Dakar

Pujolar-Alsina debuten en el Dakar Clàssic amb un cotxe de primer nivell

Carles Pujolar i Gerard Alsina disputaran el pròxim Dakar Classic a bord d’un dels vehicles més sorprenents i competitius dels més de 150 participants en la categoria de cotxes i camions. L’equip gironí pilotarà un prototip IPSO, poc conegut amb aquest nom però que cobra tota la seva dimensió quan se sap que és cosí germà dels espectaculars Peugeot 205 i 405 T16 i els Citroën ZX Grand Raid, que van acumular vuit victòries en el Dakar entre el 1987 i 1996 amb Juha Kankkunen, Ari Vatanen i Pierre Lartigue. Aquest últim va ser, amb el finançament d’una cadena de supermercats francesa, el principal impulsor d’IPSO quan es van eliminar els motors turbo dels raids. Els prototips van adoptar el xassís més evolucionat (el del Citroën) tot i que la carrosseria recordava clarament la del Peugeot 405. L’única unitat supervivent de les quatre que es van fabricar estava en mans del preparador gironí Tot Curses (Josep Lluís León) i Pujolar ha dedicat l’últim any a posar-la al dia, desmuntant-lo de cap a peus, aprofitant els components que estaven en bon estat i comprant o fabricant de nou els que calia substituir i els seus corresponents recanvis. La planta propulsora és similar a la dels últims anys del segle passat, amb un motor atmosfèric de gasolina de 4 litres.

El principal obstacle de Pujolar i el seu copilot Gerard Alsina és la falta de temps i la falta de test amb el vehicle acabat. Amb tot, i juntament amb el Peugeot 205 T16 de Jacquot-Alcaraz i algun Porsche, serà en el grup dels més competitius. En contrapartida el fet de disposar d’assistència amb camió propi i l’experiència mecànica de Pujolar jugaran a favor.

Carles Pujolar competeix en els ral·lis catalans, tot i que la seva faceta més coneguda és la de preparador. La seva empresa, Pujolar Racing, ha aconseguit resultats i prestigi tant en ral·lis com en competicions de circuits, amb vehicles carrossats i en monoplaces. Gerard Alsina, per la seva banda, és un experimentat copilot que ha obtingut grans resultats en ral·lis de regularitat, justament la que regeix el Dakar Classic.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)