Fórmula 1

La consagració de Leclerc

El pilot monegasc torna a guanyar després de derrotar els dos Mercedes i, així, dona el primer triomf a Ferrari en el GP d’Itàlia des del 2010

Vettel fa una virolla, és penalitzat i acaba fora dels punts

Monza, el temple de la velocitat, va ser l’escenari, ahir, d’un duel cara a cara a 244 km/h de mitjana entre el Ferrari de Charles Leclerc i els Mercedes de Valtteri Bottas i Lewis Hamilton. El nou ídol dels tifosi va aconseguir en el GP d’Itàlia la segona victòria en vuit dies –a Spa havia estrenat el seu caseller en la F-1–, després de parar els peus a les fletxes de plata amb una exhibició memorable d’exercici, agressivitat i maduresa. No va tenir l’ajuda de l’altre Ferrari, perquè Sebastian Vettel es va autoeliminar en la volta 6, quan era quart. Va fer una virolla i va envestir Lance Stroll quan mirava de reprendre la marxa. El van penalitzar i va acabar doblat pel seu company i els dos W10. L’única taca en la cursa de Leclerc va ser una passada de frenada en la primera xicana, al capdavall intranscendent.

Dos contra un

En aquest duel de dos contra un, el primer a alçar la bandera blanca va ser Hamilton. Va encalçar el Ferrari després de l’aturada a boxs i, en la volta 23 (de 53), el va atacar a la segona xicana. S’hi va emparellar per fora, però Leclerc, sense miraments, el va arraconar a l’herba i va obligar el líder del mundial a tallar el revolt. Una defensa dura, al límit de la legalitat esportiva, que va valer al futur vencedor la targeta groga dels comissaris –amb la catalana Sílvia Bellot entre ells–, sota la forma de la bandera negra i blanca d’avís. Una altra jugada semblant li hauria valgut una penalització.

Hamilton va acabar havent de fer una segona aturada a boxs després de quedar sense pneumàtics –els va rostir empaitant el Ferrari– i caure al tercer lloc, rere Bottas, quan faltaven dotze voltes. Llavors el pilot finlandès va recollir el testimoni del seu cap de files en la persecució de l’SF90. S’hi va acostar a tot just mig segon, quan faltaven tres voltes, però el 77 va entrar passat en la primera xicana i va acabar l’antepenúltim gir a 1.2 segons. En l’últim encara estava a vuit dècimes, mentre Leclerc alliberava tota la tensió acumulada cridant “Yeeeessss!” per la ràdio. Feia dies que Monza no vivia una jornada tan apoteòsica, perquè els Mercedes hi havien guanyat els últims cinc anys i un Ferrari no ho feia des del 2010, llavors amb Fernando Alonso. Per acabar-ho d’adobar, l’arma guanyadora de Leclerc va ser el motor –el cor del bòlid, segons la filosofia del fundador Enzo Ferrari–, que tibava prou a les rectes per desfer els intents d’avançament dels Mercedes.

El duel al capdavant va relegar la resta de pilots al rol de comparses de luxe. Renault va tancar la millor actuació del curs, amb Ricciardo quart i Hülkenberg cinquè; Verstappen va remuntar des de la cua fins al vuitè lloc –l’últim pilot en la volta del líder–, i Sainz va haver de plegar per una roda solta.

LA DADA

347,8
km/h
de Hamilton amb DRS, quasi igual que Leclerc sense (341,1). Amb DRS, Vettel va arribar a 359,7.

PROTAGONISTES

He fet un error i ho assumeixo. Després, la meva cursa s’ha acabat. Ha estat un bon dia per a l’equip, però no per a mi
Sebastian Vettel
He tibat tot el que he pogut, però fins i tot amb el DRS i la màxima potència, [Leclerc] s’allunyava de mi
Lewis Hamilton
Ha estat una cursa dificilíssima. Volia fer-ho bé per l’equip i pels ‘tifosi’. Guanyar aquí és una emoció indescriptible
Charles Leclerc
1rCharles Leclerc (Ferrari)1h15:26.665
2nValtteri Bottas (Mercedes)a 0.835
3rLewis Hamilton (Mercedes)a 35.199
4tDaniel Ricciardo (Renault)a 45.515
Nico Hülkenberg (Renault)a 58.165
Alex Albon (Red Bull-Honda)a 59.315
Sergio Pérez (Racing Point-Merc.)a 1:13.802
Max Verstappen (Red-Bull-Honda)a 1:14.492
Antonio Giovinazzi (Alfa-Ferrari)a 1 volta
10èLando Norris (McLaren-Renault)a 1 volta
11èPierre Gasly (Red Bull-Honda)a 1 volta
12èLance Stroll (Racing Point-Merc.)a 1 volta
13èSebastian Vettel (Ferrari)a 1 volta
14èGeorge Russell (Williams-Mercedes)a 1 volta
15èKimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)a 1 volta
16èRomain Grosjean (Haas-Ferrari)a 1 volta
17èRobert Kubica (Williams-Mercedes)a 1 volta
ret.Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)43 voltes
ret.Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda)29 voltes
ret.Carlos Sainz (McLaren-Renault)27 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Leclerc, v. 1 a 19, Bottas, v. 20 a 27,
Leclerc, v. 28 a 53
MILLOR VOLTA
Hamilton (1:21.779, a 255,014 km/h)v. 51
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)284
2nValtteri Bottas (Mercedes)221
3rMax Verstappen (Red-Bull-Honda)185
4tCharles Leclerc (Ferrari)182
Sebastian Vettel (Ferrari)169
Pierre Gasly (Red-Bull/Toro Rosso-Honda)65
Carlos Sainz (McLaren-Renault)58
Daniel Ricciardo (Renault)34
Alex Albon (Toro Rosso/Red Bull-Honda)34
10èDaniil Kviat (Toro Rosso-Honda)33
11èNico Hülkenberg (Renault)31
12èKimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)31
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes505
2nFerrari351
3rRed Bull-Honda266
4tMcLaren-Renault83
Renault65
Toro Rosso-Honda51
Racing Point-Mercedes46
Alfa Romeo-Ferrari34
Haas-Ferrari26
PRÒXIMA CURSA
GP de Singapur, 22 de setembre

Per emmarcar

Leclerc es va consagrar a Monza amb una victòria que els ‘tifosi’ recordaran per anys que passin.

Per oblidar

L’èxit de Ferrari a Monza va contrastar amb el galdós paper de Vettel, enfonsat per un error tot just començar.

Pendents de Correa

Una setmana després de l’accident que va costar la vida a Anthoine Hubert, en la cursa de F-2 a Spa, l’altre pilot implicat, Juan Manuel Correa, continua en estat crític però estable. L’han traslladat a Londres, on es troba en coma induït arran d’una síndrome respiratòria aguda. A Monza també hi va haver un accident greu en una cursa suport, ara de F-3. Alex Peroni va sortir sense ajut del cotxe després de saltar disparat enlaire sobre un piano i caure cap per avall sobre les proteccions, però té una vèrtebra trencada.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)