Gran ambient ‘retro’ en l’Esperit de Montjuïc a Montmeló
Motor. El Circuit de Barcelona-Catalunya viu una jornada esplèndida de competició i activitats paral·leles dins del ‘revival’ de la competició del motor, que es clourà demà
Un seguit de curses amb vehicles clàssics de competició i un munt d’atraccions al pàdoc, amb el denominador comú d’un atractiu ambient retro. La fórmula màgica de l’Esperit de Montjuïc ha produït una jornada esplèndida avui al Circuit de Barcelona-Catalunya. El temps ha acompanyat i el públic, també. Una gran afluència d’espectadors, molts en família, han gaudit de l’espectacle a la pista i els al·licients al pàdoc, com ara els balls de saló, les curses de cotxes de pedals per a nens, la carpa de Seat Cotxes Històrics, el mercadet i, per descomptat, l’exposició de les gairebé 300 joies del motor participants a l’abast dels aficionats.
Avui s’han disputat les cinc primeres curses. La primera ha estat el Greatest’s Trophy, amb la victòria del Jaguar E-Type Lightweight de 1963 de Lukas i Martin Halusa; en la prova de Grup C ha guanyat Mike Wrigley, amb un Spice SE89C semblant al vehicle amb el qual l’enyorat Fermí Vélez va vèncer el mundia de resistència de 1989 en la categoria C2; el Ford GT40 de David i Olivier Hart s’ha imposat en la cursa de l’Iberian Historic Endurance, en què el Porsche 911 de Carlos Beltran i Pablo Tarrero, de l’equip barceloní Nou Onze Team, s’ha endut el Trofeu Javier del Arco en memòria del desaparegut periodista i historiador del motor, i la mànega d’Endurance Racing Legends ha vist el triomf de Shaun Lynn, amb el Bentley Speed 8 vencedor a Le Mans el 2003. Per últim, la cursa de dues hores de Sixties’ Endurance ha començat amb retràs i encara estava en marxa en el moment de redactar aquesta notícia.
Mentre totes aquestes curses se succeïen a la pista, el pàdoc bullia d’activitat, amb l’homenatge a l’expilot dakarià Miguel Prieto, acompanyat per un dels seus copilots, Xavier Juvanteny, i el concurs d’elegància Art en Moviment. Entre els diversos guardons entregats, el Best of Show ha estat per al Porsche 962 de 1985 que competeix en l’apartat de Grup C, pilotat per Zak Brown –patró de l’equip McLaren Racing– i Richard Dean.
Demà els aficionats tindran una altra oportunitat de veure aquest bòlid en acció, i també tots els altres. Diumenge, durant l’últim dia de l’Esperit de Montjuïc 2019, es disputaran vuit curses més, des de les nou del matí fins a les sis de la tarda, complementades per una nova jornada d’activitat retro al pàdoc per a tota la família.
Notícies
Dissabte,23 novembre 2024