Ral·lis

Traçat nou i híbrids: un ral·li en evolució

Motor.El 57è Rally-RACC Catalunya Costa Daurada es correrà del 20 al 23 d’octubre amb 19 trams cronometrats i l’epicentre a Salou i PortAventura

La 57a edició del Rally­RACC Cata­lu­nya-Costa Dau­rada, la segona edició seguida exclu­si­va­ment amb trams d’asfalt, es dis­pu­tarà del 20 al 23 d’octu­bre. Serà la 31a en què la cursa forma part del mun­dial i pre­sen­tarà com a gran nove­tat una pri­mera etapa que serà total­ment nova, a més de trams ampli­ats o modi­fi­cats en les dues res­tants. També des­taca que hi par­ti­ci­pa­ran cot­xes híbrids amb com­bus­ti­ble sintètic, en una aposta per la sos­te­ni­bi­li­tat. Aquests vehi­cles –Toyota, Hyun­dia i M-Sport Ford–com­pe­tei­xen en exclu­siva en la cate­go­ria Rally1.

L’epi­cen­tre tor­narà a ser Salou, Por­tA­ven­tura World i la Costa Dau­rada, amb 300,01 km de velo­ci­tat dis­tribuïts en dinous trams, dels quals deu seran nous, amb un iti­ne­rari de 1.405,03 quilòmetres. La prova, com han remar­cat en la pre­sen­tació la pre­si­denta de la Dipu­tació de Tar­ra­gona, Noemí Llau­radó, i el pre­si­dent del RACC, Josep Mateu, que espera “una sèrie de Net­flix” sobre els ral·lis tal com ja s’han fet d’altres espe­ci­a­li­tats del motor per empènyer encara més la dis­ci­plina, és un dina­mit­za­dor de l’eco­no­mia tar­ra­go­nina i cata­lana i va gene­rar un impacte de 40 mili­ons d’euros el 2021. Res­pecte de la con­tinuïtat a les comar­ques tar­ra­go­ni­nes es va sin­ce­rar: “Ara mateix, seria impos­si­ble tor­nar a fer-ho a la Cosa Brava.”

La pri­mera etapa, que es farà el diven­dres 21, serà com­ple­ta­ment nova. Es trac­tarà d’un bucle de qua­tre trams sense assistència, excepte dues zones de proveïment de com­bus­ti­ble, que es repe­tirà dues vega­des. Els trams seran: els Omells-Maldà, de 10,66 km, i serra de la Llena, d’11,93 km, tots dos com­ple­ta­ments nous en el ral·li. El ter­cer tram és les Gar­ri­gues Altes, de 21,44 km. És un tram cone­gut com la Gra­na­de­lla però a l’inrevés. Final­ment la Pobla-Riba-roja, de 17,72 km, en sen­tit con­trari del tram Riba-roja. L’inici de la com­pe­tició serà dijous amb el shake­down al coll de la Tei­xeda. Salou tor­narà a viure una cro­no­me­trada al final de la jor­nada de dis­sabte. Diu­menge, el Wolf Power Stage, que atorga punts als cinc pri­mers, serà a Riu­de­ca­nyes.

Serà la dot­zena de les tretze pro­ves del mun­dial, fet que la podria con­ver­tir en deci­siva. De moment, el líder del cam­pi­o­nat és el fin­landès Kalle Rovan­perä (Toyota), amb 120 punts, seguit del francès Thi­erry Neu­vi­lle (Hyun­dai) (65) i de l’estonià Ott Tänak (Hyun­dai), amb 62.

20 d’octubre
‘Shakedown’
Coll de la Teixeta 4,31 km
1a etapa. 21 d’octubre
Els Omells-Maldà 1 10,66 km
Serra de la Llena 1 11,93 km
Les Garrigues Altes 1 21, 44 km
La Pobla-Riba-roja 1 17,72 km
Els Omells-Maldà 2 10,66 km
Serra de la Llena 2 11,93 km
Les Garrigues Altes 2 21, 44 km
La Pobla-Riba-roja 2 17,72 km
2a etapa. 21 d’octubre
Savallà 1 14,08 km
Querol-les Pobles 1 20,57 km
El Montmell 1 24,40 km
Savallà 2 14,08 km
Querol-les Pobles 2 20,57 km
El Montmell 2 24.40 km
Salou 2,15 km
3a etapa. 22 octubre
Pratdip 1 11,78 km
Riudecanyes 1 16,35 km
Pratdip 2 11,78 km
Riudecany. 2 POWER STAGE 16,35 km
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.