Més motor

La regularitat té premi

Motor. Àlex Palou continua liderant l’IndyCar a falta de cinc curses. En les onze anteriors ha aconseguit dues victòries, un segon lloc i tres tercers

El cam­pi­o­nat de l’Indy­Car ja ha superat els dos terços de les pro­ves, onze cur­ses, i Àlex Palou ocupa la pri­mera posició de la clas­si­fi­cació gene­ral. El pilot de Sant Antoni de Vila­ma­jor va gua­nyar la pri­mera cursa i és va posar líder en el mes d’abril i la seva regu­la­ri­tat en les següents pro­ves ha fet que des de lla­vors sem­pre hagi estat entre els tres pri­mers llocs de la gene­ral. Només que­den cinc cur­ses per fina­lit­zar la com­pe­tició el pro­per 26 de setem­bre en el cir­cuit urbà de Long Beach i Àlex Palou llui­tarà pel títol en el seu segon anys en el cam­pi­o­nat de mono­pla­ces dels Estats Units.

En aquesta tem­po­rada el català s’ha mos­trat molt sòlid en el seu pilo­tatge i ha estat recol­zat per un equip potent amb for­ces títols i que va ser el campió la tem­po­rada pas­sada. Aquesta com­bi­nació l’han man­tin­gut en les pri­me­res posi­ci­ons de les cur­ses, amb dues victòries, i al cap­da­munt de la taula. Actu­al­ment el pilot català suma 410 punts i en te 42 d’avan­tatge sobre Scott Dixon, el seu com­pany en l’equip Chip Ganassi Racing, i 48 res­pecte el mexicà Pato O’Ward que era segon fins el rei­nici del cam­pi­o­nat aquest cap de set­mana pas­sata Nash­vi­lle i que es va veure superat per neo­ze­landès.

De les onze pro­ves que ja s’han dis­pu­tat Àlex Palou n’ha gua­nyat dues, el 18 d’abril a Ala­bama i el 20 de juny al Road Ame­rica a Wis­con­sin, les dues en cir­cuits tra­di­ci­o­nals. El pilot català també ha estat en les pla­ces de podi en sis cur­ses, des­ta­cant la mag­ni­fica segona posició en les mítiques 500 milles d’Indi­a­na­po­lis en cir­cuit oval. També s’ha situat en el top-5 en set cur­ses i entre els deus millors en nou oca­si­ons. Només un dels seus rivals, Scott Dixon, té uns resul­tats pel que fa a regu­la­ri­tat sem­blants als seus. El neo­ze­landès ha gua­nyat una cursa, ha estat en el podi en tres oca­si­ons, entre els cinc millors set vega­des i en el top-10 deu cops. En una cosa Scott Dixon supera clara­ment al pilot català i és en les vol­tes que han lide­rat les cur­ses. Àlex Palou ho ha fet en un total de 108 vol­tes i ha acon­se­guit dues victòries, un segon lloc i tres ter­cers, men­tre que el neo­ze­landès ha anat pri­mer 396 vol­tes i això l’hi han permès sumar una victòria, un segon lloc i un ter­cer.

Pel final de l’Indy­Car que­den cinc pro­ves i la pro­pera ja demà al Motor Spe­edway d’Indi­a­na­po­lis, una cursa en cir­cuit i que passa per alguns trams de l’oval.

SUMA 410 PUNTS

El català te 42 punts d’avantatge respecte al segon, el seu company d’equip Dixon
General IndyCar
1r. Àlex Palou 410
2n. Scott Dixon 368
3r. Pato O’Ward 362
4t. Josef Newgarden 335
5è. Marcus Ericsson 331
6è. Graham Rahal 286
7è. Simon Pagenaud 280
8è. Colton Herta 275
9è. Rinus VeeKay 263
10è. Takuma Sato 231
Resultats Àlex Palou
Primer 2 (Alabama i Road Amèrica)
Segon 1 (500 m. Indianapolis)
Tercer 3 (Indian. Detroit-2 i Ohio)
Quart 1 (Texas-1)
Setè 2 (Texas-2 i Nashiville)
Quinze 1 (Detroit-1)
Dissetè 1 (St. Petersburg)
Les cinc últimes curses
Indianapolis 14 d’agost
Madison 21 d’agost
Portland 12 de setembre
Laguna Seca 19 de setembre
Long Beach 26 de setembre
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)