MotoGP

ALBERT ARENAS

PILOT DE MOTO2

“Aquesta temporada crec que soc el rival a batre”

“L’any passat anava a remolc, al límit, i això em feia forçar”

“Òbviament sento la pressió de l’equip on he anat, però estic còmode perquè soc un pilot exigent, ambiciós i guanyador, valors que té KTM”

Albert Arenas
El pilot català va arribar al mundial l’any 2017 amb l’Aspar Team. Ha corregut per aquest equip sis temporades i va guanyar el campionat de Moto3 el 2020. Des d’aleshores, ha estat competint en la categoria de Moto2. Ara, ha fitxat pel Team KTM Ajo, propietari de les dues últimes motos campiones del món de la categoria mitjana. L’Albert intentarà ser el tercer consecutiu.
La pretemporada m’està servint per aprendre com treballa l’equip i integrar-me, a part de provar la moto

Albert Are­nas (Girona 1996) ha fit­xat aquesta tem­po­rada per córrer en l’equip KTM Ajo de Moto2. Després de sis tem­po­ra­des com a pilot d’Aspar, ha deci­dit fer un canvi de con­junt i pilo­tar la moto que ha gua­nyat els últims dos mun­di­als de la cate­go­ria. Are­nas, que ja va ser campió del món de Moto3 l’any 2020, és un dels màxims aspi­rants de la cate­go­ria mit­jana.

Aquesta tem­po­rada ha fit­xat per l’equip KTM Ajo. Per què ha deci­dit aquest canvi de colors després de sis tem­po­ra­des a l’equip d’Aspar?
Vaig acon­se­guir un molt bon ren­di­ment i ritme la tem­po­rada pas­sada, però l’objec­tiu era gua­nyar i no es va acon­se­guir. En el moment de les nego­ci­a­ci­ons per aquest any ens vam plan­te­jar un canvi. Vam deci­dir de mutu acord que era el moment de sepa­rar els nos­tres camins, de forma molt natu­ral. S’havia aca­bat una etapa. Va ser un aco­mi­a­da­ment molt emo­tiu, hi vaig gua­nyar un mun­dial de Moto3, però estic molt con­tent d’haver fet aquest salt d’equip.
L’equip KTM Ajo ha gua­nyat els dos últims cam­pi­o­nats de Moto 2. Qui­nes són les seves sen­sa­ci­ons per al 2023?
Òbvi­a­ment, sento la pressió, però hi estic còmode. Soc un pilot molt exi­gent amb mi mateix, em con­si­dero ambiciós i gua­nya­dor, i crec que aquests valors van amb con­sonància amb els de l’equip KTM Ajo, que també és molt exi­gent.
Com és l’adap­tació al nou equip durant la pre­tem­po­rada?
Tècni­ca­ment, no és tan com­pli­cat perquè les dues motos són de Kalex, però la base és dife­rent. Arribo des­can­sat men­tal­ment i amb ganes de fer el que m’agrada; pilo­tar al límit. L’equip té una forma de tre­ba­llar dife­rent. La pre­tem­po­rada m’està ser­vint per apren­dre com tre­ba­llen ells i inte­grar-me, a part de pro­var la moto. Vaig aca­bar molt satis­fet amb el pri­mer test; el recordo cada nit.
En què es dife­ren­cia la forma de tre­ba­llar dels dos equips?
No sé del tot el fun­ci­o­na­ment de l’equip encara. Aspar era de València, i tota la gent era d’aquí. En canvi, en el KTM Ajo el direc­tor és fin­landès (Aki Ajo)... Ho aniré des­co­brint a a poc a poc, però té bona pinta.
Pedro Acosta fa dues tem­po­ra­des que és amb l’equip i ara sereu com­panys. Què n’espera de la vos­tra relació?
Una tem­po­rada emo­ci­o­nant. Aquesta pre­tem­po­rada hem entre­nat molts dies junts amb la moto i ens hem cone­gut més. Els dos pilots som forts i la com­petència farà pujar el nivell de tot l’equip. Segur que en trec coses posi­ti­ves i n’aprendré molt encara que sigui més jove.
Sem­pre ha dit que per al campió hi ha lloc a MotoGP. Quin és el seu objec­tiu aquest any?
Vull anar pas a pas. L’objec­tiu és ambiciós, però pri­mer vull acon­se­guir el meu pri­mer podi a la cate­go­ria, la pri­mera victòria... A curt ter­mini, saber quin és el meu poten­cial amb la nova moto. He fet tot el que era a les meves mans aquest hivern perquè sigui el màxim. També he anat de pressa a aquesta cate­go­ria, he llui­tat per pòdiums, he fet pole posi­ti­ons, he gua­nyat un mun­dial i sé com es ges­ti­ona... Tenim bones car­tes i les hem de jugar bé.
I el rival a batre?
Crec que soc jo. Ja he dit que soc molt ambiciós i tinc tots els aspec­tes molt ben orde­nats; segur que m’ajuda a superar-me. Després, el com­pany d’equip és sem­pre una referència. Així i tot, la tem­po­rada és molt llarga i pre­fe­reixo cen­trar-me en mi.
Durant la tem­po­rada ante­rior va estar sem­pre llui­tant per les posi­ci­ons cap­da­van­te­res, però no va acon­se­guir entrar en les tres pri­me­res posi­ci­ons en cap cursa, fins i tot amb epi­so­dis de molta mala sort. Com s’explica?
És veri­tat que al Cir­cuit de Cata­lu­nya, quan estava llui­tant pel podi a qua­tre vol­tes del final, la moto va tenir una ava­ria i es va parar, al cir­cuit d’Assen vaig caure quan estava lide­rant la cursa quan que­da­ven dues vol­tes... Tenia la sen­sació que anava sem­pre a remolc, al límit, i això em feia forçar més del que tocava. Tam­poc crec en la sort. M’agrada més par­lar del tre­ball, la pre­pa­ració i un con­junt d’aspec­tes que, en comunió, et por­ten cap al teu objec­tiu. No sé del tot què va fallar, però va ser un cúmul de coses.
De quina forma ho va ges­ti­o­nar perquè no fos una obsessió que el per­ju­diqués?
Valo­res la teva feina i el ren­di­ment que has tin­gut i veus quina és la teva posició. A vega­des, encara que no asso­lei­xis l’objec­tiu, et queda una bona sen­sació, veus que has tin­gut la velo­ci­tat i que tens les eines per acon­se­guir-ho més enda­vant. Vaig saber apren­dre de tots els moments, i això em farà millor.
Per aca­bar, qui creu que gua­nyarà cada cate­go­ria aquest any?
Pot­ser apos­taré molt pels de casa (KTM), però a Moto3 diré José Anto­nio Rueda, a MotoGP, Brad Bin­der, i a Moto2 seré el campió.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)