Fórmula 1

Valtteri Bottas aprofita l’oportunitat a Sotxi

Fórmula 1. El finlandès treu partit d’una gran sortida –en què supera Verstappen– i de la sanció de 10 segons a Hamilton per sumar el segon triomf del curs

Ven­ce­dor en la cursa inau­gu­ral a Spi­el­berg (Àustria), Valt­teri Bot­tas (Mer­ce­des) ha hagut d’espe­rar deu pro­ves més per tor­nar a can­tar victòria a Sotxi en el Gran Premi de Rússia. Una gran mani­o­bra en la sor­tida, en què va superar Max Vers­tap­pen (Red Bull), i una doble sanció de 5 segons al seu com­pany d’equip Lewis Hamil­ton, que l’anglès va qua­li­fi­car de “ridícula i exces­siva”, van ser els dos fac­tors clau en el novè tri­omf del pilot fin­landès en la fórmula 1.

L’hexa­campió i líder del mun­dial, que arren­cava pri­mer amb pneumàtics tous, va saber man­te­nir el lide­ratge en la sor­tida i en la represa de la cursa després que hagués de sor­tir el cotxe de segu­re­tat per les topa­des con­tra les pro­tec­ci­ons del cir­cuit de Car­los Sainz (McLa­ren) i Lance Stroll (Racing Point), tot just en la volta ini­cial. Pre­ci­sa­ment, dos assa­jos de sor­tida men­tre tran­si­tava el cotxe de segu­re­tat van pro­vo­car la doble sanció de direcció de cursa i de retruc van frus­trar bona part de les aspi­ra­ci­ons del britànic d’asso­lir la 91a victòria del cam­pi­o­nat, igua­lant el rècord de Mic­hael Schu­mac­her.

Amb pneumàtics tous, Hamil­ton va haver d’entrar al box en la volta 16 (d’un total de 53) per posar el com­post més dur, espe­rant prèvia­ment els deu segons de pena­lit­zació. Quan es va rein­cor­po­rar a la cursa ja ho va fer en onzena posició, amb molt de trànsit al davant i amb Bot­tas líder, a 35 segons. El fin­landès tenia el camí apla­nat cap a la segona victòria de la tem­po­rada. A ritme de volta ràpida, entre qua­tre i cinc dècimes més ràpid que Vers­tap­pen, anava obrint forat res­pecte al seu rival. El pilot de Mer­ce­des va espe­rar que el de Red Bull entrés a can­viar els pneumàtics –tots dos havien arren­cat amb mit­jans– en la volta 26 i ho va fer tot seguit per con­ti­nuar al cap­da­vant de la cursa. Després que tots els pilots hagues­sin pas­sat pel box, Hamil­ton es man­te­nia ter­cer, ges­ti­o­nant el des­gast dels pneumàtics, però a més de 20 segons del seu com­pany d’equip, i a 10 de Vers­tap­pen, ja no va tenir ni temps ni capa­ci­tat per poder ata­car les dues pri­me­res pla­ces. Al dar­rere dels tres grans domi­na­dors del cam­pi­o­nat, van entrar a la meta Ser­gio Pérez (Racing Point), Daniel Ric­ci­ardo (Renault) i Char­les Leclerc, que en les actu­als cir­cumstàncies va sig­nar un bon sisè lloc per a Fer­rari.

LA XIFRA

10
segons
de penalització va rebre Hamilton per dos intents de sortida mentre hi havia el cotxe de seguretat
1rValtteri Bottas (Mercedes)1h34:00.364
2n.Max Verstappen (Red Bull)a 0.7.729
3rLewis Hamilton (Mercedes)a 22.729
4tSergio Pérez (Racing Point)a 30.558
Daniel Ricciardo (Renault)a 52.065
Charles Leclerc (Ferrari)a 62.186
Esteban Ocon (Renault)a 68.006
Daniïl Kviat (Alphtatauri)a 68.740
Pierre Gasly (Alphtatauri)a 89.766
10èAlex Albon (Red Bull)a 97.860
11èAntonio Giovinazzi (Alfa Romeo)a 1 volta
12èKevin Magnussen (Haas)a 1 volta
13è Sebastian Vettel (Ferrari)a 1 volta
14è Kimi Raikkönen (Alfa Romeo)a 1 volta
15è Lando Norris (Williams)a 1 volta
16è Nicholas Latifi (McLaren)a 1 volta
17è Romain Grosjean (Hass)a 1 volta
18è George Russell (Williams)a 1 volta
ret Carlos Sainz (McLaren)volta 1
ret Lance Stroll (Racing Point)volta 1
LÍDERS SUCCESSIUS
Hamilton, v. 1 a 16
Bottas, v. 17 a 53
MILLOR VOLTA
Bottas (1:37.030 a 216.972 km/h)v. 51
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)205
2nValtteri Bottas (Mercedes)161
3r Max Verstappen (Red Bull)128
4tLando Norris (McLaren)65
Alex Albon (Red Bull)64
Daniel Ricciardo (Renault)63
Charles Leclerc (Ferrari)57
Lance Stroll (Racing Point)57
Sergio Pérez (Racing Point)56
10èPierre Gasly (Alphatauri)45
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes366
2nRed Bull 192
3rMcLaren 106
4tRacing Point 104
Renault 99
PRÒXIMA CURSA
GP d’Alemanya (Nürburgring) 11 d’octubre
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)