Lluís Simon - MONZA / GIRONA
Doncs sí, hi ha vida més enllà de Mercedes a la Fórmula 1. Hamilton i Bottas (Mercedes) sortien primer i segon al circuit de Monza en el Gran Premi d’Itàlia i van fracassar en l’objectiu de fer un nou doblet. Però van haver de passar, és clar, moltes coses perquè es visqués un dels desenllaços més increïbles dels darrers anys amb un podi format per Pierre Gasly (AlphaTauri), Carlos Sainz (McLaren) i Lance Stroll (Racing Point). Tots tres van fer el seu millor resultat en la Fórmula 1, però no només això. AlphaTauri, abans amb el nom de Toro Rosso, no guanyava un gran premi des de feia 12 anys amb Sebastian Vettel i el darrer francès que va obtenir una victòria va ser Olivier Panis (1996).
Hamilton va sortir com un coet, com era d’esperar, en la llarga recta de Monza, però el primer drama per a Mercedes va ser la incapacitat de Bottas per frenar els seus rivals. El van passar Sainz, Norris, Pérez i Ricciardo. El finlandès ja no va aixecar el cap i pràcticament no va fer cap avançament en tot el gran premi.
El primer gran ensurt va arribar quan Vettel es va quedar sense frens. Va tenir sort de trobar una escapatòria i això va evitar mals majors. Quan la cursa semblava que s’havia estabilitzat amb Hamilton de líder i els McLaren de Sainz i Norris a molts segons va entrar el safety per una sortida de Magnussen (volta 21 de 53), però també es va tancar el pit lane. Hamilton no se’n va adonar i va entrar-hi a canviar pneumàtics, fet que li va comportar la sanció (10 segons més entrada a boxes) que li acabaria costant la victòria.
Però no tot acabaria aquí. Un accident de Leclerc (un altre dia negre per a Ferrari) provocaria la bandera vermella, amb 18 voltes per endavant. Els jutges van decidir formar, per primer cop, una nova graella amb l’ordre dels pilots en aquell moment. Gasly, que havia canviat abans que ningú els pneumàtics, en va ser el principal beneficiat i Sainz, el segon. El madrileny, però, va haver de treure’s del mig Raikkonen i va perdre uns segons preciosos. Hamilton se’n va anar a boxes –remuntaria de l’últim al setè lloc–. En els últims girs Gasly i el seu enginyer de pista van calcular perfectament les seves forces davant l’atac de Sainz, que va obrir el DRS a l’última volta. Massa tard.