Superbikes

El mundial de Superbike aterra a Catalunya

Motor. Després d’un curs a porta tancada, aquest campionat de velocitat es podrà seguir per primer cop a Montmeló, que el cap de setmana obrirà el circuit a un màxim de 15.000 aficionats

Tres mesos i mig després del Gran Premi de Catalunya de MotoGP, aterra al Circuit de Barcelona-Catalunya el mundial de Superbike, que per primera vegada es podrà veure al traçat de Montmeló després que l’any passat s’hagués de fer a porta tancada a causa de les restriccions per la Covid-19. En aquesta ocasió, fins a un màxim de 15.000 espectadors podran gaudir de divendres a diumenge de l’espectacle del Hyundai N Catalunya Round, un campionat de velocitat encara poc conegut al país, però amb molt de seguiment en terres anglosaxones i al nord d’Europa.

Els duels que van protagonitzar el nord-irlandès Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team WorldSBK), l’hexacampió de la categoria, i el jove turc Toprak Razgatlioglu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK), líder per set punts de diferència, a Magny Cours (França) el cap de setmana passat són ben segur el millor reclam de la vistositat d’aquestes curses amb muntures pràcticament de sèrie de fins a 1000cc i més de 220cv de potència. Al Circuit de Barcelona-Catalunya es viurà la novena etapa de les tretze que integren el campionat. Sense el barceloní Tito Rabat, que la setmana passada va tancar la seva relació amb el Barni Racing Team, l’únic català en la categoria reina és l’empordanès Isaac Viñales (Orelac Racing Verdnatura), dissetè del campionat, amb 20 punts.

Ana Carrasco, com a casa

La murciana Ana Carrasco (Cehegín, 1997), establerta a Granollers des de fa un parell d’anys, ha exercit d’ambaixadora del campionat la setmana prèvia a les curses. Campiona del món de Supersport300 (SSP300) el 2018 i tercera el 2019, la pilot del Kawasaki Provec WorldSSP300 vol recuperar la seva millor versió en un curs que va començar condicionada per la greu caiguda a Estoril l’any passat i que la va tenir cinc mesos fora de circulació. Tot i que encara no es troba al cent per cent, la motivació és màxima: “Tinc moltes ganes de córrer al circuit, i especialment aquest any, perquè torna el públic. Ja fa anys que no he tingut l’oportunitat de competir aquí. És un circuit que m’agrada i a més l’equip té la nau just al costat, a pocs segons. Tinc ganes de fer un gran cap de setmana, intentar aconseguir un bon resultat i poder celebrar-ho amb el públic.” Carrasco considera que l’acord signat a tres bandes entre Dorna, Gemocat i el Circuit de Barcelona-Catalunya per cinc temporades suposa un pas endavant per la visibilitat del campionat. “La inclusió de Montmeló en el calendari penso que suposa un pas endavant. A Espanya tenim força bons circuits, però el bressol del motociclisme és a Catalunya. Tots estan molt acostumats a veure MotoGP, però el mundial de Superbike no és tan seguit. Servirà per apropar el nostre campionat al públic i conèixer un altre tipus de motos. Al cap i a la fi, als aficionats el que els agrada són les motos i l’espectacle és el mateix”, sentencia. La caiguda durant un entrenament privat a Estoril a finals de l’any passat va aturar la progressió de la pilot murciana, que ara per ara té com a prioritat recuperar la forma física. Sense possibilitats de lluitar pel títol, ocupa el novè lloc de la WorldSSP300 amb 51 punts, deixa la destinació del curs vinent en suspens. “Estic centrada a acabar bé la temporada i tot dependrà de com em trobi. Ara tenim tres proves seguides i després hi haurà temps suficient per decidir què fem l’any que ve”, remarca. En tot cas, a Carrasco li agradaria continuar en l’equip Provec, la team manager del qual és la jove Carla Grau (Bellaterra, 1999), i en el qual assegura sentir-se “com a casa”.

Dos joves amb projecció

Més enllà d’Ana Carrasco, hi ha dos joves pilots madrilenys, Adrián Huertas (2003) i Manuel González (2002), que arriben pletòrics a Catalunya després dels resultats a Magny Cours. Huertas és el líder de Supersport300 (179 punts) i González, que el curs passat es va convertir en el campió més jove (SSP300) en un mundial de velocitat, ja ha segellat el primer triomf en la categoria intermèdia (Supersport) i ocupa el cinquè lloc de la general, amb 150 punts.

Superbike
És la categoria reina per a superesportives de sèrie modificades de fins a 1.000 cc. Les potències superen els 220 cv i amb velocitats punta de més de 320 km/h.
Supersport
La categoria intermèdia es disputa amb les populars 600, motos esportives modificades de fins a 600 cc, que són el pas previ per als pilots abans de fer el salt a Superbike.
Supersport300
La més petita de les categories funciona com la porta d’entrada als joves talents provinents de campionats nacionals. Una categoria en alça gràcies al gran èxit de vendes dels models de 300 cc i 400 cc amb els quals es competeix.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)