Fórmula 1

Més igualtat que no sembla

Fórmula 1. Verstappen domina les dues sessions lliures al Circuit de Barcelona-Catalunya, però tot just un segon i mig separa el fanalet vermell del líder del mundial en la segona

Valorar els temps d’un divendres de gran premi no acostuma a oferir dades concloents. Tanmateix, la primera jornada d’entrenaments lliures de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya ens en dona dues. D’una banda, Max Verstappen i Red Bull no afluixen; de l’altra, la igualtat de cap a cap del grup és màxima, si més no a una volta. En la segona sessió, la més ràpida, trobem disset cotxes en menys d’un segon, i el fanalet vermell, Logan Sargeant, cedia tot just un segon i mig al líder del mundial.

Dit d’una altra manera, en aquesta F-1 no hi ha equips fluixos; n’hi ha quatre de molt forts (Red Bull, Aston Martin, Ferrari i Mercedes) i la resta lluiten al rebuf i poden donar la sorpresa en qualsevol moment. Ahir, el tercer millor temps el va fer Nico Hülkenberg. Haas és l’equip més modest.

Tanmateix, ahir la prioritat era provar les noves peces que muntaven la majoria dels cotxes, més que no pas prémer l’accelerador a fons. L’evolució més llampant va ser la nova configuració dels pontons del Ferrari; ara són més de l’estil del Red Bull. La novetat devia funcionar bé, atès que en la primera sessió la va estrenar Carlos Sainz i en la segona també es va muntar en el cotxe de Charles Leclerc.

Un total de 58.421 espectadors van assistir al Circuit ahir, vora 4.000 més que el divendres de l’any passat. La dada confirma que l’edició d’enguany serà de rècord.

Lliures 1
1r M. Verstappen (Red Bull) 1:14.606
2n S. Pérez (Red Bull) 1:15.374
3r E. Ocon (Alpine) 1:15.418
4t N. de Vries (Alpha Tauri) 1:15.504
5è P. Gasly (Alpine) 1:15.545
6è F. Alonso (Aston Martin) 1:15.547
7è K. Magnussen (Haas) 1:15.689
8è C. Leclerc (Ferrari) 1:15.694
9è C. Sainz (Ferrari) 1:15.726
10è G. Russell (Mercedes) 1:15.753
11è L. Norris (McLaren) 1:15.783
12è L. Hamilton (Mercedes) 1:15.845
13è G. Zhou (Alfa Romeo) 1:15.906
14è Y. Tsunoda (Alpha Tauri) 1:15.915
15è L. Stroll (Aston Martin) 1:15.939
16è V. Bottas (Alfa Romeo) 1:15.978
17è O. Piastri (McLaren) 1:16.353
18è N. Hülkenberg (Haas) 1:16.461
19è L. Sargeant (Williams) 1:16.506
20è A. Albon (Williams) 1:16.630
Lliures 2
1r M. Verstappen (Red Bull) 1:13.907
2n F. Alonso (Aston Martin) 1:14.077
3r N. Hülkenberg (Haas) 1:14.177
4t S. Pérez (Red Bull) 1:14.219
5è E. Ocon (Alpine) 1:14.242
6è C. Leclerc (Ferrari) 1:14.246
7è C. Sainz (Ferrari) 1:14.274
8è G. Russell (Mercedes) 1:14.392
9è V. Bottas (Alfa Romeo) 1:14.448
10è P. Gasly (Alpine) 1:14.457
11è L. Hamilton (Mercedes) 1:14.549
12è O. Piastri (McLaren) 1:14.583
13è G. Zhou (Alfa Romeo) 1:14.585
14è L. Norris (McLaren) 1:14.694
15è K. Magnussen (Haas) 1:14.713
16è N. de Vries (Alpha Tauri) 1:14.785
17è Y. Tsunoda (Alpha Tauri) 1:14.840
18è L. Stroll (Aston Martin) 1:15.010
19è A. Albon (Williams) 1:15.056
20è L. Sargeant (Williams) 1:15.415

Posició preferent de Pepe Martí en la F-3

Pepe Martí va fer el millor temps en l’entrenament qualificatiu de F-3 i diumenge encapçalarà la graella de la cursa llarga d’aquesta categoria de suport. És la primera posició preferent del pilot del RACC en F-3, un resultat que referma el pas endavant que ha fet en el segon curs en F-3. El barceloní farà els 18 anys d’aquí a deu dies, i enguany ja ha guanyat dos cops, a Bahrain i a Mònaco, per bé que tots dos en la cursa curta del dissabte, amb la graella invertida. “Aquest any som molt competitius, però ens faltava un bon resultat en el qualificatiu; haver-lo aconseguit a casa és immillorable”, va declarar el pilot de Campos, representat per A14, l’empresa de Fernando Alonso. L’altre català en F-3, Mari Boya, ha estat vuitè. En la cursa curta d’avui, Martí surt dotzè i l’aranès, cinquè.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)