Fórmula 1

Matrícula en l’últim examen

Fórmula 1. Verstappen (Red Bull) dona tota una lliçó de pilotatge, control i velocitat en el darrer gran premi del 2020 als Mercedes, que no veuen perillar el subcampionat de Bottas

La F1 del 2020 ha abai­xat la per­si­ana a Abu Dhabi en una tem­po­rada que, al març, quan va escla­tar la pandèmia, es va dub­tar que arribés a bon port. Com­ple­tar 17 grans pre­mis ja és un èxit que molts van cele­brar ahir com a ines­pe­rat. L’ale­gria va ser com­par­tida per molts altres després d’uns mesos esgo­ta­dors. Max Vers­tap­pen va cele­brar la desena victòria des del 2016 amb una exhi­bició, para­do­xal­ment el dia que no va tenir la neces­si­tat d’avançar ningú. Va arren­car de la posició pre­fe­rent i ningú més no el va veure fins al podi, ni tan sols els Mer­ce­des de Bot­tas i Hamil­ton. L’escu­de­ria ale­ma­nya, amb tot, també va tenir raons per a la diversió en tra­ves­sar l’arri­bada: el setè títol de pilots de Hamil­ton, el de cons­truc­tors i el sub­cam­pi­o­nat de Bot­tas, que en cap moment va peri­llar, tot i la marxa tri­om­fal de Vers­tap­pen.

No va ser el dia, en canvi, de Checo Pérez (Racing Point), sor­pre­nent ven­ce­dor una set­mana abans en el GP de Sak­hir. El seu nou motor només va resis­tir deu vol­tes, fet que va dei­xar en safata de plata el pre­uat ter­cer lloc del mun­dial de cons­truc­tors per a McLa­ren Renault, ja que Lando Nor­ris i Car­los Sainz (5è i 6è) no van fallar. L’inci­dent de Pérez, que va forçar la sor­tida del cotxe de segu­re­tat va per­me­tre que la majo­ria de pilots entres­sin a box per posar els pneumàtics durs, que van resis­tir les 45 vol­tes que fal­ta­ven fins a la ban­dera de qua­dres.

Entre els pocs que no van entrar hi havia els Fer­rari de Vet­tel i Leclerc, que van com­ple­tar una tem­po­rada des­as­trosa. Els dos pilots es van que­dar fora dels punts i el sisè lloc en la clas­si­fi­cació de cons­truc­tors és la pit­jor en 40 anys. El 1980, van ser desens. Aque­lla tem­po­rada, Jody Scheck­ter i Gilles Ville­neuve –que venien de ser campió i sub­campió el 1979– van ser 19è i 14è. El 8è lloc de Leclerc és el resul­tat més dis­cret des d’aquell curs. Tot això ama­nit amb la dimissió, dijous per “raons per­so­nals”, del con­se­llar dele­gat de la marca, Louis Cami­lleri. Caldrà veure què passa amb Mat­tia Binotto, cap de l’equip, després d’una tem­po­rada tan nefasta. L’arri­bada de Sainz el 2021 supo­sarà, això sí, sang nova per a l’escu­de­ria. El madri­leny, 6è en el mun­dial, ha igua­lat la clas­si­fi­cació del 2019 amb un 2n lloc a Itàlia com a resul­tat més des­ta­cat.

L’esforç d’Albon

Un dels seients més pre­uats de la F1 és el del pilot que ha d’acom­pa­nyar Vers­tap­pen el 2021. Ahir, el tai­landès Alex Albon, molt cri­ti­cat des de la tem­po­rada pas­sada, es va esforçar de valent per convèncer Hel­mut Marko i va inten­tar acos­tar-se a Hamil­ton en les vol­tes finals per somiar amb un podi impos­si­ble, ja que l’anglès, tot i tro­bar-se en ple procés de recu­pe­ració, no va patir pel podi. El campió, això sí, va ron­di­nar sovint amb el seu engi­nyer en veure’s impo­tent davant el domini de Vers­tap­pen. Tam­poc hau­ria sem­blat lògic un atac a Bot­tas, ja que el fin­landès, un com­pany exem­plar, s’estava jugant el sub­cam­pi­o­nat.

Ric­ci­ardo va evi­tar el gran slam de Vers­tap­pen (pole, victòria i volta ràpida) en l’últim gir.

GP d’Abu Dhabi
1r M. Verstappen (R Bull) 1:36.28.645
2n V. Bottas (Mercedes) a 15.976
3r L. Hamilton (Mercedes) a 18.415
4t A. Albon (Red Bull) a 19.987
5è L. Norris (McLaren) a 1:00.729
6è C. Sainz (McLaren) a 1:05.662
7è D. Ricciardo (Renault) a 1:13.748
8è P. Gasly (Alphatauri) a 1:29.718
9è E. Ocon (Renault) a 1:41.069
10è L. Stroll (Racing Point) a 1:42.738
Mundial
3r L. Hamilton (Mercedes) 347
2n V. Bottas (Mercedes) 223
1r M. Verstappen (Red Bull) 214
4t Sergio Pérez (Racing Point) 125
5è D. Ricciardo (Renault) 119
6è C. Sainz (McLaren) 105
7è A. Albon (Red Bull) 105
8è C. Leclerc (Ferrari) 98
9è L. Norris (McLaren) 97
10è P. Gasly (Alphatauri) 75
Constructors
1r Mercedes 573
2n Red Bull-Honda 319
3r McLaren-Renault 202
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)