Fórmula 1

El xou ha de continuar

Bottas comença el mundial guanyant, però els rivals de Mercedes demostren que l’equip alemany no és imbatible

Va ser sancionat abans de començar i cap al final i Verstappen només va resistir onze voltes

Si una cosa ha que­dat gra­vada amb ferro roent en el pri­mer cap de set­mana de la nova fórmula 1 és que la supe­ri­o­ri­tat de Mer­ce­des és incon­tes­ta­ble, però al mateix temps les altres escu­de­ries han après que en la seva guerra de guer­ri­lles poden plan­tar la seva pròpia ban­dera tot i tenir bòlids més lents i pro­ba­ble­ment menys fia­bles. A Àustria, en una situ­ació mai vista, sense públic i 217 dies després de l’últim gran premi, durant mol­tes vol­tes el doblet de Bot­tas, que va ser final­ment el ven­ce­dor, i del campió del món, Lewis Hamil­ton, va sem­blar can­tat, però les flet­xes de plata, ara negres, van patir com ningú.

Tot just començar, Hamil­ton es va tro­bar amb una sanció de tres llocs en la gra­e­lla –del segon al cinquè– per una recla­mació de Red Bull del dia abans. Vers­tap­pen, doncs, va començar segon i amb pneumàtics durs, dis­po­sat a allar­gar-los tant com calgués per pres­si­o­nar els Mer­ce­des. L’holandès, però, només va durar onze vol­tes per un pro­blema electrònic, temps sufi­ci­ent perquè Hamil­ton es desfés pri­mer de Lando Nor­ris i després d’Alex Albon, se situés segon i comencés la per­se­cució de Bot­tas amb vol­tes ràpides suc­ces­si­ves. El doblet de Mer­ce­des sem­blava que es ges­tava defi­ni­ti­va­ment amb l’entrada del pri­mer cotxe de segu­re­tat. Els dos pilots es van diri­gir ple­gats als boxs i van sor­tir dis­pa­rats men­tre al dar­rere un valent Checo Pérez (Racing Point), Lando Nor­ris (McLa­ren) i Alex Albon (Red Bull) llui­ta­ven pel ter­cer lloc amb Char­les Leclerc (Fer­rari), mirant de man­te­nir l’honor de Fer­rari, equip situat al cen­tre de totes les crítiques pel seu ren­di­ment defi­ci­ent.

Just a mitja cursa, Hamil­ton es va llançar sobre Bot­tas, tots dos amb pneumàtics durs, amb clares inten­ci­ons d’avançar-lo, fet que va pro­vo­car ner­vis entre els res­pon­sa­bles de Mer­ce­des, que van dema­nar als dos pilots seny per asse­gu­rar el doblet. Un acci­dent de George Rus­sell (Willi­ams) ho va can­viar tot. Va entrar el cotxe de segu­re­tat, i Albon, Nor­ris i Leclerc se la van jugar amb pneumàtics més ràpids men­tre els Mer­ce­des es que­da­ven a la pista. Un altre safety després que Räikkönen (Alfa Romeo) perdés un pneumàtic va unir tots els cot­xes. Albon, ter­cer en aquell moment i amb pneumàtics tous, no va tenir paciència i, encara amb més de deu vol­tes de gran premi, va treure el punyal con­tra Hamil­ton, que, en veure’s superat, el va tan­car en una mani­o­bra que li va cos­tar cinc segons de sanció. Albon, que tenia ritme per gua­nyar, va que­dar sense pos­si­bi­li­tats, però dar­rere seu Leclerc final­ment va veure la llum. Va superar Nor­ris i es va que­dar engan­xat a Hamil­ton per asse­gu­rar-se el segon lloc. El McLa­ren, per la seva banda, va fer la volta ràpida en l’últim gir davant l’eufòria del seu box, ja que van cal­cu­lar que aquest dar­rer esforç donava el pri­mer podi al seu jove pilot.

LA DADA

lloc.
Era el millor resultat fins ahir de Lando Norris (McLaren, 20 anys) en el campionat de la fórmula 1.

PROTAGONISTES

Hi ha moments en la cursa en què ho he passat malament; la clau ha estat no rendir-se mai
Lando Norris
Pilot de Mclaren-renault
Quan avances sempre hi ha un risc, però he deixat espai suficient a Lewis
Alex Albon
Pilot de red bull-Honda
Això és com una victòria per a mi; sortíem des de darrere però durant la cursa hem fet el que calia
Charles Leclerc
pilot de ferrari
2nValtteri Bottas (Mercedes)1h33:55
1rCharles Leclerc (Ferrari)a 2.700
3rLando Norris (McLaren-Renault)a 5.491
4tLewis Hamilton (Mercedes)a 5.689
Carlos Sainz (McLaren-Renault)a 8.903
Sergio Pérez (Racing Point)a 15.092
Pierre Gasly (Alphatauri Honda)a 16.682
Esteban Ocon (Renault)a 17.456
Antonio Giovinazzi (Alfa-Ferrari)a 21.146
10èSebastian Vettel (Ferrari)a 24.545
11èNicholas Latifi (Williams-Mercedes)a 31.650
ret.Daniil Kvyat (Alphatauri-Honda)67 voltes
ret.Alex Albon(Red Bull-Honda)67 voltes
ret.Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)53 voltes
ret.George Russell (Williams-Mercedes)49 voltes
ret.Romain Grosjean (Haas-Ferrari)49 voltes
ret.Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)24 voltes
ret.Lance Stroll (Racing Point-Mercedes)20 voltes
ret.Daniel Ricciardo (Renault)17 voltes
ret.Max Verstappen(Red Bull-Honda)11 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Bottas, v. 1 a 71,
MILLOR VOLTA
Norris (1:07.475 a 230,378 km/h)v. 71
CAMPIONAT DE PILOTS
1rValterri Bottas (Mercedes)25
2nCharles Leclerc (Ferrari)18
3rLando Norris(McLaren-Renault)16
4tLewis Hamilton(Mercedes)12
Carlos Sainz(McLaren-Renault)10
Sergio Pérez(Racing Point-Mercedes)6
Pierre Gasly(Alphatauri-Honda)5
Esteban Ocon (Renault)4
Antonio Giovinazzi(Alfa Romeo-Ferrari)2
10èSebastian Vettel (Red Bull-Honda)1
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes37
2nMcLaren-Renault26
3rFerrari19
4tRacing Point-Mercedes8
Alphatauri-Honda6
PRÒXIMA CURSA
GP d’Estíria (Àustria), 12 de juliol
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)