Superbikes

El mundial de Superbike aterra a Catalunya

Motor. Després d’un curs a porta tancada, aquest campionat de velocitat es podrà seguir per primer cop a Montmeló, que el cap de setmana obrirà el circuit a un màxim de 15.000 aficionats

Tres mesos i mig després del Gran Premi de Cata­lu­nya de MotoGP, aterra al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya el mun­dial de Super­bike, que per pri­mera vegada es podrà veure al traçat de Mont­meló després que l’any pas­sat s’hagués de fer a porta tan­cada a causa de les res­tric­ci­ons per la Covid-19. En aquesta ocasió, fins a un màxim de 15.000 espec­ta­dors podran gau­dir de diven­dres a diu­menge de l’espec­ta­cle del Hyun­dai N Cata­lu­nya Round, un cam­pi­o­nat de velo­ci­tat encara poc cone­gut al país, però amb molt de segui­ment en ter­res anglo­sa­xo­nes i al nord d’Europa.

Els duels que van pro­ta­go­nit­zar el nord-irlandès Jonat­han Rea (Kawa­saki Racing Team WorldSBK), l’hexa­campió de la cate­go­ria, i el jove turc Toprak Raz­gat­li­o­glu (Pata Yamaha with Brixx WorldSBK), líder per set punts de diferència, a Magny Cours (França) el cap de set­mana pas­sat són ben segur el millor reclam de la vis­to­si­tat d’aques­tes cur­ses amb mun­tu­res pràcti­ca­ment de sèrie de fins a 1000cc i més de 220cv de potència. Al Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya es viurà la novena etapa de les tretze que inte­gren el cam­pi­o­nat. Sense el bar­ce­loní Tito Rabat, que la set­mana pas­sada va tan­car la seva relació amb el Barni Racing Team, l’únic català en la cate­go­ria reina és l’empor­danès Isaac Viñales (Ore­lac Racing Verd­na­tura), dis­setè del cam­pi­o­nat, amb 20 punts.

Ana Car­rasco, com a casa

La mur­ci­ana Ana Car­rasco (Cehegín, 1997), esta­blerta a Gra­no­llers des de fa un parell d’anys, ha exer­cit d’ambai­xa­dora del cam­pi­o­nat la set­mana prèvia a les cur­ses. Cam­pi­ona del món de Supers­port300 (SSP300) el 2018 i ter­cera el 2019, la pilot del Kawa­saki Pro­vec WorldSSP300 vol recu­pe­rar la seva millor versió en un curs que va començar con­di­ci­o­nada per la greu cai­guda a Esto­ril l’any pas­sat i que la va tenir cinc mesos fora de cir­cu­lació. Tot i que encara no es troba al cent per cent, la moti­vació és màxima: “Tinc mol­tes ganes de córrer al cir­cuit, i espe­ci­al­ment aquest any, perquè torna el públic. Ja fa anys que no he tin­gut l’opor­tu­ni­tat de com­pe­tir aquí. És un cir­cuit que m’agrada i a més l’equip té la nau just al cos­tat, a pocs segons. Tinc ganes de fer un gran cap de set­mana, inten­tar acon­se­guir un bon resul­tat i poder cele­brar-ho amb el públic.” Car­rasco con­si­dera que l’acord sig­nat a tres ban­des entre Dorna, Gemo­cat i el Cir­cuit de Bar­ce­lona-Cata­lu­nya per cinc tem­po­ra­des suposa un pas enda­vant per la visi­bi­li­tat del cam­pi­o­nat. “La inclusió de Mont­meló en el calen­dari penso que suposa un pas enda­vant. A Espa­nya tenim força bons cir­cuits, però el bres­sol del moto­ci­clisme és a Cata­lu­nya. Tots estan molt acos­tu­mats a veure MotoGP, però el mun­dial de Super­bike no és tan seguit. Ser­virà per apro­par el nos­tre cam­pi­o­nat al públic i conèixer un altre tipus de motos. Al cap i a la fi, als afi­ci­o­nats el que els agrada són les motos i l’espec­ta­cle és el mateix”, sen­ten­cia. La cai­guda durant un entre­na­ment pri­vat a Esto­ril a finals de l’any pas­sat va atu­rar la pro­gressió de la pilot mur­ci­ana, que ara per ara té com a pri­o­ri­tat recu­pe­rar la forma física. Sense pos­si­bi­li­tats de llui­tar pel títol, ocupa el novè lloc de la WorldSSP300 amb 51 punts, deixa la des­ti­nació del curs vinent en sus­pens. “Estic cen­trada a aca­bar bé la tem­po­rada i tot dependrà de com em trobi. Ara tenim tres pro­ves segui­des i després hi haurà temps sufi­ci­ent per deci­dir què fem l’any que ve”, remarca. En tot cas, a Car­rasco li agra­da­ria con­ti­nuar en l’equip Pro­vec, la team mana­ger del qual és la jove Carla Grau (Bella­terra, 1999), i en el qual asse­gura sen­tir-se “com a casa”.

Dos joves amb pro­jecció

Més enllà d’Ana Car­rasco, hi ha dos joves pilots madri­lenys, Adrián Huer­tas (2003) i Manuel González (2002), que arri­ben pletòrics a Cata­lu­nya després dels resul­tats a Magny Cours. Huer­tas és el líder de Supers­port300 (179 punts) i González, que el curs pas­sat es va con­ver­tir en el campió més jove (SSP300) en un mun­dial de velo­ci­tat, ja ha sege­llat el pri­mer tri­omf en la cate­go­ria intermèdia (Supers­port) i ocupa el cinquè lloc de la gene­ral, amb 150 punts.

Superbike
És la categoria reina per a superesportives de sèrie modificades de fins a 1.000 cc. Les potències superen els 220 cv i amb velocitats punta de més de 320 km/h.
Supersport
La categoria intermèdia es disputa amb les populars 600, motos esportives modificades de fins a 600 cc, que són el pas previ per als pilots abans de fer el salt a Superbike.
Supersport300
La més petita de les categories funciona com la porta d’entrada als joves talents provinents de campionats nacionals. Una categoria en alça gràcies al gran èxit de vendes dels models de 300 cc i 400 cc amb els quals es competeix.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)