Ral·lis

Un ral·li per sentir-se’n orgullós

Motor. Presenten a Barcelona el ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada, que fa una aposta per la seguretat i la sostenibilitat amb l’objectiu de ser una de les millors proves del mundial

La 55a edició del ral·li RACC Cata­lu­nya-Costa Dau­rada s’ha pre­sen­tat aquest ves­pre a la seu bar­ce­lo­nina del RACC, el club orga­nit­za­dor. La penúltima prova del mun­dial se cele­brarà la set­mana vinent, del 24 al 27 d’octu­bre, amb l’epi­cen­tre a Salou i Port Aven­tura World. El ral·li català podria resul­tar deci­siu per nome­nar el campió del món d’enguany. L’estonià Ott Tänak (Toyota) avan­tatja Sébas­tien Ogier (Citroën) de 28 punts i serà campió si marxa de Salou amb un coixí de 30 punts. El belga Thi­erry Neu­vi­lle (Hyun­dai) també té pos­si­bi­li­tats matemàtiques de ser campió.

En el ves­sant orga­nit­za­tiu, el ral·li pre­senta l’habi­tual iti­ne­rari mixt, amb la pri­mera etapa, diven­dres dia 25, de terra i les dues següents, d’asfalt. Con­ti­nua sent l’única prova del mun­dial amb trams de terra i asfalt, per bé que aquesta feso­mia té data de cadu­ci­tat: el 2021, quan el ral·li tor­narà al mun­dial després d’un any de des­cans, el recor­re­gut serà tot en la mateixa superfície. La vigília del començament de la prova, el dijous dia 24, es dis­pu­tarà el tram de pro­ves, a la zona d’Emprius, a Salou, i a la tarda es farà la cerimònia ofi­cial de sor­tida al pas­seig Jaume I de la població. El recor­re­gut de la prova és de 1.288,85 quilòmetres, dels quals 325,56 de velo­ci­tat en dis­set trams cro­no­me­trats (sis de terra i onze d’asfalt, un dels quals, l’últim de dis­sabte, a Salou mateix).

El pre­si­dent del RACC, Josep Mateu, ha vol­gut posar en valor la feina del club, amb la com­pli­ci­tat i el con­sens del ter­ri­tori: “L’objec­tiu és fer una de les millors pro­ves del mun­dial. El RACC està fent un gran esforç de fa anys; un esforç econòmic, humà i de mit­jans tec­nològics, per ofe­rir una prova espec­ta­cu­lar i un repte espor­tiu, amb el retorn d’un impor­tant impacte econòmic al ter­ri­tori, de 50 mili­ons d’euros.” Mateu ha afe­git que el ral·li és “una pla­ta­forma de pro­jecció inter­na­ci­o­nal per a la Costa Dau­rada”.

A banda d’ofe­rir un ral·li exi­gent per als pilots i els equips, el RACC també fa una gran aposta per la segu­re­tat i sos­te­ni­bi­li­tat, àmbits en els quals el ral·li Cata­lu­nya-Costa Dau­rada és un refe­rent en el mun­dial. En aquest últim aspecte, les nove­tats d’enguany són l’ús de gots reu­ti­lit­za­bles en el parc d’assistència de Port Aven­tura World –el millor ser­vice del mun­dial, per cert– i la com­pen­sació de la pet­jada de car­boni de l’orga­nit­zació i els equips mit­jançant la con­tri­bució a un pro­jecte medi­am­bi­en­tal de Clean CO2. A més a més, un equip de volun­ta­ris infor­marà als afi­ci­o­nats perquè també puguin neu­tra­lit­zar la seva pet­jada.

Els Solans, en WRC2

La llista d’ins­crits pre­senta 64 equips, inclo­ent-hi el nou cops campió del món Sébas­tien Loeb, ven­ce­dor de l’última edició del ral·li RACC i que aquest any hi torna, en una de les seves esporàdiques apa­ri­ci­ons en el mun­dial. Entre els 28 cot­xes de la cate­go­ria WRC2 i R5, des­ta­quen els cata­lans Nil i Jan Solans. El pri­mer cor­rerà amb un VW Polo R5, amb Marc Martí com a copi­lot, i el seu germà, aca­bat de coro­nar com a campió del món júnior amb el seu copi­lot Mauro Bar­reiro, debu­tarà en WRC2 amb un Ford Fiesta R5.

El ral·li també pun­tua per a la Beca Júnior R2, el cam­pi­o­nat que va vèncer Jan Solans el 2018 i que ara lidera Pep Bas­sas, amb Axel Coro­nado, seguit per Sergi Fran­colí i Maria Salvo. Tots dos pilots han estat pre­sents en la pre­sen­tació. També amb sen­gles Peu­geot 208 R2 cor­re­ran Ramon Cor­net i Dani Noguer, i Miquel Laba­rias i Jordi Sánchez.

Per aca­bar, el RACC ha esvaït els dub­tes sobre la cele­bració de la prova que s’havien esbom­bat des d’algun mitjà madri­leny. “Ara com ara no ens pre­o­cupa res, tret del pronòstic del temps, que diu que hi podria haver tem­pes­tes. A banda d’això estem molt ben orga­nit­zats”, va asse­gu­rar Mateu.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.