneumàtics mitjans, tret de les Honda, amb el dur al davant, i Rins, amb el tou al darrere.
Ara Dovi és el segon de la general, a 67 punts del Tro. El cerverí suma sis podis seguits –no n’havia aconseguit tants des del 2014– i continua ampliant el seu avantatge (abans eren 59 punts sobre Rossi), però el perseguidor immediat ja és una Ducati. Quan va veure que Dovi s’escapava, Marc es va posar com a objectiu entrar segon, per cedir-li només cinc punts, i ho va aconseguir. Des de Mugello, on va caure, el vigent campió suma 116 punts, per 114 de Lorenzo i 108 de Dovizioso.
PROTAGONISTES
Marc Márquez
Continua amb pas ferm cap al títol amb un altre podi d’or. N’ha obtingut sis de seguits i deu en dotze curses. Tot dit.
Tito Rabat
Absent per l’accident a Silverstone. Vol ser a Aragó d’aquí a quinze dies; complicat, atesa la gravetat de la lesió.
Aleix Espargaró
Dos puntets al sarró, però les sensacions no són bones. No va acabar lluny de Petrucci, però a la moto li falta ritme.
Dani Pedrosa
Sisè és un bon resultat, però va reconèixer que no troba la posada a punt adient i que perd moltes dècimes arreu.
Maverick Viñales
Va caure al cinquè lloc en la sortida i el van superar Crutchlow i Rins. Havent sortit tercer, el botí és minso.
Pol Espargaró
Era conscient que arribava en baixa forma després d’un mes de baixa. Va resistir disset voltes abans de plegar.
Àlex Rins
La millor cursa després dels dos podis que té. La clau va ser la sortida (va saltar del desè lloc al sisè) i un bon ritme.
Notícies relacionades
Notícies
Divendres,22 novembre 2024