Joan Martí - BARCELONA / SILVERSTONE
El neerlandès Max Verstappen (Red Bull) va ser l’heroi del Gran Premi del 70è aniversari a Silverstone. Va destorbar la placidesa que pretenien tenir els Mercedes i es va alçar amb el primer triomf de la temporada contra tot pronòstic. Una lliçó de pilotatge, de conservació dels pneumàtics i d’estratègia del seu equip va diluir el domini dels Mercedes, amb Lewis Hamilton, que havia guanyat les tres curses anteriors, segon, i Valtteri Bottas, que havia signat la posició preferent, relegat a la tercera posició. El mundial de fórmula 1 desperta de la letargia. Verstappen s’estrena al circuit britànic, suma el seu novè triomf en la categoria i se situa segon del mundial, per sobre de Bottas, encara a 30 punts de Hamilton, que iguala els 155 podis de Michael Schumacher.
Malgrat que el campió, d’entrada poderós, va intentar avançar Bottas tot just en el primer revolt de la cursa, després el seu rendiment es va anar desdibuixant. Hulkenberg (Racing Point), tercer en la graella, per la seva banda, va fer una mala sortida i Verstappen, viu i voraç, el va avançar de seguida. Vettel (Ferrari) va fer una virolla perillosa i gairebé va escombrar Carlos Sainz (McLaren), però va continuar en la cursa.
Verstappen va conservar els pneumàtics durs, el compost que havia fet servir en el tram final de la qualificació, durant 26 voltes, el doble que els malmesos intermedis de Bottas i Hamilton. Es va aturar –3,2 segons–, va tornar tot just rere Bottas i se’l va menjar en el primer revolt. El finlandès va entrar a fer el canvi per segon cop en la volta 33 de les 52 previstes i Red Bull, molt hàbil, també es va aturar immediatament, decisió que va permetre a Verstappen continuar al davant en el segon lloc, esperant que Hamilton, que tenia els pneumàtics molt malmesos, entrés per segon cop a veure els seus mecànics.
Hamilton, líder, anava perdent temps, però aguantava, conscient que l’entrada als boxs atorgaria el lideratge a Verstappen i especulant amb un marge d’uns deu segons que anava minvant. D’on no n’hi ha no en pot rajar, i el líder del mundial hi va entrar en la volta 42 –pneumàtics durs– i va cedir la primera posició al gran Verstappen quan faltaven deu voltes per al final. El líder de Red Bull ja no va titubejar. El britànic tenia la cursa perduda, però pretenia atrapar el seu company Bottas. Amb més velocitat punta i els pneumàtics més sencers, el va avançar dues voltes abans del final.
L’anècdota la va protagonitzar l’irònic Verstappen parlant amb el seu equip per ràdio. Li van dir que no pressionés tant Hamilton en el tram inicial per no malmetre les gomes: “No pilotaré com una àvia. Ara el tinc al davant i potser no el veig més.”