Fórmula 1

Expectació pels ‘blisters’

Motor. El circ silenciós de la F-1 arriba a Catalunya en un moment àlgid, arran de la rebel·lió de Verstappen desafiant el domini de Hamilton gràcies a la millor conservació dels pneumàtics

El sin­gu­lar Gran Premi que arrenca avui al cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya irromp en un para­do­xal moment òptim quant a expec­tació. El cop de puny de Max Vers­tap­pen i de Red Bull con­tra els Mer­ce­des de Lewis Hamil­ton i Val­teri Bot­tas diu­menge pas­sat a Sil­vers­tone, fan alber­gar espe­ran­ces, si més no, d’una cursa dis­pu­tada i tan agraïda de seguir com la de diu­menge pas­sat. El monòleg de Mer­ce­des gua­nyant les qua­tre pri­me­res pro­ves del cam­pi­o­nat –Bar­ce­lona és la sisena– no era el millor reclam. La insur­recció de Red Bull a par­tir d’una millor con­ser­vació de les gomes del pneumàtics Pire­lli –tots dos equips uti­lit­zen la mateixa marca– a pesar de les altes tem­pe­ra­tu­res de l’asfalt de Sil­vers­tone, han reac­ti­vat el mun­dial.

El cal­vari de Mer­ce­des es podria repe­tir diu­menge al cir­cuit. Es pre­veu que la tem­pe­ra­tura serà prou alta, amb més de 30 graus en l’ambi­ent i 50 en l’asfalt. Caldrà veure qui­nes modi­fi­ca­ci­ons poden fer les flet­xes pla­te­ja­des –ara negres– per evi­tar el des­ga­vell de fa pocs dies, amb rodes noque­ja­des pels blis­ters, –but­llo­fes que arri­ben a la superfície del pneumàtic tren­cant la banda que toca a terra– i un rival des­fer­mat que va ata­car amb valen­tia quan va olo­rar sang. Toto Wolff, el cap de files de Mer­ce­des, ha mani­fes­tat públi­ca­ment que con­si­dera Max Vers­tap­pen una amenaça real, a més de recor­dar que ja havia avi­sat que el mun­dial no seria cap pas­se­jada, i con­si­dera que la calor que farà a Mont­meló serà “un des­a­fi­a­ment”. El cap d’engi­nyers de la firma ale­ma­nya, Andrew Shov­lin, per la seva banda, diu que serà un repte i recorda que cada estiu tenen pro­ble­mes amb la tem­pe­ra­tura. La major aero­dinàmica dels Mer­ce­des pro­voca més danys en les gomes, tot i que admet que no s’espe­ra­ven que fos­sin de tanta gra­ve­tat: “Estem en el pit­jor extrem pos­si­ble.”

Torna Checo Pérez

L’equip Racing Point ha con­fir­mat que el pilot mexicà Ser­gio Pérez “ha donat nega­tiu en Covid-19”, de manera que rea­pa­rei­xerà a Cata­lu­nya. En un mis­satge a les xar­xes soci­als, Racing Point ha anun­ciat que la Fede­ració Inter­na­ci­o­nal d’Auto­mo­bi­lisme (FIA) va apro­var el retorn del Checo, absent en les dues últi­mes car­re­res a Sil­vers­tone (Regne Unit) després de donar posi­tiu en coro­na­vi­rus. El seu subs­ti­tut ha estat l’ale­many de 32 anys Nico Hulken­berg, que ha obtin­gut bons resul­tats –7è diu­menge pas­sat a Sil­vers­tone– i flir­teja amb diver­sos equips, sobre­tot amb Alfa Romeo, de cara al curs vinent. Vers­tap­pen (Red Bull), per exem­ple, ha decla­rat sense embuts que creu que el teutó és millor que alguns dels pilots actu­als.

1r L. Hamilton (Mercedes) 107
2n V. Bottas (Mercedes) 87
3r M. Verstappen (Red Bull) 73
4t C. Leclerc (Ferrari) 45
5è L. Norris (McLaren) 38
6è A. Albon (Red Bull) 36
7è L. Stroll (Racing Point) 28
8è S. Pérez (Racing Point) 22
9è D. Ricciardo (Renault) 20
10è E. Ocon (Renault) 16

Nou sistema de reconeixement facial al circuit

La bombolla de la fórmula 1 es limita a 2.000 persones autoritzades i nombroses mesures de seguretat per garantir la situació sanitària, la base perquè el mundial o el que queda del mundial no s’esguerri ni l’economia dels equips s’enfonsi. A banda dels termòmetres i de tots els elements malauradament habituals en les curses d’enguany, a Montmeló, s’estrena un sistema innovador i pioner de reconeixement facial i càmeres tèrmiques per entrar al recinte emmurallat. Es tracta d’un projecte del Departament de Polítiques Digitals, a través del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI) de la Generalitat i T-Systems. El nou protocol substitueix els torns i les acreditacions habituals en aquests tipus de cites i que, de fet, encara perduren en la resta de circuits. Totes les persones que entren, a més, són dividides per zones i tasques per reduir el risc de contagi. Les proves de detecció del virus s’han fet en els últims i no s’aturaran fins que no s’acabi el gran premi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.