Fórmula 1

Pas de gegant cap al títol

Fórmula 1. Hamilton torna a pispar la cartera als Ferrari i guanya el GP de Mèxic, al davant de Vettel i Bottas. En fa prou amb quatre puntets en les tres curses que falten per ser campió

La victòria de Lewis Hamilton en el GP de Mèxic és de les que defineixen el curs d’un campió. L’equip Mercedes va arribar al circuit dedicat als germans Ricardo i Pedro Rodríguez a contrapeu, conscient que els Ferrari i també els Red Bull eren més ràpids que les fletxes de plata, però l’equip de l’estrella i el seu cap de files van saber capgirar el pronòstic i creuar la meta com a vencedors. Sebastian Vettel es va haver de conformar amb el segon lloc amb el millor Ferrari, sense poder atacar el líder en la tirada final, mentre que Valtteri Bottas va ser tercer. El resultat del pilot finlandès li permet mantenir-se viu en el campionat, però ara Hamilton té 74 punts d’avantatge quan només en queden 78 en joc. És a dir, en fa prou sumant-ne quatre en les tres curses que falten per ser campió, encara que el seu company faci el ple de punts. La primera oportunitat la té aquest cap de setmana, als EUA.

Estratègia errada

La quarta posició va ser per a Charles Leclerc, un dels gran derrotats de la cursa. El pilot monegasc de Ferrari va heretar la posició preferent després que els comissaris sancionessin finalment Max Verstappen arran de l’accident de Bottas en l’entrenament cronometrat, en què l’holandès de Red Bull va admetre no haver alentit el ritme malgrat veure les banderes grogues. Però Leclerc va seguir una estratègia de dues aturades a boxs, en un dia en què el pneumàtic dur va demostrar ser prou durador i consistent per completar la cursa amb un sol canvi de rodes. El primer pilot compromès de bon començament a fer una sola aturada va ser Hamilton, i això li va permetre pispar la cartera als Ferrari per segona cursa consecutiva, a pesar que Vettel va canviar la tàctica sobre la marxa i també va fer una sola aturada.

Per la seva banda, Verstappen va tenir una cursa per oblidar. Relegat al quart lloc de la graella, va perdre posicions en la primera volta, després de tocar-se amb Hamilton, i poc més enllà va punxar quan va avançar Bottas i va fregar l’aleró del Mercedes. Max va remuntar fins al sisè lloc, rere l’altre Red Bull, d’Alex Albon.

PROTAGONISTES

GRAN PREMI DE MÈXIC
1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1h36:48.904 2n Sebastian Vettel (Ferrari) a 1.766 3r Valtteri Bottas (Mercedes) a 3.553 4t Charles Leclerc (Ferrari) a 6.368 5è Alex Albon (Red Bull-Honda) a 21.399 6è Max Verstappen (Red Bull-Honda) a 1:08.807 7è Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) a 1:13.819 8è Daniel Ricciardo (Renault) a 1:14.924 9è Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) a 1 volta 10è Nico Hülkenberg (Renault) a 1 volta 11è Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) a 1 volta 12è Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) a 1 volta 13è Carlos Sainz (McLaren-Renault) a 1 volta 14è Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferrari) a 1 volta
VOLTA RÀPIDA
Charles Leclerc (1:19.232, a 195,557 km/h) volta 53
CAMPIONAT DE PILOTS
1r Lewis Hamilton (Mercedes) 363 2n Valtteri Bottas (Mercedes) 289 3r Charles Leclerc (Ferrari) 236 4t Sebastian Vettel (Ferrari) 230 5è Max Verstappen (Red Bull-Honda) 220 6è Pierre Gasly (Red Bull/Toro Rosso-Honda) 77 7è Carlos Sainz (McLaren-Renault) 76 8è Alex Albon (Toro Rosso/Red Bull-Honda) 74 9è Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) 43 10è Daniel Ricciardo (Renault) 38

LA DADA

Ha estat una bona cursa i estic content, però hauríem pogut estar una mica més desperts amb l’estratègia
Sebastian Vettel
Un resultat increïble, i ho he d’agrair a l’equip. Vam arribar aquí pensant que estàvem a contrapeu, però ens hem refet
Lewis Hamilton
10
victòries
acumula Hamilton enguany, en divuit curses disputades (83 en la seva carrera).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)