Lluís Simon - BARCELONA / SPIELBERG
Si una cosa ha quedat gravada amb ferro roent en el primer cap de setmana de la nova fórmula 1 és que la superioritat de Mercedes és incontestable, però al mateix temps les altres escuderies han après que en la seva guerra de guerrilles poden plantar la seva pròpia bandera tot i tenir bòlids més lents i probablement menys fiables. A Àustria, en una situació mai vista, sense públic i 217 dies després de l’últim gran premi, durant moltes voltes el doblet de Bottas, que va ser finalment el vencedor, i del campió del món, Lewis Hamilton, va semblar cantat, però les fletxes de plata, ara negres, van patir com ningú.
Tot just començar, Hamilton es va trobar amb una sanció de tres llocs en la graella –del segon al cinquè– per una reclamació de Red Bull del dia abans. Verstappen, doncs, va començar segon i amb pneumàtics durs, disposat a allargar-los tant com calgués per pressionar els Mercedes. L’holandès, però, només va durar onze voltes per un problema electrònic, temps suficient perquè Hamilton es desfés primer de Lando Norris i després d’Alex Albon, se situés segon i comencés la persecució de Bottas amb voltes ràpides successives. El doblet de Mercedes semblava que es gestava definitivament amb l’entrada del primer cotxe de seguretat. Els dos pilots es van dirigir plegats als boxs i van sortir disparats mentre al darrere un valent Checo Pérez (Racing Point), Lando Norris (McLaren) i Alex Albon (Red Bull) lluitaven pel tercer lloc amb Charles Leclerc (Ferrari), mirant de mantenir l’honor de Ferrari, equip situat al centre de totes les crítiques pel seu rendiment deficient.
Just a mitja cursa, Hamilton es va llançar sobre Bottas, tots dos amb pneumàtics durs, amb clares intencions d’avançar-lo, fet que va provocar nervis entre els responsables de Mercedes, que van demanar als dos pilots seny per assegurar el doblet. Un accident de George Russell (Williams) ho va canviar tot. Va entrar el cotxe de seguretat, i Albon, Norris i Leclerc se la van jugar amb pneumàtics més ràpids mentre els Mercedes es quedaven a la pista. Un altre safety després que Räikkönen (Alfa Romeo) perdés un pneumàtic va unir tots els cotxes. Albon, tercer en aquell moment i amb pneumàtics tous, no va tenir paciència i, encara amb més de deu voltes de gran premi, va treure el punyal contra Hamilton, que, en veure’s superat, el va tancar en una maniobra que li va costar cinc segons de sanció. Albon, que tenia ritme per guanyar, va quedar sense possibilitats, però darrere seu Leclerc finalment va veure la llum. Va superar Norris i es va quedar enganxat a Hamilton per assegurar-se el segon lloc. El McLaren, per la seva banda, va fer la volta ràpida en l’últim gir davant l’eufòria del seu box, ja que van calcular que aquest darrer esforç donava el primer podi al seu jove pilot.