Lluís Simon - SPA / BARCELONA
Hamilton i Mercedes van tornar a tocar el cel en un gran premi, aquesta vegada a Bèlgica, el dia que Ferrari es va acostar una mica més a l’infern en una actuació humiliant de l’escuderia de Maranello. Cap dels seus pilots (Vettel, tretzè; Leclerc, catorzè) va entrar en els punts, situació mai vista des del Gran Premi de la Gran Bretanya el 2010. Hamilton, en canvi, ja és més a prop d’un registre llegendari en la F-1: les 91 victòries de Michael Schumacher. Amb la d’ahir, n’acumula 89, cinc aquesta temporada, en set grans premis. Va ser la quarta victòria a Spa, un circuit rapidíssim en què els motors alemanys van volar, i l’avantatge en el campionat s’eleva fins als 47 punts respecte a Verstappen (Red Bull), que ahir no va trobar cap escletxa per evitar el doblet de Mercedes. Bottas, sense brillar, va ser segon.
Abans de la sortida, Carlos Sainz (McLaren) va quedar fora de combat per un problema a l’escapament. Leclerc, que sortia catorzè, va avançar fins al vuitè lloc, però ben aviat va començar a perdre llocs de manera alarmant i va confirmar les males sensacions dels entrenaments dels dies previs. El moment més delicat del gran premi va arribar en un accident molt aparatós d’Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), que va perdre el control del cotxe en un dels revolts ràpids del circuit. Li va saltar una roda i George Russell (Williams) no el va poder esquivar. Els dos bòlids van quedar destrossats, però els pilots en van sortir il·lesos. L’entrada del cotxe de seguretat, en la volta 12 de les 44 del gran premi, va fer que pràcticament tots els equips canviessin els pneumàtics i posessin els compostos durs per mirar de resistir fins al final. Pierre Gasly (Alphatauri) ja havia sortit amb els durs i va mantenir l’estratègia d’esperar com més millor. I no li va anar malament, perquè en el tram final va remuntar fins al vuitè lloc. Leclerc, a banda dels problemes generals del Ferrari del 2020, va fer un mal canvi i va haver de fer una entrada més a boxs.
Ricciardo, l’MVP
L’australià va donar tota una lliçó amb el seu Renault, sobretot en la conservació dels pneumàtics. No només va obtenir un meritori quart lloc, sinó que va cuidar les gomes més bé que ningú i això li va permetre fer la volta ràpida en un dels seus últims girs mentre Hamilton, Bottas i Verstappen es queixaven i temien per la degradació dels pneumàtics. Els de Mercedes, sobretot, van témer que es repetís la situació de Silverstone i van estudiar fer un últim canvi, però la situació de Verstappen, a pocs segons, va obligar els dos pilots a mantenir-se en pista. Això sí, la seva superioritat mecànica els va permetre afrontar les voltes finals sense riscos.
Ocon va confirmar el bon rendiment de Renault a Spa avançant en l’última volta Albon (Red Bull), incapaç fins ara d’acostar-se al rendiment de Verstappen, i va quedar cinquè, el seu millor resultat del curs. Pròxima cita, Monza.