Lluís Simon - SILVERSTONE / BARCELONA
Lewis Hamilton (Mercedes) ja pot afegir una nova gesta en un historial que ja comença a ser llegendari. El sis vegades campió del món no va aconseguir un triomf qualsevol a Silverstone. Ho va fer amb només tres rodes després de perdre el pneumàtic davanter de l’esquerra en l’últim gir en una imatge que ja és història de la fórmula 1. Hamilton, com altres vegades, va tenir tota la sort del món perquè Valtteri Bottas, segon pràcticament durant tota la cursa, havia punxat dues voltes abans i no va tenir l’oportunitat d’atrapar-lo. Verstappen (Red Bull), que també el tenia a tocar, va cometre una errada de campionat. Tot i saber que els pneumàtics del líder estaven al límit va entrar als boxs a canviar els seus per fer la volta ràpida –que dona un punt a la classificació del mundial– i va perdre un temps preciós que li hauria servit per atrapar sobradament Hamilton quan aquest es va quedar amb una roda menys. Leclerc va completar el podi amb un Ferrari que no acaba de convèncer ningú.
La lliçó del gran premi és que, malgrat la superioritat incontestable de Mercedes, ningú no és perfecte i els bòlids alemanys, tot i que van dominar la prova durant 50 de les 52 voltes amb mà de ferro, també van veure com els pneumàtics durs de Pirelli es desgastaven més en les actuals fletxes negres que en molts dels seus rivals. Verstappen, en aquest sentit, va marcar un ritme per volta sovint a l’altura de Hamilton i el Red Bull va arribar molt més sencer al final. Un dels pneumàtics davanters de Carlos Sainz (McLaren-Honda) també va dir prou just en l’última volta quan el madrileny lluitava pel quart lloc.
El desgast de les rodes s’explica també per les dues entrades a la pista del safety car, que va fer que tots els equips entressin abans del previst a boxs, amb només 14 voltes disputades, i haguessin d’allargar els compostos durs fins al seu límit.
El pilot més beneficat de la sortida va ser Sainz, que va avançar fins al cinquè lloc, mentre que al davant ràpidament Hamilton, Bottas, Verstappen i Leclerc van marcar un ritme, tots dins les seves possibilitats, constant. Magnussen (Haas-Ferrari) va ser el primer a sortir de la pista després d’un toc amb Albon (Red Bull) però pitjor ho va passar Kvyat (Alphatauri), que va perdre el control del bòlid en un doble revolt de manera inexplicable. Hulkenberg, substitut de Pérez a Racing Point, no va poder ni sortir perquè el cotxe li va fallar abans de la formació de la graella.
En plena cursa no hi va haver treva entre els McLaren, els Renault i Stroll (Racing Point) amb persecucions constants i canvis de posicions. L’avançament del dia va ser, amb tot, bastant simbòlic pel moment de forma que passa Ferrari però sobretot Vettel, que va veure com l’Alphatauri de Gasly el deixava en evidència.
El precedent
Hamilton no és el primer pilot que guanya un gran premi del mundial amb una roda punxada. Ho va fer Emerson Fitippaldi a Montjuïc el 1973. Va fer les set últimes voltes amb una roda malmesa, però no amb el pneumàtic destrossat, que és com el va deixar Hamilton. En aquella ocasió el brasiler va ser sotmès a una gran pressió pel francès François Cevert, que no va poder completar la remuntada.