Fórmula 1

Superioritat única

Fórmula 1. Verstappen en fa prou amb un sol intent per endur-se la posició preferent al Circuit de Barcelona-Catalunya, en un qualificatiu mogut

“L’última volta hauria estat prou bona.” “Sí, Max, però no calia.” El diàleg entre Max Verstappen i el seu enginyer de Red Bull, Gianpiero Lambiase, un cop acabat l’entrenament qualificatiu de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya, parlava ben alt de la seva superioritat. No li va caldre ni fer un segon intent en la Q3: al final de la volta va enfilar cap a la línia de boxs, mentre la resta de pilots miraven de llimar unes dècimes impossibles. En tot el cap de setmana només ha deixat escapar la Q1, perquè el va entorpir Pierre Gasly. El pilot d’Alpine també va fer nosa a Carlos Sainz i va rebre sis llocs de sanció, que li van costar el quart lloc.

Leclerc, a la cua

A pesar del domini de Max, la jornada va ser ben moguda a Montmeló, amb 100.080 espectadors (vora 5.000 més que el dissabte de l’any passat). L’amenaça de pluja es va materialitzar al migdia, però l’entrenament qualificatiu va engegar amb l’asfalt sec. Tanmateix, les condicions delicades van oferir una sessió amb cops de teatre continus. Carlos Sainz va enlairar el Ferrari fins al segon lloc de la graella, però el seu company Charles Leclerc va caure en la Q1 i sortirà el penúltim (l’any passat havia fet la posició preferent al Circuit).

Leclerc no estava sol en la desgràcia, perquè en un grup força igualat el Haas de Nico Hülkenberg (setè finalment) va deixar fora de la Q3 el segon Red Bull, de Sergio Pérez. I els Mercedes s’ho van fer venir bé per topar durant la Q2. George Russell no va passar el tall i Lewis Hamilton sortirà quart, després de la sanció a Gasly. “Jo no estic sorprès, soc on esperava ser”, va deixar anar Max, el murri.

PROTAGONISTES

L’últim revolt no era a fons, si més no per a mi. Tal vegada ho serà quan hi tornem l’any vinent
Max Verstappen
red bull
Segon és el millor que podia fer. Una bona posició amb vista a lluitar pel podi en la cursa
Carlos Sainz
ferrari
1r Max Verstappen (Red Bull) 1:12.272 2n Carlos Sainz (Ferrari) 1:12.734 3r Lando Norris (McLaren) 1:12.792 4t Lewis Hamilton (Mercedes) 1:12.818Lance Stroll (Aston Martin) 1:12.994Esteban Ocon (Alpine) 1:13.083Nico Hülkenberg (Haas) 1:13.229Fernando Alonso (Aston Martin) 1:13.507Oscar Piastri (McLaren) 1:13.682 10è Pierre Gasly (Alpine) 1:12.816* 11è Sergio Pérez (Red Bull) 1:13.334 12è George Russell (Mercedes) 1:13.447 13è Guanyu Zhou (Alfa Romeo) 1:13.521 14è Nyck de Vries (Alpha Tauri) 1:14.083 15è Yuki Tsunoda (Alpha Tauri) 1:14.477 16è Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 1:13.977 17è Kevin Magnussen (Haas) 1:14.042 18è Alex Albon (Williams) 1:14.063 19è Charles Leclerc (Ferrari) 1:14.079 20è Logan Sargeant (Williams) 1:14.699

Punts per a Boya i Martí

La cursa de F-3 va ser prou positiva per als pilots catalans del RACC, atès que tots dos van puntuar. Amb la graella invertida, Mari Boya sortia cinquè i va entrar setè, just al davant de Pepe Martí, que havia sortit dotzè. Per al pilot aranès, de 19 anys, van ser els primers punts en el curs del seu debut. Per la seva banda, Martí, encara amb 17 anys, va salvar prou bé una cursa en què tenia més a perdre que a guanyar. El premi va ser un bon vuitè lloc i el cotxe intacte de cara a la cursa llarga d’aquest matí, en la qual té la posició preferent. El vencedor va ser Zak O’Sullivan, mentre que en F-2 va vèncer Frederik Vesti.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)