MotoGP

Un estrany al paradís

Aleix Espargaró i Aprilia fan història a Silverstone amb el primer podi de l’escuderia més modesta en una última volta de vertigen

Quartararo suma el cinquè triomf, Rins és segon i Marc Márquez cau en la primera volta

El matri­moni que van con­traure Aleix Espar­garó (1989, Gra­no­llers) i Apri­lia el 2017 va donar ahir, després de dis­gus­tos i també ale­gries, l’èxit més relle­vant per a la pare­lla, que va viure una jor­nada històrica al GP de la Gran Bre­ta­nya. El ter­cer lloc a Sil­vers­tone és el pri­mer podi per a l’escu­de­ria ita­li­ana en l’era Moto GP. Cap moto de la lle­gendària fàbrica de Noale havia tre­pit­jat un podi del mun­dial des que l’irlandès de Bel­fast Jeremy McWi­lli­ams ho va fer el 2000 al GP de França dels 500 cc. El de Gra­no­llers, a més, va igua­lar el seu millor resul­tat de sem­pre, el ter­cer lloc de fa deu anys al GP de Cata­lu­nya en Moto2. Ho va cele­brar com si fos un títol després d’un cos a cos memo­ra­ble amb Jack Miller (Ducati) en uns últims revolts que van fer posar els pèls de punta.

Tan feliç com el de Gra­no­llers va aca­bar, és clar, Fabio Quar­ta­raro, que va con­duir amb una segu­re­tat abso­luta la seva Yamaha cap a la cin­quena victòria del 2021, que el situa més a prop del títol mun­dial. Els seus prin­ci­pals rivals (Mir, Zarco i Bag­naia) van fer figa.

Marc Márquez, per terra

El gran premi va començar per al de Cer­vera amb una bru­tal cai­guda diven­dres i va aca­bar amb un altre inci­dent que el va enviar al box ja a la volta 1, quan inten­tava avançar Jorge Martín (Ducati), que també va caure. Pol Espar­garó, amb la pole, es va fer fort en els pri­mers girs i durant algu­nes vol­tes va manar al davant del seu germà, un fet mai vist en aquesta cate­go­ria. L’Honda, amb tot, no podia man­te­nir el ritme de Quar­ta­raro, impla­ca­ble a l’hora d’aga­far els revolts al final de cada recta després de fer l’elecció de pneumàtics cor­recta, amb el tou al davant. El francès els va escal­far ràpida­ment o va recu­pe­rar temps ràpida­ment. Després d’avançar Bag­naia i els dos ger­mans ràpida­ment va començar a mar­car vol­tes ràpides i a fer una cursa en soli­tari men­tre els seus rivals llui­ta­ven per una segona posició oberta.

Àlex Rins (Suzuki), que havia sor­tit setè, va anar remun­tant posi­ci­ons apro­fi­tant el des­gast dels pneumàtics dels pilots que tenia al davant per com­ple­tar el seu millor gran premi de l’any. Amb Pol Espar­garó, que va per­dre pis­to­nada, des­car­tat per al podi (5è), el gran perill per al seu germà tenia un nom, Miller, que en l’última recta va avançar l’Apri­lia, més lenta. Aleix, amb tot, va fer una mani­o­bra de geni i li va pis­par el ter­cer lloc, una ale­gria immensa just pocs dies després que es va saber que Mave­rick Viñales ja pro­varà també l’Apri­lia d’aquí a uns dies a Sil­vers­tone.

El gran premi també va viure un altre fet mai vist en la màxima cate­go­ria. Sis motos de sis mar­ques dife­rents van ocu­par els sis pri­mers llocs: Yamaha, Suzuki, Apri­lia, Ducati, Honda i KTM. No va ser una festa per a tots, però. Alguns aspi­rants al títol van per­dre massa punts i la diferència de Quar­ta­raro s’ha dis­pa­rat als 65 res­pecte a l’actual campió, Joan Mir.

Nove­tats a Yamaha

Abans de l’inici de la cursa el direc­tor espor­tiu de Yamaha, Jin Lar­vis, va con­fir­mar que a par­tir d’ara el com­pany de Quar­ta­raro serà Franco Mor­bi­de­lli, que “ascen­deix” de l’equip satèl·lit després de l’adeu pre­ci­pi­tat de Viñales. Andrea Dovi­zi­oso, a més, podria tor­nar al mun­dial abans d’hora per ocu­par el lloc de Mor­bi­de­lli a l’equip de Valen­tino Rossi, que ja ha anun­ciat la seva reti­rada a final de tem­po­rada.

PROTAGONISTES

Fa setmanes que mereixíem aquest podi, podria haver anat més ràpid però no em volia arriscar
Aleix Espargaró
Aprilia
L’accident amb Jorge Martín ha estat culpa meva i el primer que he fet és demanar-li perdó
Marc Márquez
honda

Remy Gardner, més líder a Moto2

L’australià Remy Gardner (Kalex) va assolir el quart triomf de la temporada i va fer un pas de gegant en el mundial ja que el seu principal rival pel títol, el seu company d’equip Raúl Fernández, va caure en les últimes voltes. Marco Bezzecchi (Kalex), que havia fet la posició preferent, va sortir bé però quan es va veure superat per Gardner en cap moment va ser capaç de trobar una escletxa per recuperar el primer lloc. El mallorquí Jorge Navarro (Boscoscuro) va fer el primer podi de la temporada i Xavi Vierge (Kalex) va ser vuitè. En Moto 3 Romano Fenati (Husqvarna) va liderar un triplet italià amb Antonelli (KTM) i Foggia (Honda) al seu costat. Pedro Acosta (KTM) manté el lideratge i Jeremy Alcoba (Honda), que sortia setè, no va tenir el dia i va acabar 21è.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)