Fórmula 1

Charles Leclerc (Ferrari) suma el tercer triomf del curs en el GP d’Àustria

Carlos Sainz trenca el motor quan ja albirava la segona plaça i deixa via lliure per a Max Verstappen (Red Bull), que es manté ferm al capdavant del campionat

El mone­gasc Char­les Leclerc (Fer­rari) ha sege­llat la ter­cera victòria del curs en el GP d’Àustria, en ter­ri­tori Red Bull, i escala fins al segon lloc del mun­dial de Fórmula 1. Amb més velo­ci­tat i menys degra­dació de pneumàtics que el seus rivals, els pilots de Fer­rari han albi­rat el doblet durant una gran fase de la cursa, però Car­los Sainz ha tren­cat el motor en la volta 57 quan ja tenia la segona plaça a l’abast. La reti­rada del madri­leny ha dei­xat via lliure al neer­landès Max Vers­tap­pen (Red Bull), que ha aca­bat segon i amb 19 punts més manté el lide­ratge del cam­pi­o­nat amb auto­ri­tat. La ter­cera plaça, per segon diu­menge con­se­cu­tiu, ha estat per al britànic Lewis Hamil­ton (Mer­ce­des).

El pri­mer inci­dent ha estat en el quart revolt després de la sor­tida, en què Rus­sell ha impac­tat amb el mono­plaça de Ser­gio Pérez. El de Fer­rari ha pogut pros­se­guir la cursa i ha entrat tot seguit a boxs per calçar pneumàtics durs per ini­ciar una nova cursa des de la cua. A la llarga, però, s’ha aca­bat reti­rant. El Mer­ce­des era san­ci­o­nat amb 5 segons i apro­fi­tava per can­viar l’aleró davan­ter.

Men­tres­tant, al cap­da­vant de cursa, Leclerc, amb millor ritme, anava reta­llant diferències sobre Vers­tap­pen. En la desena volta ja li ha fet un pri­mer avís i en la dot­zena ha tro­bat forat per fer-li un inte­rior, i esca­par-se amb rela­tiva faci­li­tat. Entrava en joc l’estratègia i el líder del mun­dial ha optat per no espe­rar més per fer el pri­mer canvi de pneumàtics. Des del sisè lloc, el neer­landès no ha tar­dat a avançar posi­ci­ons i a col·locar-se rere els dos Fer­rari, amb Leclerc i Sainz al cap­da­vant. Els pilots de la marca ita­li­ana han pas­sat per box a la volta 27 i 28, res­pec­ti­va­ment. A tota velo­ci­tat, el mone­gasc ha tor­nat a pren­dre el coman­da­ment en la volta 33, sense que Vers­tap­pen li hagi pogut opo­sar resistència. Abans que el passés també Sainz, el neer­landès ha fet un segon canvi de pneumàtics (volta 38). Els del cavall ram­pant, sense tanta degra­dació de pneumàtics, han pogut endar­re­rir aquesta segona ope­ració fins a les vol­tes 49 i 50, res­pec­ti­va­ment. Altre cop Leclerc ha recu­pe­rat la pri­mera plaça amb molta faci­li­tat i ja s’albi­rava el doblet de Fer­rari quan el motor del mono­plaça de Sainz ha dit prou. El madri­leny ha hagut de sor­tir de pista i aban­do­nar ràpida­ment el vehi­cle que tot seguit s’ha incen­diat. L’inci­dent ha pro­vo­cat que es decretés el cotxe de segu­re­tat vir­tual i que el dos pri­mers clas­si­fi­cats de la cursa ho apro­fi­tes­sin per fer un ter­cer i últim canvi de gomes. Res­ta­ven 9 vol­tes i el neer­landès, a 3,5 segons del mone­gasc, encara man­te­nia espe­ran­ces de victòria. Leclerc s’ha quei­xat de pro­ble­mes amb l’acce­le­ra­dor, però s’ha man­tin­gut ferm per sege­llar el ter­cer tri­omf del curs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)