Fórmula 1

El tret de sortida, a Catalunya

Motor. El McLaren de Norris i els Ferrari de Leclerc i Sainz, els més ràpids en la jornada inaugural dels tests oficials de les escuderies de F1 al circuit de Montmeló

El McLa­ren de Lando Nor­ris (1:19.051) va ser el més ràpid en la jor­nada inau­gu­ral dels tests ofi­ci­als que els equips de la F1 fan al Cir­cuit de Cata­lu­nya aquesta set­mana.

Hi havia molt d’interès per veure el com­por­ta­ment dels mono­pla­ces ja que amb el nou regla­ment els dis­senys de tots han can­viat de forma radi­cal. Els pri­mers temps dels nous cot­xes van estar encara molt lluny de la pole de Lewis Hamil­ton l’any pas­sat (1:16.7) al Cir­cuit. De fet, la majo­ria d’engi­nyers es van dedi­car a reco­llir dades per con­ti­nuar millo­rant les pres­ta­ci­ons dels vehi­cles i el com­por­ta­ment dels pneumàtics ja que no hi havia límit de vol­tes.

Només Nor­ris va fer ser­vir el C4, un dels com­pos­tos més tous que Pire­lli va posar a dis­po­sició de les escu­de­ries. Això va faci­li­tar, és clar, que acabés sent més ràpid que els seus rivals. A més, l’anglès va com­ple­tar gai­rebé cent vol­tes entre la sessió mati­nal i la de la tarda.

Entre els equips con­si­de­rats favo­rits, almenys per his­to­rial i pres­su­post, els Fer­rari de Char­les Leclerc (1:20.165) i Car­los Sainz (1:20.416) van ser els que van vol­tar més ràpid. Rus­sell i Hamil­ton (Mer­ce­des), per la seva banda, van fer temps simi­lars amb el mateix pneumàtic (1:10.784 i 1:20.929), men­tre que el campió del món, Max Vers­tap­pen, amb el seu espec­ta­cu­lar nou Red Bull, va ser vuitè, lluny dels seus rivals (1:22.246), tot i que és aviat, molt aviat, per treure’n cap con­clusió.

Els tests ofi­ci­als a Mont­meló con­ti­nu­a­ran avui i demà i els equips enca­ran tin­dran tres jor­na­des més per fer pro­ves tots ple­gats a Bah­rain (10-12 de març) abans que comenci el cam­pi­o­nat, el dia 20, també al cir­cuit asiàtic. S’espera, a més, que la pre­pa­ració no tin­gui els obs­ta­cles dels dar­rers anys pro­vo­cats per la crisi del coro­na­vi­rus.

De fet, la crisi de la covid va retar­dar un any la intro­ducció del nou regla­ment tècnic, que té com a objec­tiu que hi hagi més acció i sobre­tot més avançaments ja que en els dar­rers anys les crítiques per l’absència d’espec­ta­cle han estat cons­tants.

EL CAMPIONAT

El primer gran premi del 2022, el de Bahrain, tindrà lloc el 20 de març
1r L. Norris (McLaren) 1:19.568
2n C. Leclerc (Ferrari) 1:20.165
3r C. Sainz (Ferrari) 1:20.416
4t G. Russell (Mercedes) 1:20.784
5è L. Hamilton (Mercedes) 1:20.929
6è S. Vettel (Aston Martin) 1:21.276
7è A. Tsunoda (Alpha Tauri) 1:21.638
8è F. Alonso (Alpine) 1:21.746
9è M. Verstappen (Red Bull) 1:22.246
10è V. Bottas (Alfa Romeo) 1:22.572
11è A. Albon (WIlliams) 1:22.760
12è M. Shcumacher (Haas) 1:22.962
13è L. Stroll (Aston Martin) 1:23.327
14è N. Latifi (Williams) 1:23.379
15è N. Mazepin (Haas) 1:24.505
16è R. Kubica (Alfa Romeo) 1:25.909
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)